StefanCS stelt zich voor...

Stel je hier even voor.
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

25 nov 2007, 13:21

Bij mij komt die alleen onder de 2000 toeren bij een stoplicht , maar nooit tijdens het rijden , ook niet tijdens het warm rijden


Dat bedoel ik ook sjef....maargoed, nadat een auto gechipt is moet ie juist niet gaan schokken. Dan moet de "drivebility" verbeterd zijn.

Ik rij dagelijks redelijk veel file en als ie dan onrustig is, is het niet fijn...
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

25 nov 2007, 13:29

klopt :wink:
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

25 nov 2007, 17:33

Als ik kijk naar de concurrentie met turbomotoren (VW Golf GTi, Ibiza Cupra enz), die rijden gewoon ontzettend rustig, kun je rustig mee rijden, maar gaan zeker ook hard zat. Golfje GTi met chip zit zo op 250 pk. Rij je rondjes om een Works en no problemo in file. :O
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

25 nov 2007, 17:37

Mwah dat rondjes rijden valt wel mee, vraag maar aan Hans en K33z....

De S (en zeker een getunede) is geen allemans vriend. Het is een beestje met karakter. Als je daar niet aan zou kunnen/willen wennen dan kan je wellicht beter naar iets anders gaan kijken.
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

25 nov 2007, 18:44

Ik ga zoiezo nog een keer rijden met een gewone cooper S. In mijn eerste proefrit is een Cooper S viel me het onrustig zijn eigenlijk niet op...maar we zien het over een paar weken wel 8)

Ik zal nog wel even met Beek overleggen over hoe en wat. Met de standaard 170 pk's ben ik eigenlijk niet tevreden, wil minimaal 200 pk. Nadeel van een onrustige motor is dat de vorige eigenaar hier ook last van had. Grote kans dus dat alle km's die erop staan met 6000 toeren zijn gereden oftewel afgetrapt :{

De Works van gisteren was wel afgetrapt, maar had dan ook al wel 95.000 km gelopen. Ik zoek er eentje met max 50.000 op de klok.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

25 nov 2007, 19:11

hoezooooo afgetrapt als je regelmatig tot 6000 toeren door trekt :s
Ik trek zelf regelmatig door tot 7100 toeren maar zorg wel dat de motor lekker warm is( is mijn auto afgetrapt dan :evil: ), daar koop je toch een cooper s voor :p ,
als je tot 4000 toeren door trekt he je ook zat aan 150 pk(fiatje panda??), want je maakt totaal geen gebruik van je totaal vermogen.
Hoe weet jij dat die works van gisteren was afgetrapt "omdat die 95000 km's had gelopen"(ben benieuwd of je er een vind die van een oud opaatje is geweest en 4000 km per jaar heeft gelopen :s )
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

25 nov 2007, 19:29

De Mini van gisteren stond er niet supernetjes bij. Motortje maakte wel erg veel lawaai, zaten wat mankementen aan...

Erg aparte discussie, maar zal er wel ff op ingaan :mrgreen:

Ik trek mijn wagen ook regelmatig gewoon door tot 7000 toeren. No problemo idd. Maar op de Mini van gisteren zat ook geen olietempmetertje, zou mijn eerste mod dan btw worden. Hoe weet een "noob" wanneer zijn motor warm is? De meeste denken dat als het koelvloeistofniveau op 90 graden staat, maar das na 5 minuten al...
Als autoliefhebber heb je dat metertje toch nodig :s

Maargoed, vind het een beetje een zinloze discussie :p Wordt er niks wijzer van ruzie
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

27 nov 2007, 22:04

Weer eens een vraagje...

Dit stuur:

Afbeelding

Hebben ze pas vanaf 01/2004?
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13494
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

27 nov 2007, 22:42

Ongeveer, is van de facelift.

Kan ook in een pre-facelift maar dan kost het ongeveer 1000 euro als je alle spullen bij de dealer haalt. Dat komt o.a. door een nieuwe airbag module.
Bruno heeft dit stuur trouwens te koop, maar zonder knoppen, bedrading en airbag module.

Hier kan je lezen hoe je het stuur moet wisselen
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

27 nov 2007, 22:58

thnx! :)
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

01 dec 2007, 15:44

Alweer vraagjes :P

Sommige Mini's hebben dat extra getinte glas op de achterste ramen. Ik vind dat zelf geen porum. Weet iemand heel toevallig wat orgineel glas kost incl montage??

De spiegelkappen....zijn deze makkelijk te vervangen? Heb een mooie mini gezien, maar deze heeft chrome spiegelkappen, maar wil zwarte.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13494
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

01 dec 2007, 16:20

Misschien zijn er mensen die het glas met je willen ruilen :)

Spiegelkappen vervangen is een eitje, staat wel ergens op het forum hoe dat het handigste gaat.
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

01 dec 2007, 17:14

thnx voor snelle antwoord.

Enige idee wat zwarte spiegelkappen bij de dealer kosten?
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

03 dec 2007, 19:48

Achterste raam zit gekit bij een mini?

Polletje :)

Als je voor de keuze stond, welke nam je dan?

-Mini Cooper S uit 1/2005 met 68k op de klok
-Mini Cooper S uit 1/2004 met 44k op de klok

Mijn voorkeur gaat naar de oudere uit. Omdat ik zeker 3 jaar in de auto wil rijden, zeg 20k per jaar, is 60k.
Die uit 2004 heeft dan 104 gelopen. Die uit 2005 heeft dan al 128k gelopen.

Ik kijk dan puur naar de opbrengst van de auto over 2 jaar. Die uit 2004 zal toch dan nog een stukkie meer opleveren??

Terug naar “Who are U?”