Bij koude motor hoor ik een gierend geluid. Het klinkt als een gierende multiriem maar dat is het NIET !
ik heb het gevoel dat het bij de koppeling vandaan komt.
De koppeling slipt zelf niet
iemand bekend met deze klacht ??
Geluid met optrekken met koude motor
- Bsim67
- Be Mini
Bericht
He Remco,
Onze MCS uit 2003 heeft er ook last van. Alleen bij eeen koude motor en ook niet iedere dag! Is een vervelend op te sporen storing, maar zover ik nu weet is dit een foutje in het druklager wat geen kwaad kan (volgens het bedrijf waar we onze auto hebben gekocht). Zij beroepen zich op een MINI dealer die deze klacht meerdere malen heeft gehad. Zij wachten nu op een modificatie van het druklager (wij ook dus zodat deze onder garantie kan worden vervangen). Volgens hun kan het echt geen kwaad, het is alleen vervelend.
Groeten, Mario
Onze MCS uit 2003 heeft er ook last van. Alleen bij eeen koude motor en ook niet iedere dag! Is een vervelend op te sporen storing, maar zover ik nu weet is dit een foutje in het druklager wat geen kwaad kan (volgens het bedrijf waar we onze auto hebben gekocht). Zij beroepen zich op een MINI dealer die deze klacht meerdere malen heeft gehad. Zij wachten nu op een modificatie van het druklager (wij ook dus zodat deze onder garantie kan worden vervangen). Volgens hun kan het echt geen kwaad, het is alleen vervelend.
Groeten, Mario
Compressed air is GREAT!!
- Pierre
- Enthousiast
Bericht
Bij ons doet hij dat sinds een maand alleen 's ochtends 1 of 2 keer.
Is dit probleem bekend bij de dealer, de MCS zit nu nog in de next garantie.
Ik had er namelijk al eens melding van gemaakt, maar toen kreeg ik alleen maar te horen dat het geen kwaad kon.
Is dit probleem bekend bij de dealer, de MCS zit nu nog in de next garantie.
Ik had er namelijk al eens melding van gemaakt, maar toen kreeg ik alleen maar te horen dat het geen kwaad kon.
Geen pech hebben is al geluk genoeg
- wiebelgroen
- One wheel wonder
Bericht
Bij ons is/was dat ook !
de dealer vertelde dat de Mini zijn zwakke plek nu eenmaal de versnelingsbak is en dit eigenlijk de aard van het beestje is.
Bij ons is het eerder een gerattel !!!
de dealer vertelde dat de Mini zijn zwakke plek nu eenmaal de versnelingsbak is en dit eigenlijk de aard van het beestje is.
Bij ons is het eerder een gerattel !!!
- TomSR
- Nieuwsgierig
Bericht
Mijn '02 MCS maakt nu het ineens kouder wordt buiten ook dit geluid als hij koud is. Komt vrijwel zeker van de koppeling af bij het moment van aangrijpen en verdwijnt na 3 minuutjes rijden. Erg vervelend, maar of ik er een nieuwe koppeling in laat zetten weet ik nog niet, aangezien ik geen garantie heb oid.
- TomSR
- Nieuwsgierig
Bericht
Jij vergelijkbare problemen als ik gehad met jouw '02 MCS?
Nee. Bij normaal optrekken is het gepiep bij het aangrijpen. Als je echt heel lomp en kort de koppeling op laat komen hoor je alnog bij het aangrijpen een zeer korte hoge piep. Baal er wel van, ik heb hem net een paar maanden en dit is weer iets dat op mijn lijstje van 'mankementen' kanNexus schreef:Klinkt het toevallig als een aanlopende rem voor ongeveer een seconde?

Jij vergelijkbare problemen als ik gehad met jouw '02 MCS?
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors