En volgens de dealer was ik één van de eersten.
Dinsdag 18-12 ben ik mijn autootje een dagje kwijt. Ze krijgt een soort pace-maker oftewel een krachtkuurtje. Ik stel me er heel erg veel van voor, te meer omdat ze nu al zo goed rijdt, maar dan met tussenacceleraties veel sneller. Mijn auto wordt echt een wolf in schaapskleren.
Kost me een rib uit mijn lijf die Works-tuning, maar ik heb het er wel voor over.
Groetjes!
Ik heb het gedaan! JCW-tuning
- Sicco
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik heb het gedaan! JCW-tuning
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
- Racing Ralph
- Enthousiast
Bericht
Ben benieuwd. Wordt namelijk ook mijn volgende projectje!
Eerst nog even sparen
Veel plezier de 18e!!!
Eerst nog even sparen

Veel plezier de 18e!!!
- Sicco
- Bijna verslaafd
Bericht
Ralph,
Bedankt. Ik stel me er veel van voor. En het allerleukste is, is dat ik eigenlijk vrij rustig rijd. Alleen geinig om af en toe die heel grote patserige joekels een lesje te leren.
En toch ook leuk om af en toe op de snelweg mijn autootje even terug te laten vallen naar 80 km/u, vervolgens gas te geven en dan een douw in je rug te krijgen tot 120 km/u (zullen we maar zeggen
)
Dit krachtkuurtje vind ik al erg duur, maar ik denk dat stage 2, of hoe dat verder ook heten mag, helemaal niet te betalen zal zijn. Ik laat het dus ook verder hierbij; vind het meer dan rap genoeg.
Groetjes
Bedankt. Ik stel me er veel van voor. En het allerleukste is, is dat ik eigenlijk vrij rustig rijd. Alleen geinig om af en toe die heel grote patserige joekels een lesje te leren.
En toch ook leuk om af en toe op de snelweg mijn autootje even terug te laten vallen naar 80 km/u, vervolgens gas te geven en dan een douw in je rug te krijgen tot 120 km/u (zullen we maar zeggen

Dit krachtkuurtje vind ik al erg duur, maar ik denk dat stage 2, of hoe dat verder ook heten mag, helemaal niet te betalen zal zijn. Ik laat het dus ook verder hierbij; vind het meer dan rap genoeg.
Groetjes
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Je gaat er erg veel plezier mee hebben, tussenacceleratie zijn erg leuk, zeker in de 3e versnelling. Je zult merken dat' ie tussen de 5000 en 6000 toeren goed door blijft gaan. Ook wegrijden bij de stoplichtjes stelt niet teleur
!

- pimmy
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik heb een automaat en ben toch wel een beetje benieuwd hoe het is. Misschien maar eens bij een meeting een rondje mee rijden. Moet zeggen dat de sportknop en automaat heeleemaal geweldig is!! schakkelen is sneller, bijna sequentieel zullen we maar zeggen. En dan met een works kuurtje helemaal lijkt me. Maarja tis nog toekomst muziek hier...
- Des
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Gefeliciteerd, waar heb je hem besteld?
Ik had hem ook besteld maar toen ik na een week langs de dealer ging met de vraag of ze de afspraak al ingepland hadden kreeg ik te horen dat het eind december zou worden terwijl de verkoper hooguit 2 á 3 weken had gezegd
Ze zouden een oplossing gaan zoeken en me terugbellen... Nooit meer wat van gehoord!
Ik had hem ook besteld maar toen ik na een week langs de dealer ging met de vraag of ze de afspraak al ingepland hadden kreeg ik te horen dat het eind december zou worden terwijl de verkoper hooguit 2 á 3 weken had gezegd

Des - GT spirit . com
Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe
Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
Current ride:
Ex rides:
Casablanca White Audi S8
- Sicco
- Bijna verslaafd
Bericht
Een paar werken geleden was ik er al mee bezig geweest; ik had zowel de dealer in Amstelveen als mijn eigen dealer (Mini-Amsterdam) gebeld voor prijsinformatie. De prjzen waren ongeveer gelijk en mijn eigen dealer vertelde me, dat ik de tweede was met zo'n kitje. Ze zijn dus kennelijk (nog) niet heel erg populair (poen?)
Ik had niet gelijk een afspraak gemaakt om die kit te monteren, want er was een kans dat ik geopereerd moest worden en daardoor een tijdje niet kon rijden.
Gelukkig hoefde ik niet geopereerd te worden en na toch nog steeds wat aarzeling heb ik afgelopen donderdag 22 november mijn dealer gebeld voor een afspraak. Ik kreeg een andere werkplaatsman aan de telefoon dan eerst. Deze tweede man kwam ook met een stuk hoger bedrag, maar hij had zich in de BTW vergist. De prijs van € 1.650,00 is gewoon inclusief BTW en niet exclusief, zoals abusievelijk aangenomen. En dan komen er helaas nog de montagekosten bij.. Men is er ongeveer een dag mee bezig. Ze hebben het behoorlijk druk daar in de werkplaats en zodoende hebben ze pas de 18e tijd voor de montage. Momenteel is zo'n JCW-kit ook voor de Mini-werkplaats nog echt wat bijzonders.
Afijn, om mijn verhaal nog even kort samen te vatten: die JCW-kit kan best gemonteerd worden, maar het is druk in de MINI-werkplaats (in Amsterdam) en daarom duurt het zo lang voordat ze met die kit aan de slag kunnen.
Hopelijk hebben jullie wat aan dit wat lange verhaal.
Groetjes
Ik had niet gelijk een afspraak gemaakt om die kit te monteren, want er was een kans dat ik geopereerd moest worden en daardoor een tijdje niet kon rijden.
Gelukkig hoefde ik niet geopereerd te worden en na toch nog steeds wat aarzeling heb ik afgelopen donderdag 22 november mijn dealer gebeld voor een afspraak. Ik kreeg een andere werkplaatsman aan de telefoon dan eerst. Deze tweede man kwam ook met een stuk hoger bedrag, maar hij had zich in de BTW vergist. De prijs van € 1.650,00 is gewoon inclusief BTW en niet exclusief, zoals abusievelijk aangenomen. En dan komen er helaas nog de montagekosten bij.. Men is er ongeveer een dag mee bezig. Ze hebben het behoorlijk druk daar in de werkplaats en zodoende hebben ze pas de 18e tijd voor de montage. Momenteel is zo'n JCW-kit ook voor de Mini-werkplaats nog echt wat bijzonders.
Afijn, om mijn verhaal nog even kort samen te vatten: die JCW-kit kan best gemonteerd worden, maar het is druk in de MINI-werkplaats (in Amsterdam) en daarom duurt het zo lang voordat ze met die kit aan de slag kunnen.
Hopelijk hebben jullie wat aan dit wat lange verhaal.
Groetjes
- Des
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ja klopt, toen ik bij Mini Amstelveen was voor een afspraak hadden ze duidelijk geen flauw idee wat die tuning kit inhield en hoe je het moet monteren want ik zou m'n auto 3 dagen kwijt zijn en toen ik vroeg wat ze drie dagen met m'n auto gingen doen begon ie een heel verhaal over de compressor (die er niet in zit
)
Heb je korting gekregen bij Amsterdam? Bij Amstelveen vroegen ze 2150 en Amsterdam 2250...

