Jeremy Clarkson over de Clubman
- stanleyh
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Die domme engelsen kunnen er niet tegen dat het deurtje aan de "verkeerde" kant zit
BMW had dat volgens hun ook maar aan de ander kant moeten maken.
Maar dat was te duur en gooide het hele concept van de auto in de war
Jeremy: ff uithuilen en verder genieten van een toch wel erg leuke clubman
Beetje sneu dat dit zijn objectiviteit danig in de weg staat.
Niet dat ik nu objectief ben
maar van mij wordt dat ook niet verwacht

BMW had dat volgens hun ook maar aan de ander kant moeten maken.

Maar dat was te duur en gooide het hele concept van de auto in de war
Jeremy: ff uithuilen en verder genieten van een toch wel erg leuke clubman

Beetje sneu dat dit zijn objectiviteit danig in de weg staat.
Niet dat ik nu objectief ben

maar van mij wordt dat ook niet verwacht

- Ferdinand
- Be Mini
Bericht
Nee, ik zie de opmerkingen van Clarkson geenszins als alleen maar bedoeld om grappig te zijn. Dan begrijp je hem niet in het algemeen en in dit geval niet, in het bijzonder. Wanneer de massa wel achter 'iets' staat (zoals bijv. de Clubman met zelfs een Top Gear nominatie), relativeert dat zeker niet de opmerkingen van Jeremy en is daarmee de waarheid bepaald. De massa wil bijv. ook dat 'de Gouden Kooi' op TV blijft en de concerten van Andre Rieu trekken meer 'massa' in 1 seizoen, dan het hele Concertgebouworkest in haar bestaan. Maar welk gelijk heeft de massa dan?
Zoals jullie weten, heb ik mij ook (zeer) negatief uitgelaten over het uiterlijk van de r56. Nog steeds vind ik dat de 'ziel' uit dat ontwerp is.
Eerlijk gezegd had ik vurig gehoopt dat de vorm van de Mini Clubman, de rare insteek van deze auto en toch ook wel de extra (mogelijke) praktische meerwaarde, de balans positief zou kunnen doen omslaan naar de Clubman r56. Plaatjes waren gewoon veelbelovend. Maar helaas, niets is minder waar wanneer je voor de auto staat.
Ik vind de vormgeving nog minder geslaagd dan de r56. Het rare pasagiersdeurtje, rechtshalverwege, is wel 'weird' maar gewoon te raar 'om het raar', zoals de gleuf in de motorkap van de S, zoals de veel te grote koekoeksklok in het interieur. Allemaal overbodig en onhandig. Neem nu het rechtsachter instappen. De gordel voor de achterpassagier wordt naar buiten meegenomen wanneer je deze deur opent, waardoor je 'over de gordel heen' naar binnen moet stappen. Ik bleef er al twee keer achter haken. Dat is niet 'leuk raar', maar dat is gewoon stom. Wat is de functie van deze deur? (behalve, zoiets als dat was het vroeger ook).
De kofferbak is nog steeds piepklein. Ok, van een Mini verwacht je dat, maar van de Clubman verwacht je dat hij je iets meer geeft. Iets meer is dan ook wel alles. Mij stelt dat toch teleur.
De lengte is ook vreemd. Het is een beetje een tekkel geworden. Je kent ze wel, lang en laag lijf met op de uiteinden pootjes. Ik snap 'm gewoon niet.
Kortom: te ingewikkeld, te leukdoenerig maar zonder een werkelijke visie.
De 'two-tone' kleurencombi's' bieden wel leuke mogelijkheden.
Misschien is dit forum niet het podium waar ik dit zou moeten schrijven allemaal. Maar ach, jullie kent mij, en ik bedoel dit natuurlijk niet verkeerd en kraak die toekomstige beemer van mij ook maar lekker af (want daar is alle reden toe). En iedereen die een Clubman heeft trekke een lange neus! En bovendien is mijn mening net zo irrelevant als die van iedereen. Misschien ben ik echt te oud voor Mini's, ik weet het wel zeker!
Groetjes, Ferdinand
Zoals jullie weten, heb ik mij ook (zeer) negatief uitgelaten over het uiterlijk van de r56. Nog steeds vind ik dat de 'ziel' uit dat ontwerp is.
Eerlijk gezegd had ik vurig gehoopt dat de vorm van de Mini Clubman, de rare insteek van deze auto en toch ook wel de extra (mogelijke) praktische meerwaarde, de balans positief zou kunnen doen omslaan naar de Clubman r56. Plaatjes waren gewoon veelbelovend. Maar helaas, niets is minder waar wanneer je voor de auto staat.
Ik vind de vormgeving nog minder geslaagd dan de r56. Het rare pasagiersdeurtje, rechtshalverwege, is wel 'weird' maar gewoon te raar 'om het raar', zoals de gleuf in de motorkap van de S, zoals de veel te grote koekoeksklok in het interieur. Allemaal overbodig en onhandig. Neem nu het rechtsachter instappen. De gordel voor de achterpassagier wordt naar buiten meegenomen wanneer je deze deur opent, waardoor je 'over de gordel heen' naar binnen moet stappen. Ik bleef er al twee keer achter haken. Dat is niet 'leuk raar', maar dat is gewoon stom. Wat is de functie van deze deur? (behalve, zoiets als dat was het vroeger ook).
De kofferbak is nog steeds piepklein. Ok, van een Mini verwacht je dat, maar van de Clubman verwacht je dat hij je iets meer geeft. Iets meer is dan ook wel alles. Mij stelt dat toch teleur.
De lengte is ook vreemd. Het is een beetje een tekkel geworden. Je kent ze wel, lang en laag lijf met op de uiteinden pootjes. Ik snap 'm gewoon niet.
Kortom: te ingewikkeld, te leukdoenerig maar zonder een werkelijke visie.
De 'two-tone' kleurencombi's' bieden wel leuke mogelijkheden.
Misschien is dit forum niet het podium waar ik dit zou moeten schrijven allemaal. Maar ach, jullie kent mij, en ik bedoel dit natuurlijk niet verkeerd en kraak die toekomstige beemer van mij ook maar lekker af (want daar is alle reden toe). En iedereen die een Clubman heeft trekke een lange neus! En bovendien is mijn mening net zo irrelevant als die van iedereen. Misschien ben ik echt te oud voor Mini's, ik weet het wel zeker!
Groetjes, Ferdinand
Laatst gewijzigd door Ferdinand op 06 jan 2008, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Veel rijplezier!
- Pretty Cooper
- Bling-Bling Queen
Bericht

