Groupbuy: Sidemarkers - Check nieuwe topic!!

Een overzicht van afgeronde groupbuys.
Bas
Mod virus alert!
Mod virus alert!

26 nov 2007, 17:01

MR schreef:1. De sidemarkers voor plaatsen betekent dat je de gaatjes in de bumper groter moet maken, want ze passen er niet zo maar in!
FF opboren :wink:
MR schreef:2. Achter zitten de sidemarkers vrij los en moet je ze echt vastplakken met dubbelzijdig plakband. Let daarmee op!
Je kunt ook de moertjes er andersom opdraaien, oppassen met lijm want dan lossen je side-markers op (of je bumper) :shock:
MR schreef:Het aansluiten van de lampjes is even het probleem! Achter is het lastig te doen en moet ik de schema's hebben van de verlichting, omdat ik niet weet welke draden we moeten hebben. Voor is het wel vrij simpel te doen. Je moet de verlichting aan de bekabeling van je standlichten vast maken!
Bij de stekker van de achterlichten staan nummertjes op (bij de pre-facelift zijn het de pennetjes 2 en 5 en bij de facelift zijn het de pennetjes 1 en 6), anders gewoon proberen tot ze gaan branden :?

Suc6
Afbeelding
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 nov 2007, 17:05

Bas, ik vanavond nog wel ff checken! Thanks!

MR
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 nov 2007, 15:00

Vanmiddag ook maar ff de spullen besteld bij de dealer. Ben benieuwd naar de prijs.....
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 nov 2007, 21:59

Update eerste posting!

Er komt heel langzaam een einde aan de groupbuy! Bijna iedereen heeft het pakket opgehaald of krijgt het morgen met de post binnen. Succes allemaal met aansluiten en inbouwen.

Ik ga zelf zaterdag aan de slag ermee... Ik ga wat klemmetjes halen bij de Brezam en dan alles aansluiten. Mochten er nog tips zijn dan hoor ik het graag. Ik ga iets van een DIY proberen te maken... we zien wel wat da wordt....

Ik heb nog 1 setje over.... Ik heb ongeveer vier mensen die hem willen hebben. Hoe ik dit ga oplossen geen idee, maar de volgorde was als volgt:

1. Nookieee
2. SCUD
3. Pretty Cooper
4. Boudie

Ik hou die volgorde maar aan! Als de eerste niet wil gaat ie naar de tweede enzovoort... als er nog mensen zijn die willen aansluiten. Je mag gerust. Ik wil dat er voor 7 December door de mensen gereageerd wordt anders ga ik naar de volgende .... Ik stuur hierover GEEN PM!!!!

MR
MaVaEe
Koeien-teller

29 nov 2007, 22:16

Er lag bij mij vandaag een bruin pakketje te wachten toen ik thuis kwam uit mijn werk. MR heel erg bedankt voor alle moeite en tijd die je er in gestoken hebt!! :-))
Zelf wilde ik ook zaterdag aan de slag gaan maar ik heb vandaag geen tijd gehad om de draadjes te bestellen bij de stealer... Dat komt dus later! ;)
Afbeelding
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 dec 2007, 17:59

Allereerst de vraag is bij iedereen alles binnengekomen? :wink: 8)

Vandaag zijn de sidemarkers aangesloten in me auto. De lampjes aansluiten was eigenlijk een eitje, waarbij je wat geluk moet hebben.... Maar dat dwing je af. 8) :lol: 8) Even een simpele DIY voor iedereen:

Voorkant

Wil je voor de lampjes aansluiten dan moet je je standlichtlampjes eruit halen. Je haalt een stukje van het plakband weg die beide draadjes bij elkaar houden zodat je bij beide draden ongeveer een centimeter of vijf vrij hebt.

Gebruik dan de volgende klipjes. Kan je zo bij de Brezam halen. (In totaal heb je er acht nodig)

Afbeelding

Ga dan gewoon beide witte draadjes bevestigen aan de twee open liggende draadjes van de standlichten en dan maar hopen dat je het juist aansluit ;).. Het kan namelijk zo zijn dat je het ledje omgekeerd erin heb zitten. De LEDs kunnen er namelijk op twee manieren in. Ik had het geluk dat bij beide keren in de eerste keer het gelijk goed aansloot. Doe je dat niet dan moet je even het LEDje omdraaien in zijn fitting.

Knijp de klipjes goed dicht met een tang. Plak daarna met isolatietape goed de draden en klipjes af, zodat je geen kans hebt dat het nat wordt of dat er sluiting ontstaat.

Achterkant

Wanneer je de lampjes gaat plaatsen moet je bumper achter eraf. De draden en fittings moet je van te voren plaatsen. Er zit onder je lichtunit een rubberen dopje... Is even zoeken maar hij zit onder de unit en achter het plaatmateriaal. Pak een schroevendraaier of priem en prik door da rubberen dopje heen. Leidt door dit dopje en het gat dat je net gemaakt hebt de twee draadjes. (Beide kanten moet je dit doen!)

