Stoplichtsprintjes! Jij versus ......?!

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 feb 2008, 17:10

Gister een SUPERBATTLE gehad tegen:

- 911 turbo (ikke kansloos)
- Audi S6(ikke in de bocht op zn bumper gehangen. bij stoplicht kansloos, maar scheelde niet heel veel
- Audi a6 3.0TDI. (Gingen geheel gelijk op. Bij 110 kwam ik voor en bij 160 hij weer :s

Was leuk speelveldje dus.

Gr,

PP
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 feb 2008, 17:54

Standaard Facelift 170PK. Maar het was goed koud(meer PK's) en mijn winterbanden hebben heel veel grip bij het wegkomen.

Mini cooper S facelift: 0-100 in 7.1
Audi A6 TDI Aut: 7.3
Audi A6 TDI Hand: 7.0

Ligt dus erg dicht bijelkaar in de buurt dacht ik zo 8)
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 feb 2008, 20:55

Vandaag (Valentijnsdag) heb ik hem dus ontmoet, nog geen 10 minuten geleden. De echte Valentijn op een twee-wielig gemotoriseerd voertuig met een raar blauw dopje op een stokje achterop.

Vanaf een stoplicht in Delft, de provinciale weg op richting de A13, een stukje BMW 3-zoveel opduwen tot ie me er voorbij liet.
Aan het eind van deze weg heb je een prachtige rotonde de A13 op (met stoplichten maar die kan ik inmiddels dromen en ongeveer op "groen" kijken.
Op deze rotonde een Mercedes aan het klooien, zoals een echte Mercedes behoort te doen op de ................. juist, linkerbaan. Dus hop rechts ervoorbij en zo de snelweg opknallen, de BMW heeft inmiddels afgehaakt.

Wat denk je, vlak voor afslag Noord een motor agent naast me die me naar de kant dirigeert.

"Goedenavond, rij- en kenteken bewijs aub" "De reden waarom ik u aan de kant zet....."
Ik denk nog even, of hoop ik het?, Rechts inhalen maar houd mijn mond even dicht.
"Uw snelheid op de Kruithuisweg in Delft.........."
"Ik reed meer dan 160 km/u en u en de bestuurder van de BMW liepen op mij uit"
Ik denk nog................. Zeg maar dag met je handje, morgen met de trein naar het werk.

De agent heeft me vermanend toegesproken dat "dat toch echt niet kan" en dat hij geen goede meting kon aantonen. Anders had het geheid voorkomen betekend. Je mag daar 100 km/u.

Ik kreeg mijn papieren terug onder het verkrijgen van een vriendelijk "Laat dit een les voor u zijn, zoals u weet zijn Cooper S'jes snelle wagens, een goedenavond verder"

:s :s :s
Ik zit nog een beetje te trillen moet ik jullie zeggen. Dit was het randje voor mij.
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 feb 2008, 21:04

Heb je inderdaad weer mazzel. Veel van die motorwouten trekken snel het boekje. Nu met de stakingen lijkt dat wel iets minder te zijn.

Vandaag was er ook een seat leon die een beetje wilde spelen. Bij het eerste stoplicht heb ik hem maar laten gaan. Had niet echt veel zin om een challenge te doen. Toen kwamen we bij een grote ronde rotonde op de snelweg voor het stoplicht te staan. Hij voor mij, en toen werd het groen!

Allebei het gas er op :D Hij was even snel alleen in de bocht had ik iets meer grip en een hogere snelheid. De bochten lekker doorgeknald en toen op het rechte stuk doorgetrokken richting de 180 :D:D:D

Erg vet! Ik even op de RDW gekeken en het bleek dat het een Seat Leon Diesel was. Maar volgens mij was ie gechipt.
Er stond 103 kw op de papieren en mijn auto heeft 120 kw. Zou je zeggen dat ik toch sneller moest zijn, maar het ging gelijk op. Wel weer erg leuk om dit een keer te doen.

