Goodbye Mini & 135i, hello Porsche Boxster Spyder PDK (p
- Ferdinand
- Be Mini
Bericht
De massa ziet de 135i als een nieuwe Mini M3. Maar daar is zij helemaal niet voor bedoeld, ze is een compacte GT in de klassieke Coupe vorm met een machtige motor. Ik stap ook duidelijk af van sportief (Mini works) naar comfort (135i) en helemaal niet van sportief naar supersportief (als ware een 135i een M1 of zo iets). Haar uiterlijk is eigenlijk klassiek (en annoniem) maar daardoor klaarblijkelijk controversieel voor velen.
Enfin, er zijn veel BMW's met heel veel pk's, die niet voor de race bedoeld zijn. Zo ook de 135i. Neem nu de 335d, niemand typeert deze met performance, terwijl die auto menig sportauto het nakijken geeft.
Weet je mensen, ik wacht nog steeds op de eerste steekhoudende kritiek op de de Coupe. Die is er wel, ik denk dat ik hem weet, maar zeg het nog niet.
Tjek deze: Jeremy Clarkson (Top Gear) over de 135i
" ... The fact of the matter is this. The 135 coupé is the best car BMW makes. I have no hesitation at all, then, in giving this long-awaited return to form the rare accolade of five stars..."
Lees het hele artikel op Times Online (Sunday Times 30 december vorig jaar): Jeremy Clarkson van Top Gear over de BMW 135i
Tja, die jongen zie je daar vaker. Volstrekt kleurloze besprekingen en ook knullig. Moet je zijn M3 test eens zien eva. Volgens mij kunnen wij dat beter.Berthil schreef:Vandaag een filmpje over de 135 op Autoblog/junk
De massa ziet de 135i als een nieuwe Mini M3. Maar daar is zij helemaal niet voor bedoeld, ze is een compacte GT in de klassieke Coupe vorm met een machtige motor. Ik stap ook duidelijk af van sportief (Mini works) naar comfort (135i) en helemaal niet van sportief naar supersportief (als ware een 135i een M1 of zo iets). Haar uiterlijk is eigenlijk klassiek (en annoniem) maar daardoor klaarblijkelijk controversieel voor velen.
Enfin, er zijn veel BMW's met heel veel pk's, die niet voor de race bedoeld zijn. Zo ook de 135i. Neem nu de 335d, niemand typeert deze met performance, terwijl die auto menig sportauto het nakijken geeft.
Weet je mensen, ik wacht nog steeds op de eerste steekhoudende kritiek op de de Coupe. Die is er wel, ik denk dat ik hem weet, maar zeg het nog niet.
Tjek deze: Jeremy Clarkson (Top Gear) over de 135i
" ... The fact of the matter is this. The 135 coupé is the best car BMW makes. I have no hesitation at all, then, in giving this long-awaited return to form the rare accolade of five stars..."
Lees het hele artikel op Times Online (Sunday Times 30 december vorig jaar): Jeremy Clarkson van Top Gear over de BMW 135i
Veel rijplezier!
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dus als het dak ietsjes lager en/of de kofferbak ietsjes langer was geweest, zou de Coupe nog dynamischer en eleganter geweest zijn.
Nu is ie net ietsjes te gestompt.
Naar mijn smaak is de kofferbak iets te kort t.o.v. de hoogte van het dak.Ferdinand schreef:Weet je mensen, ik wacht nog steeds op de eerste steekhoudende kritiek op de de Coupe. Die is er wel, ik denk dat ik hem weet, maar zeg het nog niet.
Dus als het dak ietsjes lager en/of de kofferbak ietsjes langer was geweest, zou de Coupe nog dynamischer en eleganter geweest zijn.

- Ferdinand
- Be Mini
Bericht
Welnee, vind dat helemaal niet. Dat is mijn punt ook helemaal niet. Laat het beeld van de hededaagse (triviale) Coupe los en kijk nog eens een keer naar de 135i. Probeer je vertrouwde beeld los te laten.Jenkins schreef:Naar mijn smaak is de kofferbak iets te kort t.o.v. de hoogte van het dak.Ferdinand schreef:Weet je mensen, ik wacht nog steeds op de eerste steekhoudende kritiek op de de Coupe. Die is er wel, ik denk dat ik hem weet, maar zeg het nog niet.
Veel rijplezier!
