MTH
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Dankjewel! Op dezelfde vraag richting JS Tuning heb ik geen antwoord gekregen. Het lijkt er op dat we zaterdag 26/11 spruitstuk en software gaan monteren.peter schreef:Helemaal vergeten maar ik had van MTH doorgekregen dat jullie de nieuwe VT 7 software bij het spruitstuk krijgen.
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Locatie: Venlo
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Het MTH spruitstuk met versie 7 van de tuner zit er onder.
Geluid is behoorlijk veel harder en ook lager. Ik vind het wel mooi maar het is mischien op het randje. Mensen kijken nu echt om als je het gas in trapt
Ik moet eens kijken of ik het naar binnen toe wat kan dempen, met een sound deadening matje in de kofferbak of zoiets? Daar komt het geluid vandaan. Aan de andere kant komt er wel een dikke glimlach om mijn gezicht als je het gas intrapt. Wat een geluid!
Vermogen bij lager toerental is iduidelijk meer. Ik trok de eerste keer normaal op zoals ik altijd doe, en hij schoot meer voorruit dan normaal, de voorwielen spinden zelfs even. Ik kan wat moeilijk inschatten of het vermogen nu ook meer is geworden bij een hoger toerental. Dat zou nog meer moeten worden omdat de ECU gereset is. Het gas hoef je nu maar aan te raken en je vliegt voorruit. Moet helaas tot morgen wachten om weer te kunnen rijden
Ben benieuwd wat Werner en Maaij er van vinden.
Hier wat foto's van de montage, op zicht niet zo veel op te zien behalve het verschil tussen het MTH en OEM spruitstuk.
Geluid is behoorlijk veel harder en ook lager. Ik vind het wel mooi maar het is mischien op het randje. Mensen kijken nu echt om als je het gas in trapt

Ik moet eens kijken of ik het naar binnen toe wat kan dempen, met een sound deadening matje in de kofferbak of zoiets? Daar komt het geluid vandaan. Aan de andere kant komt er wel een dikke glimlach om mijn gezicht als je het gas intrapt. Wat een geluid!
Vermogen bij lager toerental is iduidelijk meer. Ik trok de eerste keer normaal op zoals ik altijd doe, en hij schoot meer voorruit dan normaal, de voorwielen spinden zelfs even. Ik kan wat moeilijk inschatten of het vermogen nu ook meer is geworden bij een hoger toerental. Dat zou nog meer moeten worden omdat de ECU gereset is. Het gas hoef je nu maar aan te raken en je vliegt voorruit. Moet helaas tot morgen wachten om weer te kunnen rijden

Ben benieuwd wat Werner en Maaij er van vinden.
Hier wat foto's van de montage, op zicht niet zo veel op te zien behalve het verschil tussen het MTH en OEM spruitstuk.
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Locatie: Venlo
Bericht
Mijn spruitstuk zit er ook op. Resultaat is super
Bij mij is het geluid ook harder geworden, maar als je het met Berthil vergelijk dan klinkt het nog zachtjes
Die van Berthil vind ik super klinken. Wij konden hem binnen nog goed horen
Jammer dat het geluid van de JCW uitlaat wat beperkt is. Mocht van mij nog iets meer geluid maken
Merk het verschil ook direct al met optrekken. Schakelen van 1 naar 2 gaat nu veel makkelijker. Zonder spruitstuk had ik vaak dat de MINI een beetje schokte. Dit is nu helemaal weg
Wat ik ook gemerkt heb is dat het verbruik een stukje lager is.
Meer kan ik nu niet zeggen. Kon niet echt voluit gaan toen ik naar huis reed (regende te hard en sneeuw op de weg).
Kijken wat Werner ervan vind



Jammer dat het geluid van de JCW uitlaat wat beperkt is. Mocht van mij nog iets meer geluid maken

Merk het verschil ook direct al met optrekken. Schakelen van 1 naar 2 gaat nu veel makkelijker. Zonder spruitstuk had ik vaak dat de MINI een beetje schokte. Dit is nu helemaal weg

Wat ik ook gemerkt heb is dat het verbruik een stukje lager is.
Meer kan ik nu niet zeggen. Kon niet echt voluit gaan toen ik naar huis reed (regende te hard en sneeuw op de weg).
Kijken wat Werner ervan vind
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Locatie: Venlo
Onze sponsors