Berthil, de Blauwe (Azzurra)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

08 mei 2006, 13:13

Voor kleine mensen is deze armsteun niet echt geschikt. Zit vrij ver naar achteren.
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mei 2006, 13:14

dan heb ik er niks aan met mijn stoelen
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

08 mei 2006, 13:20

MINIJCW schreef:dan heb ik er niks aan met mijn stoelen
JCW stoelen met armsteun zal geen probleem zijn. Heb een aantal foto's gezien van mensen die dat ook hebben.
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mei 2006, 13:36

Maaij schreef:Voor kleine mensen is deze armsteun niet echt geschikt. Zit vrij ver naar achteren.
Dus ik heb pech zeg maar ik ben klein opdondertje dus :(

Maar ziet er wel heel netjes uit zo Berthil 8)
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

08 mei 2006, 13:37

new mini schreef:
Maaij schreef:Voor kleine mensen is deze armsteun niet echt geschikt. Zit vrij ver naar achteren.

Helaas wel ja :( Misschien dat een ander armsteun wel past :)
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mei 2006, 13:39

ik wil wel een keer komen proefzitten bij berthil, want ik wil ook nog een keer graag zo'n armsteun er in hebben. :mrgreen:
En ik ben ook niet zo heel erg groot, dus dan weet ik of hij geschikt is voor me 8)
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mei 2006, 13:40

Maaij schreef:
new mini schreef:

Helaas wel ja :( Misschien dat een ander armsteun wel past :)
Zijn er zoveel soorten dan? :oops:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

08 mei 2006, 14:43

Proefzitten mag altijd. Toevallig stond er bij mijn dealer een MINI Next met armsteun dus kon ik daar even proefzitten. Misschien bij jullie dealer ook. Deze armsteun is trouwens opklapbaar (voor als je het circuit op gaat :) ) en de achterste cuphouder blijft intact, én is in MINI antraciet te verkrijgen, heeft een (kleine) opbergruimte en valt gewoon in de MINI garantie.

Een MINI armsteun is er maar één (afgezien van de tijdelijke en al een tijdje uit productie genomen voorganger), maar er zijn veel bedrijven die een armsteun maken voor de MINI. Veel hebben echter niet de hierboven genoemde voordelen in één armsteun verenigd.
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

10 mei 2006, 19:50

Berthil schreef:Prima verlopen, veel bekijks gehad samen met een rode Works met Nederlandse vlag op het dak, dus een mooi Nederlandse combo :)
deze? :

Afbeelding

Berthil schreef:Om de armsteun te monteren moest er ook de facelift middenconsole gemonteerd worden, dus nu heb ik ook een centenbakje
En hoeveel heeft je dat (facelift middenconsole) gekost?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

10 mei 2006, 22:43

Het zal hem wel zijn, zoveel zijn er niet denk ik. Hij heeft de dealer wel genoemd waar hij vandaan kwam, maar ik ben het vergeten :?

Wat het kost weet ik nog niet, ze hebben het gemonteerd terwijl mijn MINI daar stond en ze maken een mooi prijsje omdat ik heb meegewerkt aan de open dag :)
Ze geven mij een belletje als ze het berekend hebben.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

11 mei 2006, 11:02

Voor de volledigheid en omdat ik dit graag in mijn eigen Show Your Ride post wil hebben staan post ik hier nog even mijn ervaringen van gisteren (10 mei) op de Nürburgring nog even een keer. Voor sommigen misschien dubbele info, onderaan een filmpje.

Alleerst hebben Wally en MINIJCW mij gespot op de webcam van de Ring:
Afbeelding

Het was een schitterende dag, nog nooit zoveel Porsches gezien, en voorbij zien komen :)
Ik ben 4 keer de ring op geweest. De baan is drie keer dicht geweest door ongelukken, maar met mij is alles prima gegaan, mijn MINI heeft het schitterend gedaan. Iedereen haalt er keurig links in. Er vloog namelijk een helicopter boven de Ring, één keer verkeerd inhalen en je komt met die auto nooit meer de ring op.

Ik kneep hem best wel de eerste ronde, die baan gaat maar op en neer en je hebt zo een verkeerd rempunt te pakken als je met 160 aan komt rijden. Dat was dan ook een verkenningrondje al knipperde het DSC lampje een paar keer flink, ook in snelle bochten met 160 km/h :)

De drie rondjes daarop leer je de baan wat beter kennen. Nooit alle 20 km met 72 bochten natuurlijk, maar wel de moeilijke punten. De laatste ronde ging bijna iedere bocht met gierende banden, dus dat ging al beter. Twee benauwde momenten meegemaakt dat ik dacht de bocht niet meer te halen :)

Leuke is ook dat Autohaus Schäfer er was met drie race-mini's. Met watergekoelde intercooler, Recaro stoeltjes, lichtgewicht motorkap met ventilatie bovenop, sequentiële versnellingsbak, semi slicks, en ga zo maar door. Men nodigde mij uit om met de baas zelf (KaPé) een rondje mee te rijden. Dat is dus gewoon een MINI Challenge MINI, echt snoeihard over het circuit want die man heeft al een ontelbaar aantal rondjes gereden. Wat ging dat ding strak door de bocht en wat een remmen. Dan voelt je eigen MINI toch maar eenvoudig aan ondanks alle wijzigingen.
Afbeelding

De RMS MINI was er trouwens ook, in deze test ook aanwezig, dus maar even op de foto :)
Afbeelding

Filmen was verboden zoals je kunt zien aan het filmpje :mrgreen:

Elke ronde heb ik de film helemaal mee laten lopen. De baan was totaal nieuw voor mij, helaas heb ik geen kans te zien om virtueel te oefenen op b.v. GT4 op de PS2. De 4e ronde was dan ook de snelste met 10.40m, en dat vindt ik niet verkeerd voor de 4e keer op een onbekende baan met 72 bochten en meestal schakelen bij 5500 toeren om de olietemperatuur een beetje laag te houden. Ik denk dat er nog wel een dikke minuut af kan als ik de baan beter ken en elke keer tot 7000 toeren doortrek :)
Gemiddelde snelheid dus zo'n 115 km/h :shock:
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

17 mei 2006, 11:33

Even terug komen op de armsteun. Ik zag dit op internet:

Afbeelding

Volgens mij een originele MINI produkt. Zie ook http://www.parts.com/partlocator/index. ... logid=3751

Is dit hetzelfde als wat jij hebt? Lijkt wel langer te zijn. Of komt het door de foto?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

17 mei 2006, 11:41

Hij lijkt er inderdaad heel veel op maar hij een stuk langer en dunner. Het lijkt er op dat MINI Morris deze zelf heeft laten maken om te verkopen, MINI is behoorlijk laat geweest met hun officiële armsteun. Er is zelfs een voorloper geweest die kennelijk niet voldeed want die is weer van de markt gehaald. Misschien was dit een tussentijdse oplossign van hun zelf totdat de officiële kwam.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 mei 2006, 11:53

holy shit, die ringrondes zijn gaaf :P en wat een lekker geluid zeg.
maar echt, wat een link circuit lijkt me dat, ik durf me er niet aan te wagen, ik hou het op zandvoort :wink:

http://video.google.com/videoplay?docid ... q=new+mini
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 mei 2006, 12:22

Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver

Terug naar “Show your ride”