Open de achterbak en haal aan beide kanten de zijpanelen eruit. Kan je heel eenvoudig doen. Meestal ligt daar een verbanddoosje en lampenkit. Haal die weg en check waar de bedrading vandaan komt. Zorg dat je deze lang genoeg neemt zodat je het kan vastmaken aan de stekker die in de lichtunit gaat.

Haal die stekker eruit! Ga nu bij je eigen auto kijken welke draden je moet hebben. Heel simpel door even het einde van de witte draden te strippen en dan aan de achterkant van de stekker bij de andere draden te steken. Speel er even mee en na een tijdje weet je exact welke draad je moet hebben. LEDs hoef je niet om te keren, want je wisselt gewoon de draad om en dat heeft hetzelfde effect. (Je kan ook een multimeter nemen om het op te meten, maar dan weet je niet of je het juist aansluit en of je de LEDs moet omdraaien!!)

Zodra het lampje brandt en je de juiste kabels gevonden hebt. In mijn geval was het 2 en 5 (facelift 2006/2007) (6 is niet bezet).... ga je de kabels markeren zodat je weet welke waar hoort. Pak weer die klemmetjes en het rolletje tape en werk alles netjes weg. Stekker terugplaatsen in de lichtunit en je kan het testen.

Het eindresultaat ziet er dan zo uit!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Als er mensen met vragen zijn dan hoor ik het graag!

MR
jbcola
Brugse zot

02 dec 2007, 18:18

Je hebt pm! :wink:

Als je ze niet kwijt geraakt stuur maar op! :wink:
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 dec 2007, 18:23

Je zal het niet geloven maar Marc heeft de sidemarkers gewoon thuis gebracht bij ons!!!!!!!

Helemaal toppie!

Wat een service.

Keep up the good work.
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 dec 2007, 19:38

Tsja, ik was toch in de buurt.... jeetje wat woon jij dichtbij de snelweg :D:D Als ik dat had geweten had ik ze al eerder langs gebracht :)

Veel plezier ermee... en ik hoop dat je nog wat van me uitlaat kon horen in het donker ;) Volgende keer blijf ik wat langer hangen :D:D Ik was nog al doodop door het inmaken van Floris op de tennisbaan :D

En Karma zelfs....

ff voor de goede orde! momenteel zijn er twee mensen over die nog kans maken op het laatste pakketje.... de rest is afgevallen om bepaalde redenen....

- Pretty Cooper
- JBcola

Hadden beide interesse dus Pretty als je ze graag hebt dan regelen de overige onderdelen. Regel ik dat je de sidemarkers en lampjes binnenkrijgt. ANders gaan ze naar JBcola die ze zo wilde hebben.

MR
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 dec 2007, 10:59

MR schreef: Ik was nog al doodop door het inmaken van Floris op de tennisbaan :D
Hallo ik weet niet waar jij met je gedachten heb gezeten maar had meer het idee dat het andersom was :p
En jij sloeg windje mee he, is een stuk makkelijker :wink:

gr.
floris
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 dec 2007, 19:04

Ff een vraagje:

Ik heb sinds de led-groupbuy van MR ook ledjes in de hemelbekleding en in de kofferbak. Het ledje in de kofferbak blijft knipperen als ik de motot heb lopen en de klep dicht. Ik zie dan steeds een klein beetje licht flikkeren in mijn achterruit. Als ik de klep open maak gaat het ledje gewoon contine branden. Weet iemand hoe dit kan? Ledjes in de deuren en bij de voeten knipperen niet en die in de hemelbekleding ook niet. En owja, sind ik ook die sidemarkers heb, blijven de stadlichtledjes niet meer nagloeien, maar wel de sidemarker-ledjes zelf?? :?
Hoe kan dat toch allemaal?

Grtz HenkieTenk
MaVaEe
Koeien-teller

11 dec 2007, 19:14

henkietenk schreef:Ff een vraagje:

Ik heb sinds de led-groupbuy van MR ook ledjes in de hemelbekleding en in de kofferbak. Het ledje in de kofferbak blijft knipperen als ik de motot heb lopen en de klep dicht. Ik zie dan steeds een klein beetje licht flikkeren in mijn achterruit. Als ik de klep open maak gaat het ledje gewoon contine branden. Weet iemand hoe dit kan? Ledjes in de deuren en bij de voeten knipperen niet en die in de hemelbekleding ook niet. En owja, sind ik ook die sidemarkers heb, blijven de stadlichtledjes niet meer nagloeien, maar wel de sidemarker-ledjes zelf?? :?
Hoe kan dat toch allemaal?

Grtz HenkieTenk
Dat heb ik ook met mijn angeleyes en vind het superirritant dat geknipper.... Binnenkort maar eens een weerstand tussen zetten om te kijken of dat helpt.
Afbeelding
jbcola
Brugse zot

14 dec 2007, 17:48

Je hebt pm :wink:
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 dec 2007, 03:39

Jbcola,

ik heb niks van je ontvangen??

Kan dat kloppen :)