Ik heb deze week mijn MINI Cooper S laten verlagen en nu voel ik bij het optrekken een trilling.
Weet iemand misschien waar ik naar zou moeten kijken / laten kijken?
Trillen bij optrekken (na verlaging)
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dat is het, zeker als die al wat kilometers heeft gelopen.
Oplossing is nieuwe aandrijfassen met nieuwe homokeneten of veel kilometers maken zodat de homokeneten onder de nieuwe hoek ook ingesleten raken.
In Duitsland doet men wel eens opvulringen aan het uiteinde van de assen om de hoek zo ook weer gelijk te krijgen, of zelfs het motorblok met versnellingsbak wat hoger zetten.
Oplossing is nieuwe aandrijfassen met nieuwe homokeneten of veel kilometers maken zodat de homokeneten onder de nieuwe hoek ook ingesleten raken.
In Duitsland doet men wel eens opvulringen aan het uiteinde van de assen om de hoek zo ook weer gelijk te krijgen, of zelfs het motorblok met versnellingsbak wat hoger zetten.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik had het ook met Eibach veren, het maakt niet uit welke verlaging het is. Het gaat er om hoeveel de hoek die de homokeneten maken is verkleind na verlagen en hoeveel de homokeneten zijn ingesleten.
Bij werd het steeds wat minder, na 5000 kilometer een stuk mindern en na 10.000 kilometer geheel weg.
Bij werd het steeds wat minder, na 5000 kilometer een stuk mindern en na 10.000 kilometer geheel weg.
- Wint
- Volledig MINI minded!
Bericht
Daarboven is het weg.
Je hebt er dus ook last van als je motor/banden warm zijn.
Het zijn inderdaad die homokeneetrubbers, ik had er ook last van, maar na een paar duizend kilometertjes was het weg.
Nee, dit heb je alleen maar vanaf 1000 RPM tot ongeveer 2000 RPM.Hans schreef:Is het niet dat je banden nog koud en een beetje vierkant zijn? Nadat die een tijdje heeft stilgestaan..
Daarboven is het weg.
Je hebt er dus ook last van als je motor/banden warm zijn.
Het zijn inderdaad die homokeneetrubbers, ik had er ook last van, maar na een paar duizend kilometertjes was het weg.
Save a tree, eat a beaver

- Wint
- Volledig MINI minded!
Bericht
Tja.., keuzes maken.
(of gewoon weer omhoog met dat ding.
)
Een motordemper monteren hielp iets met het verminderen van het trillen bij mij, alleen trilt wel weer de rest van auto...Geert-Jan schreef:Dat wordt dus kilometers maken.
Zijn er verder nog tips wat wel of juist niet te doen?
Tja.., keuzes maken.
(of gewoon weer omhoog met dat ding.

Save a tree, eat a beaver

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors