Link removed
- pieterdg
- Bijna verslaafd
- Locatie: Bever
Bericht
Heeft iemand ervaring met de bmc cda gesloten luchtfilter?
Wat zijn de pestaties in vergelijking met de bmc open luchtfilter?
Voor mij spelen vooral de prestaties een rol en niet zozeer de sound.
Wat kunnen jullie mij dan nog aanraden? (graag niet duurder dan 300 EUR)

Wat zijn de pestaties in vergelijking met de bmc open luchtfilter?
Voor mij spelen vooral de prestaties een rol en niet zozeer de sound.
Wat kunnen jullie mij dan nog aanraden? (graag niet duurder dan 300 EUR)

Laatst gewijzigd door pieterdg op 06 jan 2008, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lorr
- Mod virus alert!
- Locatie: Wuustwezel
Bericht
Ben aan het twijfellen tussen een pipercross viper induction of deze...negatief kantje is blijkbaar dat de pipercross een foam filter is.
Ik ben op zoek naar een winkel die deze luchtfilters verkoopt!pieterdg schreef:Heeft iemand ervaring met de bmc cda gesloten luchtfilter?
Wat zijn de pestaties in vergelijking met de bmc open luchtfilter?
Voor mij spelen vooral de prestaties een rol en niet zozeer de sound.
Wat kunnen jullie mij dan nog aanraden? (graag niet duurder dan 300 EUR)
[/url]
Ben aan het twijfellen tussen een pipercross viper induction of deze...negatief kantje is blijkbaar dat de pipercross een foam filter is.
- pieterdg
- Bijna verslaafd
- Locatie: Bever
Bericht
http://cgi.benl.ebay.be/BMC-Carbon-Dyna ... p1638.m118
En dit aan een zeer mooie prijs
Lorr schreef:Ik ben op zoek naar een winkel die deze luchtfilters verkoopt!pieterdg schreef:Heeft iemand ervaring met de bmc cda gesloten luchtfilter?
Wat zijn de pestaties in vergelijking met de bmc open luchtfilter?
Voor mij spelen vooral de prestaties een rol en niet zozeer de sound.
Wat kunnen jullie mij dan nog aanraden? (graag niet duurder dan 300 EUR)
[/url]
Ben aan het twijfellen tussen een pipercross viper induction of deze...negatief kantje is blijkbaar dat de pipercross een foam filter is.
http://cgi.benl.ebay.be/BMC-Carbon-Dyna ... p1638.m118
En dit aan een zeer mooie prijs
- Lorr
- Mod virus alert!
- Locatie: Wuustwezel
Bericht
ik kan niet zo goed kiezen tussen Pipercross Viper of the BMC CDA.
BMC CDA houd me een beetje tegen omdat het ietsje teveel geluid gaat geven. En de Pipercross Viper omdat het een Foam filter is.
Btw heeft iemand pics over hoe je een BMC CDA moet installeren want volgens mij is dat toch wel een wat geknoei?
BMC CDA houd me een beetje tegen omdat het ietsje teveel geluid gaat geven. En de Pipercross Viper omdat het een Foam filter is.
Btw heeft iemand pics over hoe je een BMC CDA moet installeren want volgens mij is dat toch wel een wat geknoei?
- Stan
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Oostende
Bericht
dit is werkelijk een goede keuze.
veel succes er mee.
Deze CDA Carbonfilter hebben wij hier op een VW LUPO GTI gemonteerd zitten , is echt niets moeilijk aan om te monteren.pieterdg schreef:Heeft iemand enig idee of deze filter gemakkelijk zelf te plaatsen is?
Misschien heeft iemand wel ergens een handleidinkje ?
dit is werkelijk een goede keuze.
veel succes er mee.
- pieterdg
- Bijna verslaafd
- Locatie: Bever
Bericht
Zit er dan een handleiding bij?
Stan schreef:Deze CDA Carbonfilter hebben wij hier op een VW LUPO GTI gemonteerd zitten , is echt niets moeilijk aan om te monteren.pieterdg schreef:Heeft iemand enig idee of deze filter gemakkelijk zelf te plaatsen is?
Misschien heeft iemand wel ergens een handleidinkje ?
dit is werkelijk een goede keuze.
veel succes er mee.
Zit er dan een handleiding bij?
- StefanCS
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik heb de BMC CDA op mijn 206 gehad. Geweldig ding! Merkbaar betere respons op het gaspedaal. Aanzuiggeluid is bij lange na niet zo hard als een open luchtfilter, maar dat ging mij het niet om...
Lorr geeft aan dat hij/zij het een nadeel vindt dat het een foam filter is? Dan zou ik de toelichting daarvan weleens willen weten. Ik ben nu namelijk op zoek naar een foam filter, omdat deze naar mijn mening beter is dan een normaal filter.
(BMC is ook foam filter btw)
Als je zo'n airbox neemt is het aan te raden om gelijk wat aan je uitlaat te doen! Afgelopen jaar heb ik vermogensbankdag gehad bij Beek met de 206TuningClub. Daar had iemand alleen een BMC CDA airbox en had 1 pk minder dan de fabriek opgaf.
Ik had 7 pk's extra. Dat kwam ook doordat ik een Supersprint spruitstuk zonder kat had.
EDIT: AutoPro sport is de importeur/leverancier van BMC. Hier nog een pdf'je van de CDA reeks. Voor de Cooper S hebben ze zelfs een speciaal type zie ik...prijs heb ik opgevraagd.
http://www.autopro.nl/www_autopro_nl/BM ... 2005-3.pdf
Dit kwam ik nog tegen op hun website. Wel erg veel vermogenswinst door alleen een filtertje...
Voorbeeld prestaties met een Carbon Dynamic Airbox:
Mini One
Standaard 90pk en met alleen een CDA Systeem 100,6pk
Mini Cooper S
Standaard 163pk en met alleen een CDA Systeem 172,0pk
Volkswagen Golf IV 1.6
Standaard 102pk en met alleen een CDA Systeem 111,3pk
Seat Ibiza 1.4 16V (Getuned)
Standaard 75pk > getuned + standaard filter 100,7pk
Getuned en een CDA Systeem 107,1pk
Opel Tigra 1.4 16V
Standaard 90pk en met alleen een CDA Systeem 95,3pk
Alfa Romeo 156 1.8 TS 16V
Standaard 144pk en met alleen een CDA Systeem 150,2pk
Alle bovengenoemde auto's zijn getest op een zeer geavanceerde TuV goedgekeurde geremde testbank!
Dus geen ongeremde "speelgoed" testbank zoals 85% van alle testbanken in Nederland.
Lorr geeft aan dat hij/zij het een nadeel vindt dat het een foam filter is? Dan zou ik de toelichting daarvan weleens willen weten. Ik ben nu namelijk op zoek naar een foam filter, omdat deze naar mijn mening beter is dan een normaal filter.
(BMC is ook foam filter btw)
Als je zo'n airbox neemt is het aan te raden om gelijk wat aan je uitlaat te doen! Afgelopen jaar heb ik vermogensbankdag gehad bij Beek met de 206TuningClub. Daar had iemand alleen een BMC CDA airbox en had 1 pk minder dan de fabriek opgaf.
Ik had 7 pk's extra. Dat kwam ook doordat ik een Supersprint spruitstuk zonder kat had.
EDIT: AutoPro sport is de importeur/leverancier van BMC. Hier nog een pdf'je van de CDA reeks. Voor de Cooper S hebben ze zelfs een speciaal type zie ik...prijs heb ik opgevraagd.
http://www.autopro.nl/www_autopro_nl/BM ... 2005-3.pdf
Dit kwam ik nog tegen op hun website. Wel erg veel vermogenswinst door alleen een filtertje...