- Ferdinand
- Be Mini
Bericht
jenkins, wanneer je zegt dat je gewild had dat het dak wat lager was, en de koffer wat langer van de coupe 1, wat krijg je dan ?? (zie jouw tekening) voila, een 3 serie coupe. het vertrouwde beeld.
Om zo maar het dak te verlagen van de huidige coupe 1 serie en wat langer maken, zouden de proporties 'gaan zweven' en het ontwerp niet meer coherent zijn. Beetje zoals de r56 is gedaan, te veel deur, te weinig glas. De lijnen van een pad.
Om zo maar het dak te verlagen van de huidige coupe 1 serie en wat langer maken, zouden de proporties 'gaan zweven' en het ontwerp niet meer coherent zijn. Beetje zoals de r56 is gedaan, te veel deur, te weinig glas. De lijnen van een pad.
Veel rijplezier!
- Ferdinand
- Be Mini
Bericht
nope.. lijkt mij niet het zwakke punt van de 1 coupe. BMW is altijd patserig geweest. De Mini is als echte retro neergezet, de 1 coupe is (volgens de media) geinspireerd op de 2002 ti Coupe uit de zeventiger jaren. Om dat laatste te kunnen zien heb ik wel 492 brillen van Dame Edna nodig, en dan zie ik het nog niet.PPCS schreef:De kritiek: Het is een BMW. Mensen kijken daar wat anders tegenaan dan een mini. Het is zo goed allemaal dat het de charme mist. BMW wordt vaak als een patserwagen gezien, maar goed zijn ze zekers. Misschien wel TE![]()
Heb ik t goed
Veel rijplezier!
- Ferdinand
- Be Mini
Bericht
Het daadwerkelijke zwakke punt van de 1 serie Coupe is dat het een tradioneel ontwerp is: kont, midden en neus. Het ontwerp grijpt terug, ipv. meelopen met de hedendaagse trent zoals de audi a5 coupe, bmw 3 coupe, honda type R. Dit is een duidelijke keuze, maar kan tegen het ontwerp keren. Op dit punt zijn ook de reacties van kritiek 'de proporties kloppen niet, de neus is te lang, het dak moet meer naar achteren, het achterwiel naar achteren. vind het helemaal niets, ga zo maar door.
Potentiele rijders voor dit soort auto's zijn de zakelijke (lease)rijders tussen 35 en 50?. BMW heeft een sportief imago. Willen deze rijders wel een auto met deze vormgeving? Ik weet het nog zo net niet.
maaaaaar:
1) BMW heeft dat natuurlijk onderzocht voordat hij in produktie kwam, en heeft de coupe wel op de markt gezet. Ik kan mij niet herinneren dat een BMW auto is mislukt.
2) Neem nu de Mini. Wat is dat dan voor doelgroep? En het is een succes. Maar dat komt omdat het een hype-auto is geworden. Een 1 serie coupe kan lukken, maar dan moet het een soort hype/cult achtige status gaan krijgen. Lukt dat..? Misschien wel, de tijd zal het leren, maar ik denk het niet... Gek genoeg verkoopt bijv. de lelijke 1 serie hatchback op dit moment ontzettned goed.
3) Iedereen vind de Mini leuk, alhoewel in het hele prille begin dat niet zo was. Ook de Mini heeft een aanloop periode gekend. Ik ken zeker wat mensen die de next generation Mini een volstrekt mislukt ontwerp vinden, maar de groep is klein. Veel mensen vinden de Coupe lelijk. Ik denk dat het ontwerp nog moet 'landen' en ben benieuwd wat er uitkomt.
Maar nogmaals, ik denk dat het een te traditioneel ontwerp is.
Potentiele rijders voor dit soort auto's zijn de zakelijke (lease)rijders tussen 35 en 50?. BMW heeft een sportief imago. Willen deze rijders wel een auto met deze vormgeving? Ik weet het nog zo net niet.
maaaaaar:
1) BMW heeft dat natuurlijk onderzocht voordat hij in produktie kwam, en heeft de coupe wel op de markt gezet. Ik kan mij niet herinneren dat een BMW auto is mislukt.
2) Neem nu de Mini. Wat is dat dan voor doelgroep? En het is een succes. Maar dat komt omdat het een hype-auto is geworden. Een 1 serie coupe kan lukken, maar dan moet het een soort hype/cult achtige status gaan krijgen. Lukt dat..? Misschien wel, de tijd zal het leren, maar ik denk het niet... Gek genoeg verkoopt bijv. de lelijke 1 serie hatchback op dit moment ontzettned goed.
