Berthil, de Blauwe (Azzurra)
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dit is toch een ander ding dan wat we in essen hebben gezien?
Wel handig, alleen niet zo handig als je hem bovenin plaats.. zeker niet als je net je snelle ronde inzet (2,15
) en dan naar boven moet kijken, naar links, rechts voor je etc.. pfff ik zorg wel dat ik voor je blijft rijden op zandvoort 
Wel handig, alleen niet zo handig als je hem bovenin plaats.. zeker niet als je net je snelle ronde inzet (2,15

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Das inderdaad een ander ding dan we in Essen gezien hebben.
Dat Innovate spul uit Essen is trouwens besteld maar bij een officiële dealer in Nederland (na navraag of Beek het ook kon leveren). Bij elkaar 700 euro
Over twee weken komt dat spul binnen dus een verslagje volgt dan nog.
Ik wil met de ScanGauge alleen Air Intake Temperature bekijken en die is niet zo kritisch dat ik die elke seconde wil zien. Ook wil ik de Compressordruk er mee bekijken die de ECU doorgeeft aangezien ik net een kapotte sensor heb gehad. Ik denk namelijk dat de druksensor al een tijdje kaduuk is geweest want ik rij nu opeens wat zuiniger. Nu kan ik dus de gegevens van de ECU en de separaat ingebouwde drukmeter met elkaar vergelijken of alles nog wel klopt.
Dat kan ik dan meteen doen als ik in de achteruitkijkspiegel naar je Clubman kijk als ik hem in de hemelbekleding hang
Dat Innovate spul uit Essen is trouwens besteld maar bij een officiële dealer in Nederland (na navraag of Beek het ook kon leveren). Bij elkaar 700 euro

Over twee weken komt dat spul binnen dus een verslagje volgt dan nog.
Ik wil met de ScanGauge alleen Air Intake Temperature bekijken en die is niet zo kritisch dat ik die elke seconde wil zien. Ook wil ik de Compressordruk er mee bekijken die de ECU doorgeeft aangezien ik net een kapotte sensor heb gehad. Ik denk namelijk dat de druksensor al een tijdje kaduuk is geweest want ik rij nu opeens wat zuiniger. Nu kan ik dus de gegevens van de ECU en de separaat ingebouwde drukmeter met elkaar vergelijken of alles nog wel klopt.
Dat kan ik dan meteen doen als ik in de achteruitkijkspiegel naar je Clubman kijk als ik hem in de hemelbekleding hang

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Tja, niet zo best zoals het nu gaat in Kenia natuurlijk.
De hoop is dat het de komende maand rustig wordt en het alsnog doorgaat.
Als er ontwikkelingen zijn zal ik jullie via het topic op de hoogte houden.
Vandaag in de kou nog wat aan het knutselen geweest.
De ScanGauge zit er in. De foto vertekent wat want hij zit er heel mooi in.
Mooi schuin en goed af te lezen. Nu nog wat experimenteren met de getallen.
De watertemperatuur en inlaatluchttemperatuur is leuk om te zien,
hier hebben ze beide de omgevingstemperatuur.

Verder nog wat reclame maken voor mijzelf, dankjewel Ida

De hoop is dat het de komende maand rustig wordt en het alsnog doorgaat.
Als er ontwikkelingen zijn zal ik jullie via het topic op de hoogte houden.
Vandaag in de kou nog wat aan het knutselen geweest.
De ScanGauge zit er in. De foto vertekent wat want hij zit er heel mooi in.
Mooi schuin en goed af te lezen. Nu nog wat experimenteren met de getallen.
De watertemperatuur en inlaatluchttemperatuur is leuk om te zien,
hier hebben ze beide de omgevingstemperatuur.

Verder nog wat reclame maken voor mijzelf, dankjewel Ida

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hij kan de motormanagement foutcodes lezen en wissen, net zoals b.v. de AutoEnginuity interface (die ik nu dus eigenlijk over heb). Dus een airbag lampje gaat niet lukken. Dat lukt ook niet met de RMS tool met MTH interface (die ik nu dus ook over heb).
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Bah! Jij was mijn excuus dat ik geen betere remmen nodig heb! Maar nu jij ook overstapt...
iDD
iDD
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het Innovate spul is binnen.
Echt mooie apparatuur zo te zien. Straks in serie aansluiten, juiste achtergrond in de meters zetten en stroom er op, laptopje er aan en inprogrammeren. Alleen moet de uitlaatgastemperaturusensor dan nog in het spruitstuk gelast worden. Ik ga deze week proberen er tijd voor vrij te maken.
Intussen ook een tweede Tarox bestelling bij Beek gedaan

Echt mooie apparatuur zo te zien. Straks in serie aansluiten, juiste achtergrond in de meters zetten en stroom er op, laptopje er aan en inprogrammeren. Alleen moet de uitlaatgastemperaturusensor dan nog in het spruitstuk gelast worden. Ik ga deze week proberen er tijd voor vrij te maken.
Intussen ook een tweede Tarox bestelling bij Beek gedaan

- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het ziet er in ieder geval weer interessant uit! Jij blijft ook bezig eej?!
Een tweede Tarox bestelling?! Vertel eens, heb ik wat gemist?

Een tweede Tarox bestelling?! Vertel eens, heb ik wat gemist?

Onze sponsors