Voorbeeld prestaties met een Carbon Dynamic Airbox:
Mini One
Standaard 90pk en met alleen een CDA Systeem 100,6pk
Mini Cooper S
Standaard 163pk en met alleen een CDA Systeem 172,0pk
Volkswagen Golf IV 1.6
Standaard 102pk en met alleen een CDA Systeem 111,3pk
Seat Ibiza 1.4 16V (Getuned)
Standaard 75pk > getuned + standaard filter 100,7pk
Getuned en een CDA Systeem 107,1pk
Opel Tigra 1.4 16V
Standaard 90pk en met alleen een CDA Systeem 95,3pk
Alfa Romeo 156 1.8 TS 16V
Standaard 144pk en met alleen een CDA Systeem 150,2pk
Alle bovengenoemde auto's zijn getest op een zeer geavanceerde TuV goedgekeurde geremde testbank!
Dus geen ongeremde "speelgoed" testbank zoals 85% van alle testbanken in Nederland.
- PPCS
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Als je die auto's niet op de testbank zet voordat je die airbox installeert, dan weet je nooit het verschil. Ik weet namelijk dat sommigen hier met een standaard S zo over de 180 pk gingen op een "degelijke" bank. Ik ben dus nog niet zo overtuigd van het enorme effect van de airbox. Wel leuk onderwerp overigens 

Onze sponsors