Help.............
Zit met een probleem,en dat is dat onze mini al 2 weken bij de dealer staat en ze er niet uit komen.
Het brobleem is dat de motor draait maar niet reageert op het gaspedaal.
de software registreert wel een fout maar geeft niet aan wat,software vervangen maar nog steeds niets.
Nu gaan ze geloof ik het electronisch gaspedaal vervangen.
Hoop nu dat het snel in orde is daar wij anders de Mid winterrit op 13 januari in een Swift moeten rijden,en dat is goed KLO.....Mijn vraag is..... Wie kent dit brobleem.
GR Sam
Gaspedaal
- Cooperdriver
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roerdalen
Bericht
Ik ken het probleem niet, ook nooit eerder van gehoord.
Heb nog wel een elektronisch gaspedaal voor je te koop, is 4mnd. oud en komt uit een Cooper van 2003.
Heb nog wel een elektronisch gaspedaal voor je te koop, is 4mnd. oud en komt uit een Cooper van 2003.
- marcelclemens
- Bijna verslaafd
- Locatie: Hillegom
Bericht
Waarom moet dit 2 weken duren, zeker als het nog om garantie gaat .
als het de software niet is dan blijven er volgens mij weinig mogelijkheden over, of het gaspendaal of de (hardware)aansturing van de motor, of denk ik nu te simpel?
als het de software niet is dan blijven er volgens mij weinig mogelijkheden over, of het gaspendaal of de (hardware)aansturing van de motor, of denk ik nu te simpel?
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Ik heb een kapotte gasklep gehad, dan geeft de boordcomputer netjes een foutmelding en start de motor haast niet of gaat meteen in de noodloop.
Het is inderdaad de electronica van het gaspedaal of de gasklep.
Het is ook mogelijk dat de tandwielen van de gasklep kapot zijn, dat gebeurd soms wel eens. Deze zijn namelijk van (hoogwaardig) plastic en slijten sneller dan stalen tandwielen (maar smering hoeft niet met plastic tandwielen). Dus dan gebeurd er ook niks bij gasgeven want de gasklep gaat niet open.
Als het de tandwielen van de gasklep zijn zou ik trouwens wel heel graag de kapotte gasklep willen hebben als dat mogelijk is. Dan wil ik proberen van twee weer één te maken.
De gasklep wordt dan namelijk in zijn geheel vervangen (wat in een kwartiertje gebeurd is).
Het is inderdaad de electronica van het gaspedaal of de gasklep.
Het is ook mogelijk dat de tandwielen van de gasklep kapot zijn, dat gebeurd soms wel eens. Deze zijn namelijk van (hoogwaardig) plastic en slijten sneller dan stalen tandwielen (maar smering hoeft niet met plastic tandwielen). Dus dan gebeurd er ook niks bij gasgeven want de gasklep gaat niet open.
Als het de tandwielen van de gasklep zijn zou ik trouwens wel heel graag de kapotte gasklep willen hebben als dat mogelijk is. Dan wil ik proberen van twee weer één te maken.
De gasklep wordt dan namelijk in zijn geheel vervangen (wat in een kwartiertje gebeurd is).
- Minilex
- 4 op een rij!
- Locatie: De Grote Peel
Bericht
Met een defecte gasklep zal het starten ook niet zo goed gaan, en aangezien hij wel stationaire draait zal dat het probleem niet zo gauw zijn.
Het electronische gaspedaal zal eerder het probleem zijn.
Het gaspedaal is via de een van de BUS verbindingen aangesloten op de CPU, een storingsmelding hiervan zal zeker naar vooren moeten komen.
Ik vraag me wel af waarom een Mini dealer 2 weeken er over doet
Uitlezen van storingen in de software is 10 minuten werk.
Het electronische gaspedaal zal eerder het probleem zijn.
Het gaspedaal is via de een van de BUS verbindingen aangesloten op de CPU, een storingsmelding hiervan zal zeker naar vooren moeten komen.
Ik vraag me wel af waarom een Mini dealer 2 weeken er over doet

