10 Mei Nürburgring Nordschleife!

Naar een meet geweest? Klets hier nog ff lekker na.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

12 mei 2006, 11:57

Ik ga zeker nog een keer terug, maar dan ga ik wel de baan eerst beter leren kennen met GT4 op een PS2 of ander racespel waar de baan in zit. Als we wat plannen posten we het hier op tijd.

Ik hoor net van een collega dat zijn puber-zoon verslingerd is aan Gran Turismo 4 op de Playstation 2. Die rijd met een Cooper een tijd van 10.22 en hij kent elke bocht en hobbel in de baan. Dan is mijn tijd van 10.40 dus niet al te slecht, GT4 staat bekend om zijn realistische beelden, handling enz.

Je hoeft trouwens niet voluit op die baan te gaan, er zijn er genoeg die rechts houden en redelijk rustig de baan rijden. Het is wel een uitstekende manier om de limieten van je auto te leren kennen, daar kun je voordeel mee hebben in noodsituaties op de openbare weg.

En zelf als je niet gaat of durft te rijden is het een topdag. Er is misschien wel iemand met wie je mee mag rijden (wel een helm meenemen i.v.m. verzekering) en er zijn daar zoveel fantastiche auto's dat er ook genoeg te zien is. Op de parkeerplaats en langs de baan.
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mei 2006, 17:37

Hoe hebben je remmen het trouwens uitgehouden op de Ring, Berthil?
Last van fading op het eind of nog steeds dezelfde pedaaldruk?
Zijn je blokken erg gesleten.

Welke remmen had je ook al weer precies :oops: ?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

12 mei 2006, 17:51

Remmen heb zich goed gehouden, nul fading. Ik heb toch een paar keer heel flink moeten trappen.
Slijtage weet ik niet, ik hoor nog niets piepen of een indicator branden dus het zal wel meevalen (hoop ik).
Rempunt werd ook niet anders

Ik heb de standaard remmen met Brembo schijven en betere remblokken voor. Wat wel beter kan is denk ik wat stalen remleidingen om nog wat meer bite en gevoel te krijgen.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mei 2006, 21:35

Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

13 mei 2006, 00:17

Leuke filmpjes, komt me bekend voor :)
Ik heb er ook één van mijn 10.40 rondje. Deze jongens kennen zo te zien echter de baan goed, dus dan zit ik helemaal niet slecht. In mijn fimlpje is goed te zien waar ik niet doortrap omdat ik het niet ken.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 mei 2006, 09:19

Vind dat je het geweldig gedaan hebt, Berthil!

Ik weet zeker dat ik een stukkie langzamer zou zijn geweest. Naast het feit dat ik dan in een Cooper zou rijden, meer balast meenemen ;-) en nog een tikkie voorzichtiger zou zijn.

Nog een keer je filmpje bekeken en grappig om te zien dat je toch op een punt, waar die Porsche in de bocht rechtdoor gaat, die Porsche automatisch volgt en hem dus bijna "nadoet" door het stof. Je volgt als bestuurder vaak eerder je voorganger dan de track denk ik.
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

13 mei 2006, 12:33

Arjan schreef:Nog een keer je filmpje bekeken en grappig om te zien dat je toch op een punt, waar die Porsche in de bocht rechtdoor gaat, die Porsche automatisch volgt en hem dus bijna "nadoet" door het stof. Je volgt als bestuurder vaak eerder je voorganger dan de track denk ik.
Ik volgde inderdaad die Boxster om hem bij te houden, ik dacht wel dat die de track kende en zo loop je dan in dezelfde val in mijn tweede rondje. Maar dan zie ook dat ik wel de bocht zo goed als wel haal met dezelfde snelheid, en de Boxster niet :)
Een moeilijke blinde bocht die je heel ruim moet ingaan, anders rij je dus de curbstones op. Dat was trouwens daarna de eerste bocht die ik heb onthouden en heb die fout geen tweede keer gemaakt :)
Smini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

15 mei 2006, 16:16

Ziet er allemaal helemaal top uit! ik ga als alles goed is in jullie er heen met MMC..... dan wel tijd zegmaar. zomer pauze...

http://www.mini2.nl/forum/viewtopic.php?t=3514
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 mei 2006, 18:56

Genoten van je filmpje Berthil!
Lijkt me een super ervaring! Al van meerder mensen gehoord dat je dat 1 keer in je leven gedaan moet hebben als autoliefhebber.