:lol: :lol: :lol:
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 feb 2008, 21:10

Heb ik ook weleens gehad toen ik met me 350Z om 01.00 's nachts uit Hoofddorp kwam.

Ik reed met 180 á 200km/h op de provinciale weg van Nieuw-Vennep naar Leimuiden. Blijkbaar hebben ze me toen ook niet kunnen meten want ik kreeg inderdaad ook een preek dat dit echt niet kon (en terecht!). Volgens mij zat ik ook nog in een proeftijd op dat moment :s .
pimmy
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

14 feb 2008, 21:32

Ongeveer hetzelfde meegemaakt als mini7benno.
Had de MINI net 1 maandje en was even bij de Ekris in Arnhem geweest. Mooi op het industrieterrein ff lekker de bochten genomen. Moest richting Oberhausen, en moest dus weer richting het Velperbroek-circuit. Dus snelweg A348 op, en gas op de plank. Eerste afslag eraf, onder de snelweg door geen tegenliggers, dus lekker hard door bocht, en vol gas op de plank de snelweg in de andere richting terug. En bij het Velperbroek-circuit was het druk, dus moest weer afremmen, maar had zeker wel de 180 aangeraakt. Sta ik voor het stoplicht, een gemotoriseerde politiemuis naast me. Ik raampje open, en een preek...
Hij reed 140 en, ik reed snel van 'm weg zoals hij vertelde. "Een mooie en snelle auto, maar als u zo door rijdt, snel uw rijbewijs kwijt."
Nou heeft ie wel gelijk dat ik erg hard reed. En tja, waarschijnlijk een te kort stukje voor een traject controle, maar echt door het oog van de naald!
En natuurlijk met een bonzend hart verder gereden...
ulyss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 feb 2008, 23:58

daarstraks met mijn simpel coopertje een golf 3 VR6 het nakijken gegeven
kan natuurlijk ook zijn dat hij niet volledig op het gas ging maar gaf toch een beetje een goed gevoel dat ik niet een s nodig heb om toch sprintjes te winnen
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 feb 2008, 08:30

pimmy schreef:Blablabla...
Sta ik voor het stoplicht, een gemotoriseerde politiemuis naast me. Ik raampje open, en een preek...
Hij reed 140 en, ik reed snel van 'm weg zoals hij vertelde. "Een mooie en snelle auto, maar als u zo door rijdt, snel uw rijbewijs kwijt." Nou heeft ie wel gelijk dat ik erg hard reed. En tja, waarschijnlijk een te kort stukje voor een traject controle, maar echt door het oog van de naald! En natuurlijk met een bonzend hart verder gereden...
Kijk,
er zijn dus ook sportieve motoragenten.

8)
iDarkDesign
Transformer

15 feb 2008, 12:07

ah ja joh. Dat gebeurt mij nou ook iedere keer. En dan gaan ze lopen zeuren over blauwe lichten en sportief rijgedrag en dat dat allemaal maar niet mag en of ik alsjeblieft niet zo bijdehand netjes wil doen en blazen...

en dan een preek dat het geen racebaan is.

Daar wordt je op een gegeven moment resistent voor.

iDD
MaVaEe
Koeien-teller

15 feb 2008, 12:52

Tja ik ben ook al 2x aan de kant gezet voor mn angel eyes.... :s
Afbeelding
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 feb 2008, 12:52

ulyss schreef:daarstraks met mijn simpel coopertje een golf 3 VR6 het nakijken gegeven
kan natuurlijk ook zijn dat hij niet volledig op het gas ging maar gaf toch een beetje een goed gevoel dat ik niet een s nodig heb om toch sprintjes te winnen
hear hear
Rickster
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 mar 2008, 19:42

Redelijk druk op de weg en 200 rijden is inderdaad niet onverantwoord.
Zo hoort het 8)

Paar dagen terug wezen sporten met (of tegen) een nieuwe golf 5 gti maar daar moest ik het tegen 10 van de 10x tegen afleggen, zowel van 0-150 als op tussensprintjes :X

Terug naar “Kletshoek”