Even kort voorstellen.
Ik ben reeds een dik maand ingeschreven op dit forum, maar had me nog nooit echt voorgesteld, daar komt nu dus verandering in!
Ik ben dus Tommy, afkomstig uit het belgenland en binnen een maandje word ik er 23. Ben sinds de komst van de R56 volledig overtuigd van de charme van een MINI en ben dus ook van plan mij er binnenkort eentje aan te schaffen. Daar ik toch wel 20000km per jaar rijd en dat aan de pomp serieus wat scheelt gaat de keuze vanzelfsprekend naar de Cooper D, daarbij is de premie van 15% die de staat ons terugbetaalt natuurlijk ook belangrijk...
Gisteren bij de dealer een Cooper opgepikt en een serieus ritje gemaakt, helemaal overtuigd! Komende zaterdag is het de beurt aan de Cooper D, ik verlang al!
Omdat ik van het principe ben dat als je iets koopt, je dan ook iets goeds moet kopen, is het optielijstje nogal uitgebreid.
Even een korte opsomming van de gewenste configuratie: (over enkele opties heb ik nog mijn twijfels)
MINI Cooper D Hatch
Kleur & Binnenbekleding:
Pepper White
Dak en spiegels zwart
Zwarte striping op de motorkap
Leder Lounge Carbon Black
Interior World cream white
Decoratieve lijsten piano black
Extra decoratie silver
Standaarduitrusting:
ASC+T
Anti-diefstalbouten
Verwarmde buitenspiegels
Krik en wielsleutel
Handleiding Nederlands (duuh)
Opties:
Chili:
Sportstuur
Alu velgen 'Flame Spoke', 17"
Alarmsysteem
Achterspoiler
Fluwelen tapijten
Hoogteregeling passagierszetel
Sportzetels vooraan
Opbergpakket
Mistlampen vooraan
Elektronisch gestuurde airco
Boordcomputer
Lichtpakket
2de sleutel met afstandsbediening
Multifunctioneel stuur
Buitenspiegelpakket
Chrome line interieur
Chrome line exterieur
Zichtpakket
Elektrisch doorschijnend schuifdak
Zonnewerend glas achteraan
Automatisch dimmende binnenspiegel
Park Distance Control achteraan
Regen- en lichtsensor
Xenonlichten
Navigatiesysteem professional
Witte pinklichten
MINI HiFi loudspeaker system
Dat wordt dus een behoorlijk dure MINI...
Nu twijfel ik nog of ik het HiFi luidsprekersysteem wel zou nemen, net als de Xenonlichten en de DSC, samen toch weer een dikke €1500...
Graag had ik hier natuurlijk jullie mening over gehoord!
Maar niet alleen daarover, ik had ook graag van jullie een aantal tips gekregen om de scherpste prijs te krijgen bij de dealer. Het is namelijk de eerste keer dat ik een nieuwe wagen koop en ik weet niet goed waar allemaal op te letten.
Ik vroeg me ook af in welke grootteorde de korting is die een dealer me kan geven op een wagen van toch een dikke 31000 euro. Ga ik best bij verschillende dealers langs om hun prijzen tegen elkaar uit te spelen? Of zou het beter zijn om nog te wachten tot het autosalon in januari voor de speciale saloncondities (wat deze ook mogen zijn?)?
(Misschien horen deze vragen eerder in een ander (welk?) topic thuis)
Tot zover de korte voorstelling van mezelf en mijn vragen,
Ik groet jullie allen, met een gezonde jaloersheid jegens hen die reeds hun MINI bezitten...

Tommy (aka Crossbytje)