Wint his story ------------> The story continues

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

07 jan 2008, 18:18

Das weer jammer maar een geluk bij een ongeluk i.v.m. de snelheid.
En je had je nummerbord er op dus dat scheelt ook weer (altijd positief blijven) :)
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

07 jan 2008, 18:58

Ze mogen je niet verplichten om je folie erad te halen!
Ik ben vorig jaar ook aangehouden met mijn vorige wagen, ook de tintman erbij.
Was 8% teveel getint, alsof je dat ziet :s

http://home.hccnet.nl/vd.worp/bekeurd.jpg
http://home.hccnet.nl/vd.worp/bekeurd1.jpg

Ik heb niks eraf getrokken. Bekeuring gehad alleen. Wel nog geprobeerd aan te vechten, maat tevergeefs.
maus105
Bonkey

07 jan 2008, 18:58

zonde man!!om moedeloos van te worden inderdaad.zei je tegen ze:moeten jullie niet staken en de kleine boetes negeren 8) die staking heeft mij al 140euro voor het bellen in de auto gescheeld :lol:
coendek
Stoepsleutelaar

07 jan 2008, 19:28

f**k hell man!

altijd weer wat! hoeveel procent mag dan wel??? :s

heeel irritant dit!

Succes man!

Coen
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jan 2008, 19:32

Raamfolie en wetgeving.
In het Voertuigreglement staan onder andere de permanente eisen. Voor wat betreft auto ruiten zegt het reglement:

De voorruit en de zijruiten van personen auto's mogen:

Geen beschadigingen of verkleuringen vertonen,
Niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen, die het uitzicht van de bestuurder belemmeren.
Indien de personenauto niet is voorzien van een rechterbuitenspiegel, mag de achterruit: geen beschadigingen of verkleuringen vertonen,
Niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen, die het uitzicht van de bestuurder belemmeren.

Het is niet toegestaan om de voorruit en voorste zijruiten te voorzien van raamfolie of een coating.

In principe niks dus! En een tomtom op de vooruit kan door sommige agenten die heel flauw willen doen ook als belemmerend worden bevonden.....

Meestal houden ze het pas op 70 % lichtdoorlating. Zit je daar onder krijg je een gele brief mee naar huis.
Laatst gewijzigd door kwiebje op 07 jan 2008, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
coendek
Stoepsleutelaar

07 jan 2008, 19:33

:roll: :roll: :roll: :roll: damn!!
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

07 jan 2008, 19:56

Typegoedkeuring
Alle auto's moeten voldoen aan een type goedkeuring. Deze wordt in Nederland verstrekt door de Rijksdienst van het Wegverkeer.
In de EEG-richtlijn voor autofabrikanten staat vermeld dat de lichtdoorlatendheid van de ruiten minimaal 70% moet zijn. De fabrikanten moeten aan deze eis voldoen om de typegoedkeurig voor de auto te verkrijgen.

Voertuigreglement
In het voertuigreglement staan de permanente eisen vermeld, waaraan een voertuig volgens de Nederlandse wetgeving aan moet voldoen.

Over ruiten zegt artikel 5.2.42 het volgende:
1. De voorruit en de zijruiten van personenauto’s mogen:
a. geen beschadigingen of verkleuringen vertonen,
b. niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen, die het uitzicht van de bestuurder belemmeren,

2. Indien de personenauto niet is voorzien van een rechterbuitenspiegel, mag de
achterruit:
a. geen beschadigingen of verkleuringen vertonen,
b. niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen, die het uitzicht van de bestuurder belemmeren,

3. Onze Minister kan regels vaststellen omtrent het bepaalde in het eerste lid.

In beide gevallen wordt hier bedoeld de voorruit en de voorste zijruiten (tot de B-stijl). Het gaat dus om het directe rondomzicht dat de bestuurder moet hebben.
Basis is een witte niet gekleurde ruit!

Jurisprudentie
Uit jurisprudentie van de Hoge Raad (bij de administratieve verkeerswetgeving is dit het Gerechtshof) blijkt dat de rechter
l uitgaat van de toelatingseis waaraan de fabrikanten hun auto's moeten laten voldoen (70%)
l van mening is dat de politie voldoende aangetoond heeft dat de lichtdoorlatendheid minder dan 70% is, indien de politie kan aantonen dat de lichtdoorlatendheid minder dan 50% is.
l deze 20% extra zekerheid inbouwt, omdat de tintman geen geijkt of aangewezen meetinstrument is of hoeft te zijn.

Conclusie:
Omdat er in de normering uitgegaan wordt van witte ruiten en fabrikanten bijna altijd de maximale wettelijke ruimte voor coating, kleuring of warmtewering in de ruiten gebruiken, is er bijna geen speelruimte meer om een extra kleuring aan te brengen.
De regelgeving geldt voor alle ruiten, tenzij je beschikt of een linker en rechter buitenspiegel, die zodanig af te stellen is dat je het wettelijk voorgeschreven gebied achter en naast je auto kunt zien.
Van fabriekswege aangebrachte buitenspiegels voldoen hier aan.
Indien je met spiegels het voorgeschreven gebied achter je kunt zien, gelden de bepalingen met betrekking tot het zicht en de lichtdoorlatendheid alleen voor de voorruit en alle ruiten voor de B-stijl.

Lichtdoorlatenheid van de ruitem moet dus minimaal 70% zijn.
Omdat de politie niet met een geijkt apparaat meet, wordt een veilige zone van 20% extra ingebouwd.
De Tintman moet minimaal 50% aangeven
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jan 2008, 20:04

Dat zeg ik.......Gamma :mrgreen:
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jan 2008, 18:19

Yeah raampjes zijn weer getint.... 8)
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
El Presidente
Mod virus alert!
Mod virus alert!

11 jan 2008, 18:27

...
Laatst gewijzigd door El Presidente op 07 mar 2015, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Animum debes mutare, non caelum
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jan 2008, 18:32

Hij is alleen verlaagd met veren van Beek, ongeveer 35mm.
OM eerlijk te zijn ga ik die JCW spoiler zelf ook steeds mooier vinden... :wink:
Afbeelding
maus105
Bonkey

11 jan 2008, 18:51

El Presidente schreef:Ik vind dat verlagen echt wel wat hebben...hoeveel mm is deze naar beneden gegaan...zal wel ergens staan maar om 70 pagina's door te worstelen.. :D
En die bak ziet er gewoon megagoed uit...ga steeds meer voelen voor die JCW-spoiler...
effe coendek pmen die heeft ze misschien nog wel liggen voor een mooie prijs
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jan 2008, 18:58

maus105 schreef:
El Presidente schreef:Ik vind dat verlagen echt wel wat hebben...hoeveel mm is deze naar beneden gegaan...zal wel ergens staan maar om 70 pagina's door te worstelen.. :D
En die bak ziet er gewoon megagoed uit...ga steeds meer voelen voor die JCW-spoiler...
effe coendek pmen die heeft ze misschien nog wel liggen voor een mooie prijs
Ik heb niet de veren van señor Coen, maar dat kan natuurlijk ook! :wink:
Afbeelding
maus105
Bonkey

11 jan 2008, 19:06

sorry dat bedoelde ik ook niet,maar als hij intresse in verlagingsveren heeft :wink: als je je jcw spoiler ooit niet meer mooi vind let me know :lol:

Terug naar “Show your ride”