Hoe zit het trouwens met je verzekering op de ring?. Hoor hier verschillende verhalen over. De ene zegt van wel, en de ander van niet...
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 mei 2006, 19:48

Verzekering blijft een heel erg moeilijk punt. Met veel geluk krijg je het uitbetaald, maar in principe wordt het niet uitbetaald.

Reken er dus niet op dat je verzekerd bent.
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

15 mei 2006, 21:54

Berthil schreef:Ik hoor net van een collega dat zijn puber-zoon verslingerd is aan Gran Turismo 4 op de Playstation 2. Die rijd met een Cooper een tijd van 10.22 en hij kent elke bocht en hobbel in de baan. Dan is mijn tijd van 10.40 dus niet al te slecht, GT4 staat bekend om zijn realistische beelden, handling enz.

Zo ook maar ff aangeschaft in het kader van : O Rick dat is een leuk spelletje dat moet je nemen. :mrgreen: :mrgreen:

Woensdagmiddag eens ff proberen. >) >) >)
badkarma
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Nederland

15 mei 2006, 23:50

10:40 is idd geen slechte tijd. Wordt tijd dat we met wat meerdere mensen eens terug gaan!!!
Sinds 09-2024 weer in het bezit van een 'old school' R53
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

16 mei 2006, 09:58

Je moet er inderdaad van uitgaan dat je onverzekerd rondrijdt. Wat wel gebeurd is dat je je na een ongeluk laat afslepen naar de openbare weg zodat je wel kan claimen. Maar dan mag het ongeluk niet te ernstig zijn want bij persoonlijk letsel komt er altijd politie bij en lukt dat dus niet.

Dus het is wel risicovol, zaak is om niet in het weekend te gaan want dan is het kennelijk veel te druk. Er rijden een hoop idioten rond die jou ook aan kunnen tikken terwijl je niets fout doet, er staan behoorlijk wat bandensporen de vangrail in. Maar je moet je ook niet te bang laten maken, door zelf goed op te letten en duidelijk te zijn naar de andere racers voorkom je ongelukken. Goed opletten op motorrijders en Porsches.

Het beste is dat je de eerste keer (relatief) rustig achter iemand aan rijdt die de baan kent, of met iemand mee in de auto gaat zodat je de baan een keer gezien hebt en weet hoe het werkt op de Ring.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

21 jun 2006, 16:17

Tussen 18.00u en 19.30u even de webcam in de gaten houden om een EB MINI te spotten :mrgreen:

Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

21 jun 2006, 23:50

Ik ben vandaag dus weer geweest, met wat collega's die met me mee hebben gereden in de MINI. 4 rondjes gekocht maar helaas was net de baan dicht voor het vierde rondje.

Nu ik al de baan wat beter begin te kennen lag de snelheid duidelijk hoger dan de vorige keer, ook mede dankzij het Leda onderstel en de watergekoelde intercooler. Ik heb dus nu ook voor het eerst één keer fading van de remmen gehad. Dus zo snel mogelijk de stalen remleidingen en betere remvloeistof er in want geen remmen is niet echt fijn als je met 160 op een bocht afkomt. Als het dan nog niet over is dan maar eens kijken naar andere velgen en grotere remmen want de S-Lites zorgen ervoor dat de remmen niet erg veel koellucht krijgen.

Op de terugweg nog even 235 km/h op de GPS gehad, met drie man en wat bagage in de auto :)
De MINI gaf geen krimp en bleef strak sturen.

Terug naar “Afterparty”