Heb je korting gekregen bij Amsterdam? Bij Amstelveen vroegen ze 2150 en Amsterdam 2250...
Des - GT spirit . com
Current ride:
Ex rides:
Casablanca White Audi S8
Current ride:
Ex rides:
Casablanca White Audi S8
- Sicco
- Bijna verslaafd
Bericht
Ow; ik weet van geen korting af. Ik moet gewoon 2240 of 2250 betalen. Ik zie helaas ook geen enkele reden voor een korting; ik denk niet dat Mini-Amsterdam het ook maar ene reet kan schelen dat mini-Amstelveen goedkoper is.
Mini-Amsterdam wist in ieder geval wel waar ik het over had
Mini-Amsterdam wist in ieder geval wel waar ik het over had

- works915
- Mod virus alert!
Bericht
Wij hebben ook rondgebeld en de prjjzen waren naggenoeg +/- gelijk. Men is er een halve tot driekwart dag mee bezig. De uitlaat en de luchtfilter worden vervangen waarna de software wordt ingelezen. Het laaste duurt ongeveer 5 a 10 minuten.
Ben benieuwd of je ook de JCW tunings cd-rom meekrijgt. Wij in ieder geval wel. Deze wordt niet door de dealer bewaard omdat deze aan het IDnummer van de auto hangt. Wel moesten we eraan denken om het standaard mee te nemen als de MINI voor onderhoud gaat.
Ben benieuwd of je ook de JCW tunings cd-rom meekrijgt. Wij in ieder geval wel. Deze wordt niet door de dealer bewaard omdat deze aan het IDnummer van de auto hangt. Wel moesten we eraan denken om het standaard mee te nemen als de MINI voor onderhoud gaat.
- Sicco
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik denk dat ik die cd-rom dan maar in mijn auto-mapje bewaar. Euh... heb je al gekeken wat er gebeurt als je die cd-rom in je pc doet?
k heb me trouwens laten vertellen, dat mijn autootje misschien een nachtje bij haar dealer mag blijven logeren, omdat het laden van de software nog wel eens fout zou kunnen gaan. Nou ja, ik denk dat men wel meer zal weten per 18 december.
Overigens, hoe bevalt jou die JCW-kit?
k heb me trouwens laten vertellen, dat mijn autootje misschien een nachtje bij haar dealer mag blijven logeren, omdat het laden van de software nog wel eens fout zou kunnen gaan. Nou ja, ik denk dat men wel meer zal weten per 18 december.
Overigens, hoe bevalt jou die JCW-kit?
- works915
- Mod virus alert!
Bericht
Daar ligt die van mij ook.
Je zult merken wat ik bedoel als je voor het eerst ermee gaat rijden.
Het geluid is erg beheerst maar zodra je toerengaat maken komt ie goed los.
Ik denk dat ik die cd-rom dan maar in mijn auto-mapje bewaar
Daar ligt die van mij ook.
De eerste dagen is het erg wennen omdat het gaspedaal erg gevoelig lijkt. De acceleratie blijft maar komen.Overigens, hoe bevalt jou die JCW-kit?
Je zult merken wat ik bedoel als je voor het eerst ermee gaat rijden.
Het geluid is erg beheerst maar zodra je toerengaat maken komt ie goed los.
- Sicco
- Bijna verslaafd
Bericht
wow... klinkt goed man. heb je altijd de sportstand aan of is deze reactie ook altijd bij de gewone stand?
Ik ben blij dat het geluid beheerst blijft met gewoon toeren; wordt anders zo vermoeiend, maar een mooi geluid als je lekker aan het raggen bent, is wel leuk, anders lijkt het helemaal zo vanzelf te gaan.
Heb je nog meer aan je auto laten veranderen?
Ik ben blij dat het geluid beheerst blijft met gewoon toeren; wordt anders zo vermoeiend, maar een mooi geluid als je lekker aan het raggen bent, is wel leuk, anders lijkt het helemaal zo vanzelf te gaan.
Heb je nog meer aan je auto laten veranderen?
Onze sponsors