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Ferdinand schreef: Het rare pasagiersdeurtje, rechtshalverwege, is wel 'weird' maar gewoon te raar 'om het raar', gordel voor de achterpassagier wordt naar buiten meegenomen wanneer je deze deur opent, waardoor je 'over de gordel heen' naar binnen moet stappen. Ik bleef er al twee keer achter haken. Dat is niet 'leuk raar', maar dat is gewoon stom. Wat is de functie van deze deur, alleen maar leuk?
Groetjes, Ferdinand

-The MINI is simply too beautiful to be true-
- Clubmenneke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Je bent nooit te oud of te jong voor een mini
rationeel gezien heb nog helemaal gelijk ook! (en Clarkson ook)
Maarja 't is toch een MINI: it's the other MINI
Kijk je moet er zelf wel heel veel lol aan hebben anders is een MINI waarshijnlijk niet je eerste keus.
Daarvoor heeft ie teveel nadelen.
Maarja als je verliefd bent vergeef je je geliefde deze onvolkomenheden en eigenlijk ga je die juist leuk vinden.
Als je die gevoelens zelf niet (meer) hebt, kun je misschien minder waardering voor een mini opbrengen.
Je zult me wel helemaal voor gek verklaren maarre ik heb een BMW 318i van 2006 die ik nieuw heb gekocht geruild tegen een MINI Cooper S welke ik heb verkocht om nu een Clubman te kunnen rijden.......
De meeste van mijn vrienden en familie snappen daar helemaal niet van
Maar goed ik snap het wel: let's MINI !
(PS hiervoor heb ik als stanleyh gepost
, maar die account wordt nu door mijn vrouw overgenomen, net als de MINI Cooper
)

rationeel gezien heb nog helemaal gelijk ook! (en Clarkson ook)
Maarja 't is toch een MINI: it's the other MINI

Kijk je moet er zelf wel heel veel lol aan hebben anders is een MINI waarshijnlijk niet je eerste keus.
Daarvoor heeft ie teveel nadelen.
Maarja als je verliefd bent vergeef je je geliefde deze onvolkomenheden en eigenlijk ga je die juist leuk vinden.
Als je die gevoelens zelf niet (meer) hebt, kun je misschien minder waardering voor een mini opbrengen.
Je zult me wel helemaal voor gek verklaren maarre ik heb een BMW 318i van 2006 die ik nieuw heb gekocht geruild tegen een MINI Cooper S welke ik heb verkocht om nu een Clubman te kunnen rijden.......

De meeste van mijn vrienden en familie snappen daar helemaal niet van

Maar goed ik snap het wel: let's MINI !
(PS hiervoor heb ik als stanleyh gepost

Laatst gewijzigd door Clubmenneke op 06 jan 2008, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.

- Miniboard
- Volledig MINI minded!
Bericht
.
Ik word dit jaar ook alweer 50
maar ben nog steeds gek op de MINI (Alhoewel de aankomende Audi TTS Coupe ook erg aantrekkelijk is).
Je kunt je gedachten goed onder woorden brengen en je komt eerlijk voor je mening uit (en laat daarbij anderen in hun waarde
) , I like that !!!
Blijf daarom vooral posten!!
Ach Ferdinand, ik weet niet hoe oud je precies bent maar volgens mij ben je jong van hart, dus te oud voor de MINI, dat geloof ik nietFerdinand schreef:Misschien ben ik echt te oud voor Mini's, ik weet het wel zeker!