Uitlezen van storingen in de software is 10 minuten werk.
- sampe
- Leerling Mini lid
- Locatie: Zwijndrecht
Bericht
Gaspedaal 2
Hallo allemaal,
HIJ doet het weer[gedeeltelijk].Het was inderdaad de electronische gasklep,deze is inmiddels vervangen.
Het probleem van het onregelmatig stationair draaien is nog niet verholpen.Je hoort de motor licht brommen en de teller schommelt tussen de 6 en 900 toeren.Kan dus weer terug,geef je nog aan dat ze er op moeten letten en dan nog doen ze er niets aan.Software gaf ook hierin geen fout aan dus zal het wel goed zijn.Zijn ze doof bij de BMW!!!!!!,maar goed voorlopig rijd ik weer en kunnen we zondag toch naar de meeting in Breda.
Bedankt voor de reacties
SAM
HIJ doet het weer[gedeeltelijk].Het was inderdaad de electronische gasklep,deze is inmiddels vervangen.
Het probleem van het onregelmatig stationair draaien is nog niet verholpen.Je hoort de motor licht brommen en de teller schommelt tussen de 6 en 900 toeren.Kan dus weer terug,geef je nog aan dat ze er op moeten letten en dan nog doen ze er niets aan.Software gaf ook hierin geen fout aan dus zal het wel goed zijn.Zijn ze doof bij de BMW!!!!!!,maar goed voorlopig rijd ik weer en kunnen we zondag toch naar de meeting in Breda.
Bedankt voor de reacties
SAM
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Dank je voor de PM Sam 
Onregelmatig stationair lopen duidt meestal op een lek in het inlaattraject. Kan zijn dat er misschien een rubber kapot is wat links en rechts van je intercooler zit, deze kunnen wel eens scheuren en dat zie je pas als je ze loshaalt. Heb je het idee dat je wat minder vermogen hebt? Dat hoeft niet zo veel te zijn.

Onregelmatig stationair lopen duidt meestal op een lek in het inlaattraject. Kan zijn dat er misschien een rubber kapot is wat links en rechts van je intercooler zit, deze kunnen wel eens scheuren en dat zie je pas als je ze loshaalt. Heb je het idee dat je wat minder vermogen hebt? Dat hoeft niet zo veel te zijn.
- MaVaEe
- Koeien-teller
- Locatie: Doorn
Bericht
Het gaspedaal is via de enige bus namelijk de CAN-bus aangesloten op de CPU ECU!
Correctie:Minilex schreef:Met een defecte gasklep zal het starten ook niet zo goed gaan, en aangezien hij wel stationaire draait zal dat het probleem niet zo gauw zijn.
Het electronische gaspedaal zal eerder het probleem zijn.
Het gaspedaal is via de een van de BUS verbindingen aangesloten op de CPU, een storingsmelding hiervan zal zeker naar vooren moeten komen.
Ik vraag me wel af waarom een Mini dealer 2 weeken er over doet![]()
Uitlezen van storingen in de software is 10 minuten werk.
Het gaspedaal is via de enige bus namelijk de CAN-bus aangesloten op de CPU ECU!

- Minilex
- 4 op een rij!
- Locatie: De Grote Peel
Bericht
Dat is niet helemaal correct, er zitten 5 verschillende BUS systemen in je Mini.
Dit hebben ze overgenomen van BMW.
Als ik me niet vergis komt het systeem uit de vorige 3 serie.
Ik heb ergens een artikel er over gelezen, weet helaas niet meer waar het staat.
Ik wel een schema er van, zie bijlage.

En inderdaad je hebt gelijk, het moet ECU zijn en niet CPU, dat krijg je ervan als je de hele dag met PLC's werkt
Dit hebben ze overgenomen van BMW.
Als ik me niet vergis komt het systeem uit de vorige 3 serie.
Ik heb ergens een artikel er over gelezen, weet helaas niet meer waar het staat.
Ik wel een schema er van, zie bijlage.

En inderdaad je hebt gelijk, het moet ECU zijn en niet CPU, dat krijg je ervan als je de hele dag met PLC's werkt

- Minilex
- 4 op een rij!
- Locatie: De Grote Peel
Bericht
Voor degene die nog wat meer achtergrond info willen over de mini bussen.
(heb m toch nog gevonden tussen mijn bookmarks)
[web]http://www.murmini.com/articles/2006/11 ... in-my-mini[/web]
(heb m toch nog gevonden tussen mijn bookmarks)
[web]http://www.murmini.com/articles/2006/11 ... in-my-mini[/web]
- MaVaEe
- Koeien-teller
- Locatie: Doorn
Bericht
Tegenwoordig gebruik je toch gewoon PAC's!
Dat er meerdere bussen in zitten klopt maar niet voor het motormanagement!
PLC's? Dat is toch ouderwets?Minilex schreef:Dat is niet helemaal correct, er zitten 5 verschillende BUS systemen in je Mini.
Dit hebben ze overgenomen van BMW.
Als ik me niet vergis komt het systeem uit de vorige 3 serie.
Ik heb ergens een artikel er over gelezen, weet helaas niet meer waar het staat.
Ik wel een schema er van, zie bijlage.
En inderdaad je hebt gelijk, het moet ECU zijn en niet CPU, dat krijg je ervan als je de hele dag met PLC's werkt


Dat er meerdere bussen in zitten klopt maar niet voor het motormanagement!

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors