Inrijden??? + productiedatum bepalen

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
RogierT
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Inrijden??? + productiedatum bepalen

04 jan 2008, 23:00

Hoi,

Nu 3 dagen in bezit van mijn Cooper S en hij is geweldig

De dealer zei dat ik hem niet in hoefde te rijden echter staat in het boekje weer wat anders, wat zijn jullie ervaringen hierin???

Ook zou ik er graag achter willen komen wanneer mijn auto is geproduceerd/afgeleverd in NL, kan dit aan de hand van de Identificatienummer???

Thanks alvast!

Rogier
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jan 2008, 23:36

Zou gewoon de eerste week gewoon rustig aan doen omdat alle onderdelen nieuw zijn. Pas na 2000 km kun je flink gaan gassen :D:D

En je een beetje houden aan wat er in het boekje staat is nooit verkeerd. :P
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

05 jan 2008, 05:11

Ik ben het met Kwiebje eens. Niet gelijk alle registers opentrekken, maar betrekkelijk laag in de toeren blijven rijden. Overigens, als je je je auto start wanneer hij koud is, kan je het beste na ongeveer 10 km pas flinke prestaties gaan eisen. Eerder is niet zo goed voor je motor omdat ie dan nog aardig koud is.

Na 2000 km kan je inderdaad nog meer prestaties van je motor verlangen; je kan trouwens dan ook merken dat ie soepeler gaat rijden. Tot een km of 5000 wordt dit alleen nog maar beter en daarna is ie echt goed ingereden.

Kortom, je hoeft echt niet te rijden als een slak, maar houd hem voorlopig tussen de 1500 en de 4.000 toeren. Ow ja, af en toe even doortrekken kan geen kwaad hoor, maar wel als je motor warm is.
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
RogierT
Nieuw Lid
Nieuw Lid

05 jan 2008, 11:19

Sicco schreef: Overigens, als je je je auto start wanneer hij koud is, kan je het beste na ongeveer 10 km pas flinke prestaties gaan eisen. Eerder is niet zo goed voor je motor omdat ie dan nog aardig koud is... Ow ja, af en toe even doortrekken kan geen kwaad hoor, maar wel als je motor warm is.
Toch briljant (of juist niet) dat bij een auto van 33K je naar je dagteller moet kijken of die warm is!

Mijn vader vertelde fijntjes dat zijn eerste Mini omstreeks '71 meer metertjes had dan de mijne ;-)

Bedankt voor jullie reacties
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jan 2008, 11:59

lekker aan de boekjes houden, en een olietemp meter inbouwen zodat je weet wanneer je gas kan geven. naar de dagteller kijken lijkt me niet de manier :lol:
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

05 jan 2008, 14:59

33k? Had mijne maar zo weinig gekost... :), doe er maar een paar k bij.... maar goed, een ouwe Mini had geen stuurbekrachtiging, parkeerassistentie, tig airbags etc. en die dingen kosten ook geld, helaas.

Inderdaad wel erg raar, dat je niet wordt geïnformeerd over de temperatuur van je motor. Overigens scheen die info bij mijn vorige auto ook niet erg betrouwbaar te zijn; Volkswagen schijnt onbetrouwbare meters te hebben; denk je dat het goed zit met de temperatuur en dan klopt het toch niet. Overigens is het onderwerp temperatuur ook al eens ooit op het Lupo-forum besproken en daar zei iemand dat een motor pas na 25 km. maar liefst goed op temperatuur was. Een olietemperatuurmeter zou wel uitkomst kunnen bieden, ja, zoiets lijkt me eigenlijk beter dan een koelwatertemperatuurmeter (geweldig scrabble-woord, trouwens)
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”