Ik word dit jaar ook alweer 50

Je kunt je gedachten goed onder woorden brengen en je komt eerlijk voor je mening uit (en laat daarbij anderen in hun waarde

Blijf daarom vooral posten!!
- Ferdinand
- Be Mini
Bericht
Beste mensen,
Ik ben 45, dat is natuurlijk te oud voor een Mini. Zeker met mijn kapsel. Ik heb namelijk geen kapsel.
Duidelijk een gevalletje van een te ouwe vent in de verkeerde auto. Het gebeurt mij dagelijks (jou niet miniboard? lees verder..). Verwachtingsvol kijken meiden van 16 to 20 naar de bestuurder van een coole rooie Mini Works, en? Een deceptie volgt. (andersom is dat trouwens nooit zo). Gelijk Mart Smeets bij Studio Sport, ben ikzelf in mijn Mini Works, ver, maar dan ook ver over de houdbaarheidsdatum heen.
Ja, het is inderdaad zo dat ik niet meer voor de r56 en r56 Clubman ben gevallen. Toen ik voor het eerst in een R53s reed. Jeetje, wat moest ik lachen en wat was dat leuk! Heerlijk direct sturen, huilende compressor, plofjes uit de uitlaat en een (te) harde vering. De Works versie die later kwam, helemaal goed. Goeie bodykit, goed ontworpen 10 spaaks 18" velgen, etc.. De beleving is voor mij met de r56 weg.
Groetjes, Ferdinand
Ik ben 45, dat is natuurlijk te oud voor een Mini. Zeker met mijn kapsel. Ik heb namelijk geen kapsel.
Duidelijk een gevalletje van een te ouwe vent in de verkeerde auto. Het gebeurt mij dagelijks (jou niet miniboard? lees verder..). Verwachtingsvol kijken meiden van 16 to 20 naar de bestuurder van een coole rooie Mini Works, en? Een deceptie volgt. (andersom is dat trouwens nooit zo). Gelijk Mart Smeets bij Studio Sport, ben ikzelf in mijn Mini Works, ver, maar dan ook ver over de houdbaarheidsdatum heen.
Ja, het is inderdaad zo dat ik niet meer voor de r56 en r56 Clubman ben gevallen. Toen ik voor het eerst in een R53s reed. Jeetje, wat moest ik lachen en wat was dat leuk! Heerlijk direct sturen, huilende compressor, plofjes uit de uitlaat en een (te) harde vering. De Works versie die later kwam, helemaal goed. Goeie bodykit, goed ontworpen 10 spaaks 18" velgen, etc.. De beleving is voor mij met de r56 weg.
Groetjes, Ferdinand
Veel rijplezier!
- Clubmenneke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Hallo Ferdinand,
alleen voor die telleurstellende blik van die grieten zou ik mijn wagen niet weg doen hoor
In tegendeel ik zou er juist wel me kunnen lachen.
Zolang jezelf lol hebt in je MINI: lekker doorscheuren.
Wat de R56 betreft:
Ik voel helemaal met je mee. Ik wil mijn R50 coopertje met JCW soundkitje ook niet verruilen voor een R56. Ik heb niets tegen de R56 hoor, maar hij overtuige me ook niet genoeg om de 'oude' ervoor weg te doen.
De Clubman daarentegen weet me wel te overtuigen. Ondanks dat het geen echt grote of praktische auto is, is ie wel groter en praktischer dan een gewone MINI. En het is toch een MINI gebleven. (vind ik dan hè)
ik vind je opmerking zeer open eerlijk een realistisch. ik hoef het natuurlijk niet met je eens te zijn om dit te waarderen!
ik zou de mini niet te snel wegdoen hoor. Misschien erbij houden om zo af en toe nog eens je wilde haren te laten wapperen
en de hoofden van die jonge grietjes op hol te brengen.
Veel suc6 ermee in elk geval.
Heb je nu eigenlijk al een BMW besteld ? Welke?

Hallo Ferdinand,
alleen voor die telleurstellende blik van die grieten zou ik mijn wagen niet weg doen hoor

In tegendeel ik zou er juist wel me kunnen lachen.
Zolang jezelf lol hebt in je MINI: lekker doorscheuren.
Wat de R56 betreft:
Ik voel helemaal met je mee. Ik wil mijn R50 coopertje met JCW soundkitje ook niet verruilen voor een R56. Ik heb niets tegen de R56 hoor, maar hij overtuige me ook niet genoeg om de 'oude' ervoor weg te doen.
De Clubman daarentegen weet me wel te overtuigen. Ondanks dat het geen echt grote of praktische auto is, is ie wel groter en praktischer dan een gewone MINI. En het is toch een MINI gebleven. (vind ik dan hè)
ik vind je opmerking zeer open eerlijk een realistisch. ik hoef het natuurlijk niet met je eens te zijn om dit te waarderen!
ik zou de mini niet te snel wegdoen hoor. Misschien erbij houden om zo af en toe nog eens je wilde haren te laten wapperen

Veel suc6 ermee in elk geval.
Heb je nu eigenlijk al een BMW besteld ? Welke?

- Clubmenneke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Onze sponsors