Schurend geluid MINI R50 (2001)

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
kjoeh
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Schurend geluid MINI R50 (2001)

07 feb 2008, 22:29

Goede avond,

Mijn MINI maakt een schurend geluid vlak na start bij het remmen. het is na een tijdje weg. Ik begreep dat dit wat corrosie kan zijn op de schijven.

Hij maakt ook een regelmatig schurend geluid dat lijkt alsof er een bobbel in de band zit welke tegen het spatbord (linker?) aan schuurt. Vooral bij stapvoets rijden is dit duidelijk hoorbaar. Het verdwijnt wel eens na een flinke rit.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb geen Run Flat banden.

kjoeh
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 feb 2008, 08:19

Als je auto een paar dagen stil heeft gestaan kan er bij regenachtig weer wat corrosie op de remschijven zitten. Bij de eerstvolgende rit moet dat dan na de eerste keer of 3 remmen weg zijn (dan is dat er weer afgeremd). Echter, als dit schurend geluid heel de rit blijft en helemaal niet meer weggaat heb je waarschijnlijk versleten remschijven en/of remblokken. Die moeten dan meteen vervangen worden.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
kjoeh
Nieuw Lid
Nieuw Lid

schurend geluid opgelost!!

16 feb 2008, 20:42

goedeavond,

schurend geluid is opgelost. bleek wringen van de band op de velg te zijn. ben blij dat het niets ernstigs was. na wat vet op de velg gesmeerd te hebben is het verdwenen.

kan ik het kapje van de passagiers zijde waar de airback achter zit demonteren? hier trlit voortdurend iets. raak ik werkelijk helemaal gestoord van.

kjoeh

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”