Grom

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
Oscar
4 op een rij!
4 op een rij!

Grom

16 feb 2008, 15:27

Vandaag na 20 jaar schadevrij gereden te hebben er in geslaagd een deuk te rijden. Helaas nog met de verkeerde auto ook, namelijk die van Edith :evil: :oops:

Afbeelding

Gelijk langs een schadeboer gereden maar die was helaas gesloten.

Er ontstaan dus een hoop vragen, ik hoop dat jullie ons kunnen helpen. We balen super zoals jullie zullen begrijpen.

Iemand enig idee wat dit gaat kosten om te maken?

Misschien willen we (zonder al te veel extra kosten) het nodige met het aangename te combineren, dus een aerokit aanschaffen. OP het forum staat er nu 1 te koop voor een Cooper S Ik weet echter niet of zo'n kit van Jonkers uberhaupt past onder een One? Ik zie dat de uitlaat dan gewijzigd moet worden maar de rest, zoals achteruitrijlamp ed?

Groet

Oscar
coendek
Stoepsleutelaar

16 feb 2008, 15:29

nieuwe bumper en dan spuiten...

one bumper vind je voor 50€ en spuiten kost ongeveer 125€...

Succes en sterkte...

aero past maar dan moet je ook andere uitlaat etc etc etc
Oscar
4 op een rij!
4 op een rij!

16 feb 2008, 15:34

Bedankt voor je snelle reactie!

Hmmm dat valt gelukkig niet helemaal tegen.

Kan je die etc etc etc iets toelichten? Voor een compleet nieuw uiterlijk hebben we natuurlijk wel wat meer geld over.

Oscar
coendek
Stoepsleutelaar

16 feb 2008, 15:36

andere uitlaat en wat rubbers en steunen om de uitlaat op te hangen.

Verder is het alleen maar een hoop schroefwerk.. zoals de mistlampen omzetten enz... tis allemaal goed te doen. Zeker icm een brug! reken op 1 dag werk als je het nooit eerder gedaan hebt!

Cheers

Coen
coendek
Stoepsleutelaar

16 feb 2008, 15:38

totale kosten voor de aero kit incl. uitlaat en rubbers MITS DE KIT IN DE JUISTE KLEUR IS... zal 600 euro zijn!! :wink:

incl spuiten 950-1000 euro

Cheers

Coen
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

16 feb 2008, 18:23

Neem gelijk PDC :mrgreen:

Je moet toch steunen lassen om er een S uitlaat onder te hangen?
coendek
Stoepsleutelaar

16 feb 2008, 18:27

Berthil schreef:Neem gelijk PDC :mrgreen:

Je moet toch steunen lassen om er een S uitlaat onder te hangen?

nee steunen lassen is niet nodig. Je moet wel ff 2 gaten boren in de bodem van de auto... dus in de achterbak... zodat je daar die steun kan bevestigen...

goed te doen wel.... :wink:

PDC is wel een optie :lol: makkelijk in te bouwen ook :wink:

Coen
pieterdg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

16 feb 2008, 18:28

Als je nog een weekje geduld hebt heb ik een originele pure silver achterbumper voor je.
Die kan je dan laten spuiten.
:lol:
Oscar
4 op een rij!
4 op een rij!

16 feb 2008, 20:35

Neem gelijk PDC
Bedankt voor de tip :oops: Je zal me normaal eens moeten zien inparkeren :p Paaltje stond naast een ander paaltje waarvan ik dacht dat ik had gezien dat het het laatste paaltje was. :evil:

De oplossing van het probleem is gekozen. Ik heb voor morgen een afspraak met Stefan voor zijn indy bleu Aero kit. Ik dacht ook al een Cooper S uitlaat gevonden te hebben (100 euro) maar de verkoper kan alleen tijdens kantooruren. En dan moet ik ook gewoon werken.

Iemand nog een Cooper S uitlaat voor de verkoop?

Ai gaten boren in de kofferbak stond eigenlijk niet in het lijstje 'goed te doen wel' :oops: Maar goed de keuze is gemaakt. IK heb een kennis met een brug. Kan ik eigenlijk de Cooper S uitlaat eronder zetten en de huidige bumper (zonder de zwarte strip aan de onderkant) erop laten? Dan kan ik de werkzaamheden een beetje verdelen over brugwerk en stoepwerk indien nodig...
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 feb 2008, 21:08

Altijd zuur natuurlijk, zo'n parkeerschade, maar als het gevolg een aerokit en S uitlaat is heeft dat paaltje toch ook wel een positief effect gehad :wink:.
Afbeelding
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 feb 2008, 22:33

Geluk bij een ongeluk. Kan er alleen maar beter op worden 8)
Ri
Rini

17 feb 2008, 12:32

Oscar schreef:
Neem gelijk PDC
Bedankt voor de tip :oops: Je zal me normaal eens moeten zien inparkeren :p Paaltje stond naast een ander paaltje waarvan ik dacht dat ik had gezien dat het het laatste paaltje was. :evil:

De oplossing van het probleem is gekozen. Ik heb voor morgen een afspraak met Stefan voor zijn indy bleu Aero kit. Ik dacht ook al een Cooper S uitlaat gevonden te hebben (100 euro) maar de verkoper kan alleen tijdens kantooruren. En dan moet ik ook gewoon werken.

Iemand nog een Cooper S uitlaat voor de verkoop?

Ai gaten boren in de kofferbak stond eigenlijk niet in het lijstje 'goed te doen wel' :oops: Maar goed de keuze is gemaakt. IK heb een kennis met een brug. Kan ik eigenlijk de Cooper S uitlaat eronder zetten en de huidige bumper (zonder de zwarte strip aan de onderkant) erop laten? Dan kan ik de werkzaamheden een beetje verdelen over brugwerk en stoepwerk indien nodig...
Oscar,
Zwarte bumperstrip kan je vooraf verwijderen. Heb ik ook gedaan. Al ging het niet gemakkelijk. Even goed kijken en een beetje voorzichtige hulp met een platte schroevedraaier doet wonderen. Bij de uitsparing van de uitlaat extra voorzichtig doen want daar is het materiaal uiteraard dunner.
Aerokit monteren is zeer goed te doen in 1 dag. Ook zonder brug.
Alleen voor de uitlaat is een brug zeer handig.
Mistlicht / achteruitrijlicht is eenvoudig over te zetten.

Zal erg vet staan die Aerokit, en voor een mooi prijsje te koop momenteel. En bij eventuele latere inruil van de auto krijg je er wel degelijk ook nog iets extra's voor terug.
Als je nog vragen hebt ivm bestelnummers voor extra onderdelen dan hoor ik het wel.
Elders op het forum staat een groot topic over de montage van de aerokit --> klik <--.
Als je deze vooraf even doorneemt heb je daar veel plezier van tijdens de montage, en heb je ook alle materialen in huis.
Sidemarkers kan je het beste vooraf in je bumper monteren.

Succes.
Oscar
4 op een rij!
4 op een rij!

17 feb 2008, 20:42

Hallo Rini.odette en anderen,

allemaal bedankt voor jullie reacties en hulp. Ik ben inmiddels voorzien van een Cooper S uitlaat, met beugels, montageplaat met rubbers + een complete Aerokit. Kostte wat kilometertjes maar dan heb je wel een garagevloer vol.

Dus al met al komt alles weer goed. Nu studeren op de montagehandleiding. Ook vanaf dit forum!

Maar eerst de uitlaat montage, dat is voor nu het belangrijkste. Ik denk dat ik nog even terugkom om te checken wat ik moet bestellen.

Groet
Oscar

Terug naar “Exterieur”