Cooper S uitlaat onder een Cooper/One...
- Oscar
- 4 op een rij!
Bericht
Ik vond dit topic. Een hoop informatie over mijn uitdaging. Jammer dat het niet doorgezet is.
Ik ben er iig wel mee begonnen. Maar stuit op wat probleempjes. Ik heb helaas toch niet de beschikking over een brug maar met wat kruipwerk toch wat bereikt.
Ik heb vanmorgen de bumperstrip en de kunstof bak gedemonteerd. eerst schrok ik dat de uitlaatbuis van kat naar achter voor een Cooper S toch wel een heel stuk dikker is dan die van de One en was dus bang dat de aansluiting bij de kat niet zou passen. Maar ik heb goede hoop dat deze toch het zelfde is. (kan iemand dat bevestigen?) Bij een One komt die nl. dik uit de kat en wordt dan versmald. Bij een CooperS komt die even dik uit de Kat maar wordt dan nog dikker.
Ik heb een vermoeden dat de beugel die aan de carrosserie gelast zit (zie rode pijl) er af moet klopt dat? Vervolgens de zwarte beugel gemonteerd waarop het meest linkse ophangrubber zit.

Wanneer ik hier echter de beugel van de demper op zou monteren(zie foto) kom ik aan de andere kant praktisch tegen de bak aan waar de bandenplakset in zit. Er is dan geen plek om een andere beugel te monteren. Kan iemand zeggen of ik iets verkeerd gemonteerd heb?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...

Ik heb vanmorgen de bumperstrip en de kunstof bak gedemonteerd. eerst schrok ik dat de uitlaatbuis van kat naar achter voor een Cooper S toch wel een heel stuk dikker is dan die van de One en was dus bang dat de aansluiting bij de kat niet zou passen. Maar ik heb goede hoop dat deze toch het zelfde is. (kan iemand dat bevestigen?) Bij een One komt die nl. dik uit de kat en wordt dan versmald. Bij een CooperS komt die even dik uit de Kat maar wordt dan nog dikker.
Ik heb een vermoeden dat de beugel die aan de carrosserie gelast zit (zie rode pijl) er af moet klopt dat? Vervolgens de zwarte beugel gemonteerd waarop het meest linkse ophangrubber zit.

Wanneer ik hier echter de beugel van de demper op zou monteren(zie foto) kom ik aan de andere kant praktisch tegen de bak aan waar de bandenplakset in zit. Er is dan geen plek om een andere beugel te monteren. Kan iemand zeggen of ik iets verkeerd gemonteerd heb?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...
- Oscar
- 4 op een rij!
Bericht
Maar die zwarte beugel zit wel goed zo?
Moet die beugel bij de rode pijl eraf? IK wil graag zoveel mogelijk voorbereidingen doen voordat de uitlaat er donderdag op gaat.
Groet
Oscar
Aan dat idee ben ik inmiddels gewend.daar moet een oem steun komen.. deze moet zelfs door de plaat heen zo de achterbak in

Moet die beugel bij de rode pijl eraf? IK wil graag zoveel mogelijk voorbereidingen doen voordat de uitlaat er donderdag op gaat.
Groet
Oscar
- henkietenk
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik had die beugel daar niet zitten, dus heb ook niks weg hoeven halen, maar ik weet wel dat ik uiteindelijk maar 3 ophangpunten had. Op de plek waar die beugel/pijl zit heb ik nooit een ophangpunt gemaakt. Aan drie punten hing ie bij mij prima.
Succes!
Succes!
- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
Same here. Ik heb hem ook aan 3 ophangpunten zitten.henkietenk schreef:Ik had die beugel daar niet zitten, dus heb ook niks weg hoeven halen, maar ik weet wel dat ik uiteindelijk maar 3 ophangpunten had. Op de plek waar die beugel/pijl zit heb ik nooit een ophangpunt gemaakt. Aan drie punten hing ie bij mij prima.
Succes!

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Gaat je waarschijnlijk niet lukken.
Der Abt heeft een pré-facelift Cooper en op die bumper is een One D strip te monteren (om vervolgens een gat eruit te snijden. Bij de facelift versies zoals jij hebt gaat dat niet, vorm is anders.
M'n broer (henkietenk) heeft ook een Cooper S uitlaat gehad onder z'n facelift MINI, was de eerste hier op forum, maar heeft 'm nooit netjes kunnen krijgen. De strip die hij had heeft 'ie toentertijd van iemand overgenomen waar de strip bij de uitlaat zat. Nu heeft 'ie een JWC WORKS Cooper uitlaat.
Mijn advies: niet doen bij jouw MINI
Der Abt heeft een pré-facelift Cooper en op die bumper is een One D strip te monteren (om vervolgens een gat eruit te snijden. Bij de facelift versies zoals jij hebt gaat dat niet, vorm is anders.
M'n broer (henkietenk) heeft ook een Cooper S uitlaat gehad onder z'n facelift MINI, was de eerste hier op forum, maar heeft 'm nooit netjes kunnen krijgen. De strip die hij had heeft 'ie toentertijd van iemand overgenomen waar de strip bij de uitlaat zat. Nu heeft 'ie een JWC WORKS Cooper uitlaat.
Mijn advies: niet doen bij jouw MINI
- Der Abt
- Be Mini
Bericht
Je kan die bij hun bestellen.
Greetz
Der Abt
Re: uitlaat.
Die onderlip komt van Eisenmann.parklane06 schreef:Der Abt
Hallo,
Ik wil graag weten waar je die onderlip vandaan hebt. Was het veel werk om te monteren?
Groetjes
Patrick
cooper parklane 2006
Je kan die bij hun bestellen.
Greetz
Der Abt
Onze sponsors