3) Iedereen vind de Mini leuk, alhoewel in het hele prille begin dat niet zo was. Ook de Mini heeft een aanloop periode gekend. Ik ken zeker wat mensen die de next generation Mini een volstrekt mislukt ontwerp vinden, maar de groep is klein. Veel mensen vinden de Coupe lelijk. Ik denk dat het ontwerp nog moet 'landen' en ben benieuwd wat er uitkomt.
Maar nogmaals, ik denk dat het een te traditioneel ontwerp is.
Veel rijplezier!
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
Allebei te sterk op de Amerikaanse markt geënt.
Maar ook allebei zeer indrukwekkende auto's!
Toen de nieuwe 7-serie van Chris Bangle z'n bewind werd geïntroduceerd sprak de wereld ook schande.
De latere 5- en 3-serie die vergelijkbare harde lijnen kregen, gebaseerd op Bangle's ontwerp,
bleken stuk voor stuk grote successen te boeken. Net als die nieuwe 7-serie hadden ze wel even tijd nodig
om het conservatieve publiek te laten wennen.
Dus ik denk ook dat je daar rake punten noemt, Ferdinand!
De 8-serie is een behoorlijke tegenvaller geweest, net als de Z8.Ferdinand schreef:1) BMW heeft dat natuurlijk onderzocht voordat hij in produktie kwam, en heeft de coupe wel op de markt gezet. Ik kan mij niet herinneren dat een BMW auto is mislukt.

Toen de nieuwe 7-serie van Chris Bangle z'n bewind werd geïntroduceerd sprak de wereld ook schande.
De latere 5- en 3-serie die vergelijkbare harde lijnen kregen, gebaseerd op Bangle's ontwerp,
bleken stuk voor stuk grote successen te boeken. Net als die nieuwe 7-serie hadden ze wel even tijd nodig

- Ferdinand
- Be Mini
Bericht
Het ontwerp van de 1 Coupe is niet zo vernieuwend zoals bijv. de laatste 7 serie wel was, en bijv. 6 serie. De 1 Coupe is traditioneel, misschien wel klassiek. Maar dat kan haar kracht zijn (dan valt hij wel goed) en wordt het een beetje cult, of niet. Dit is m.i. geen tussenwegauto zoals bijv. een golf (< wie heeft daar nu een mening over, gewoon een praktische uitstekende auto) en vele anderen. De 1 serie coupe koper kiest bewust die auto omdat hij haar mooi vindt. En ik ben benieuwd hoeveel dat er zijn, of kunnen gaan worden. Het ontwerp is daarom controversieel, gelet op een mogelijke kopersgroep die ik zie. Ik vind de coupe daardoor juist wel goed gedaan, maar er zijn weinigen die mijn mening (op dit moment) delen. Eigenlijk was dit het eerste model dat mij uit mijn Mini r53s works heeft gekregen. Ik ben 45 en de zakelijke leaserijder. Ben misschien ook wel niet helemaal goed snik..
Ja, da's waar van die z8. Dat punt is ook niet relevant wat ik noemde dat BMW geen auto's laat mislukken, weet ik niet en doet er ook niet toe. De 1 serie Coupe is ook bedoeld voor de Amerikaanse markt net als de z8. Maar goed, dat zijn de 3 en 5 serie ook en dat is een succes in de VS zowel in Europa.Jenkins schreef:De 8-serie is een behoorlijke tegenvaller geweest, net als de Z8.Ferdinand schreef:1) BMW heeft dat natuurlijk onderzocht voordat hij in produktie kwam, en heeft de coupe wel op de markt gezet. Ik kan mij niet herinneren dat een BMW auto is mislukt.
