Xenon brandt zelfs als verlichting uit staat !!??

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
boebes
One wheel wonder
One wheel wonder

Xenon brandt zelfs als verlichting uit staat !!??

07 jan 2008, 21:13

Heej,

Vorige week heb ik onze Cosmos zwarte One ingeruild tegen een Dark silver Cooper S uit 2003 met Xenon lampen.
En een klein beetje bijbetaald :? :roll:
Tot nu toe zeker geen spijt trouwens :D

Wat me opvalt is dat de lampen altijd branden (dimlicht), zelfs als de schakelaar uit staat .
Ik dacht; zal wel een zekering probleem zijn. Gebeld met Mini garage Venlo en daar vertelden ze me dat het goed mogelijk is dat deze zo zijn ingesteld dat ze altijd branden??? Heeft iemand hier ooit van gehoord?

Lijkt me een beetje vreemd eerlijk gezegd, zo wordt de levensduur wel erg wreed hard ingekort? :mad:

Het is nu dus zo dat zodra ik de contactsleutel omdraai gelijk de dimlichten aangaan, zelfs als die op 'uit' staat.
___

It ain't much ...

If it ain't MINI !!!
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jan 2008, 21:20

Is inderdaad een instelling in de computer. En xenon gaat gaat zo lang mee, denk niet dat je een eventuele verminderde levensduur gaat merken.

Overigens rijd ik altijd met dimlicht aan, maar ik moet hiervoor wel de schakelaar omzetten :roll: :wink:
marcelclemens
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

07 jan 2008, 22:32

Dit is inderdaad een instelling, ik rijd ook altijd met licht aan, vind ik wel zo veilig.
boebes
One wheel wonder
One wheel wonder

09 jan 2008, 18:47

mmmh, maar is het nou normaal of niet??
Ik begrijp van jullie dat jullie lampen wel 'gewoon' uit kunnen.

Zal wel eens navragen, vrijdag ga ik naar de mini garage voor een nieuwe achter ruitewisser 8)
___

It ain't much ...

If it ain't MINI !!!
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 jan 2008, 18:55

Xenon gaat aan als je de auto start. Bij de S kun je dan alsnog twee keer draaien voor de tellerverlichting aan de binnenzijde aan te doen. Wanneer je de motor van de auto uitzet blijft de xenon lamp nog 30 seconden langer branden. Daarna springt deze uit. Dit is beter voor de lamp en makkelijk voor als je in donkere gebieden bent.
Maar na 30 seconden moet deze wel uitspringen.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 jan 2008, 21:29

Bij mij gaat de xenon niet aan als ik contact aanzet, ik moet echt 2x draaien aan de verlichtingsstengel. Dat is in te stellen in de computer door de dealer, maar net wat je prefereert.

Dat het beter is voor de lampen dat ze even blijven branden als je contact uitzet lijkt me beetje onzin, uit is gewoon uit, komt geen piekspanning bij kijken. Is gewoon follow me home functie, niks meer, niks minder, ook weer niet standaard. Want ik heb het niet op de S.

Terug naar “Exterieur”