![]()
Het ontwerp van de 1 Coupe is niet zo vernieuwend zoals bijv. de laatste 7 serie wel was, en bijv. 6 serie. De 1 Coupe is traditioneel, misschien wel klassiek. Maar dat kan haar kracht zijn (dan valt hij wel goed) en wordt het een beetje cult, of niet. Dit is m.i. geen tussenwegauto zoals bijv. een golf (< wie heeft daar nu een mening over, gewoon een praktische uitstekende auto) en vele anderen. De 1 serie coupe koper kiest bewust die auto omdat hij haar mooi vindt. En ik ben benieuwd hoeveel dat er zijn, of kunnen gaan worden. Het ontwerp is daarom controversieel, gelet op een mogelijke kopersgroep die ik zie. Ik vind de coupe daardoor juist wel goed gedaan, maar er zijn weinigen die mijn mening (op dit moment) delen. Eigenlijk was dit het eerste model dat mij uit mijn Mini r53s works heeft gekregen. Ik ben 45 en de zakelijke leaserijder. Ben misschien ook wel niet helemaal goed snik..
Veel rijplezier!
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wanneer komt dat hok nou van je? Wij (peter en ik) hebben bij Timmermans er uitgebreid ingezeten en naar gekeken.. en zijn tot de conclusie gekomen.. dat het een lelijk hok is! Sorry ferdinand, het lijkt wel of er een ei opgeplakt is.. raar model, nu doet bmw mij zozo helemaal niks, heb er echt helemaal niks mee (ja witte M3 zit er goed uit maar binnen 3jaar rijd half marokko ermee..
) rijden zal die best goed doen en natuurlijk blijf je welkom met de 135i bij speedy mini (want ik wil natuurlijk wel even meerijden..)
of gooi hem op de rollenbank tijdens de testdag op 15-maart!

- k33z
- Mod virus alert!
Bericht
Ik begrijp serieus niet dat mensen de 135i lelijk vinden. Ik vind het de mooiste BMW van dit moment! Een klassieke coupe, precies zoals het hoort!
Enige wat iets mooier zou kunnen is de typische 1-serie voorkant.
Voor mij echt de coolste BMW van het moment, ja cooler dan een M3 coupe. Een M3 sedan kan dit misschien nog overtreffen
Enige wat iets mooier zou kunnen is de typische 1-serie voorkant.
Voor mij echt de coolste BMW van het moment, ja cooler dan een M3 coupe. Een M3 sedan kan dit misschien nog overtreffen

- Ferdinand
- Be Mini
Bericht
Rollenbankdag. Ja, maar ik denk dat de bank van Beek niet geschikt is voor het vermogen van de BMW 135i Coupe. Kan die worden aangepast denk je voor een dag, voor auto's met extra veel vermogen zoals de BMW 135i Coupe?
vele groetjes! Begin februari rijden, yes!
Feridnand
hahaha, kom niet meer bij. He Hans, dat vindt ze niet leuk hoor die woorden van jou, en dat van een stalgenoot! Jullie hebben niet goed gekeken! Waar hebben jullie trouwens gekeken, een BMW koop je niet bij de timmerman. Dat eitje, is haar borst. ja, ja, ze heeft een borst. Moet je een beetje overheen aaien. Ik kom zeker naar de Mini speedy dag, zal niet op mijn hartste rijden maar rustig cruisen wanneer jullie, met witte knokkels aan het stuur, zo hart mogelijk proberen te gaan. En omstanders staan te stampvoeten en te huppelen aan de straatkant en verheugd roepen, gelijk een groep adolescenten met een overstomende hormoonspiegel: 'ja, ik hoorde de uitlaat, jij ook, ja, ja, echt, cool, ik hoorde de uitlaat!'.Hans schreef:Wanneer komt dat hok nou van je? Wij (peter en ik) hebben bij Timmermans er uitgebreid ingezeten en naar gekeken.. en zijn tot de conclusie gekomen.. dat het een lelijk hok is! Sorry ferdinand, het lijkt wel of er een ei opgeplakt is.. raar model, nu doet bmw mij zozo helemaal niks, heb er echt helemaal niks mee (ja witte M3 zit er goed uit maar binnen 3jaar rijd half marokko ermee..) rijden zal die best goed doen en natuurlijk blijf je welkom met de 135i bij speedy mini (want ik wil natuurlijk wel even meerijden..)
of gooi hem op de rollenbank tijdens de testdag op 15-maart!
Rollenbankdag. Ja, maar ik denk dat de bank van Beek niet geschikt is voor het vermogen van de BMW 135i Coupe. Kan die worden aangepast denk je voor een dag, voor auto's met extra veel vermogen zoals de BMW 135i Coupe?
vele groetjes! Begin februari rijden, yes!
Feridnand
Veel rijplezier!
Onze sponsors