PW Cooper
- seirv
- Be Mini
- Contacteer:
- Stan
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Simple zou ik niet direct durven zeggen want iedere Mini hoe simpel hij ook is heeft toch altijd iets appart.
Mijn partner is natuurlijk verzot op die Mini band rond de nek van de teddy, is dit een echte halsband voor een leiband of nep?
Re: Foto's MINI Pepper White! (denizg)
denizg schreef:
Tis verder niet echt bijzonder en niks echt speciaals, maar staat er zo origineel en 'simple' toch ook wel mooi bij!
Simple zou ik niet direct durven zeggen want iedere Mini hoe simpel hij ook is heeft toch altijd iets appart.
Mijn partner is natuurlijk verzot op die Mini band rond de nek van de teddy, is dit een echte halsband voor een leiband of nep?
- Deniz
- Volledig MINI minded!
Bericht 
Ik heb nu mijn auto zo een 1,5 week en heb natuurlijk al een paar keer de auto gepoetst en vooral na een poetsbeurd komen alle kleine krasjes en steenslag naar voren en begin me er langzaam toch aan te irriteren
Zo verdomd zonde natuurlijk!
Ik kom vandaag van de MINI dealer in Amsterdam vandaan en hebben me toch afgeraden om de auto/onderdelen van de auto te laten spuiten. Dat het beter is om hier en daar lichte krasjes en steenslag te hebben en de auto origineel te houden dan dat de auto opnieuw gespoten is. Komt ook nog bij kijken dat de steenslag en krajes weer niet zo erg zijn dat het waard is om de onderdelen compleet te laten spuiten.
Ik ben ook langs een paar andere herstelbedrijven geweest voor alternatieve reparaties zoals spotrepair etc, maar daar komen mijn krasjes en steenslag schade weer niet voor in aanmerking!! Soms zie ik van die voorbeeld foto's met zware schade en voor en na behandeling met zo een spotbehandeling en lijken ze helemaal verdwenen te zijn. Ik snap het niet..
Hoe dan ook, hoe gaan jullie om met steenslag en kleine krasjes hier en daar? Ik weet dat ik dit kan/moet verwachten bij een 2e hands natuurlijk maar alsnog..
Ik ga kijken of het te verminderen is door het te laten pollijsten.. wie weet. Adressen voor dit soort dingen zijn ook welkom!
Re: Foto's MINI Pepper White! (denizg)
Dat is gewoon een echte MINI halsband!Stan schreef:denizg schreef:
Tis verder niet echt bijzonder en niks echt speciaals, maar staat er zo origineel en 'simple' toch ook wel mooi bij!

Ik heb nu mijn auto zo een 1,5 week en heb natuurlijk al een paar keer de auto gepoetst en vooral na een poetsbeurd komen alle kleine krasjes en steenslag naar voren en begin me er langzaam toch aan te irriteren

Ik kom vandaag van de MINI dealer in Amsterdam vandaan en hebben me toch afgeraden om de auto/onderdelen van de auto te laten spuiten. Dat het beter is om hier en daar lichte krasjes en steenslag te hebben en de auto origineel te houden dan dat de auto opnieuw gespoten is. Komt ook nog bij kijken dat de steenslag en krajes weer niet zo erg zijn dat het waard is om de onderdelen compleet te laten spuiten.
Ik ben ook langs een paar andere herstelbedrijven geweest voor alternatieve reparaties zoals spotrepair etc, maar daar komen mijn krasjes en steenslag schade weer niet voor in aanmerking!! Soms zie ik van die voorbeeld foto's met zware schade en voor en na behandeling met zo een spotbehandeling en lijken ze helemaal verdwenen te zijn. Ik snap het niet..
Hoe dan ook, hoe gaan jullie om met steenslag en kleine krasjes hier en daar? Ik weet dat ik dit kan/moet verwachten bij een 2e hands natuurlijk maar alsnog..
Ik ga kijken of het te verminderen is door het te laten pollijsten.. wie weet. Adressen voor dit soort dingen zijn ook welkom!
- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Kleine krasjes kun je wegpolijsten mits deze niet door de lak heen is. Is de kras wel door de lak heen en je laat het polijsten is het even weg. Maar wanneer je de auto weer zult wassen komt de kras toch weer terug.
Een adresje voor het polijsten en poetsen van je auto is HBest. Deze kunnen je auto weer showroom nieuw maken.
Helaas zal een auto nooit nieuw blijven helaas
Een MINI behoort gebruikt te worden. Nadeel van dit gebruiken is dat er steenslag op komt. Dit zul je op de koop toe moeten nemen. Anders moet je de auto in de garage onder een deken doen en nooit mee gaan rijden.Hoe dan ook, hoe gaan jullie om met steenslag en kleine krasjes hier en daar? Ik weet dat ik dit kan/moet verwachten bij een 2e hands natuurlijk maar alsnog..
Kleine krasjes kun je wegpolijsten mits deze niet door de lak heen is. Is de kras wel door de lak heen en je laat het polijsten is het even weg. Maar wanneer je de auto weer zult wassen komt de kras toch weer terug.
Een adresje voor het polijsten en poetsen van je auto is HBest. Deze kunnen je auto weer showroom nieuw maken.
Helaas zal een auto nooit nieuw blijven helaas

- Xefke
- Be Mini
Bericht
Het is inderdaad allemaal zonde, die krasjes en steenslag... maar zoals al gezegd, een auto hou je niet nieuw als je ermee wil rijden...
Het enige wat je kan doen is de MINI zoveel mogelijk verzorgen
Die PW is trouwens een héél mooie kleur, moest ik niet voor DS gegaan zijn, dan wss wel PW
Het enige wat je kan doen is de MINI zoveel mogelijk verzorgen

Die PW is trouwens een héél mooie kleur, moest ik niet voor DS gegaan zijn, dan wss wel PW

- Deniz
- Volledig MINI minded!
Bericht
Soms vraag ik me echt af hoe de vorige eigenaar het voorelkaar heeft gekregen met sommige krasjes en vooral die stoeprand schade op de velgen.. echt

Ik liet dus vandaag ook iemand van de MINI dealer naar mijn auto en de krasjes etc laten kijken en zegt ie zo van hij ziet er erg goed uit voor zijn leeftijd!
En ik zo van... zie je al die steenslag en krasjes etc niet! 

Ik liet dus vandaag ook iemand van de MINI dealer naar mijn auto en de krasjes etc laten kijken en zegt ie zo van hij ziet er erg goed uit voor zijn leeftijd!

- Xefke
- Be Mini
Bericht
bij mij moeten uitwijken voor een Cayenne en de borduur aan 30 per uur geraakt... velgen langs passagierskant rondom zwaar beschadigd...
Zou ze nog eens moeten binnen doen...
Groeten
Xefke
Over die stoeprand schade... das niet altijd je eigen foutdenizg schreef:Soms vraag ik me echt af hoe de vorige eigenaar het voorelkaar heeft gekregen met sommige krasjes en vooral die stoeprand schade op de velgen.. echt![]()

Zou ze nog eens moeten binnen doen...

Groeten
Xefke

- Deniz
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dat zou ik nog kunne begrijpen maar 3 van de 4 velgen heeft gewoon schade door stoepranden. Ik ga ze volgende week wegbrengen om ze te laten herstellen. Ik zal nog eens voor en na foto's maken. 95 euro per velg vind erg redelijk. De MINI dealer vroeg 235 euro per velg!
Vandaag ook weer toen ik naar de dealer ging weer een enorm grote inslag op mijn dak door een vrachtwagen. Ik hekel als ik een vrachtwachte meot inhalen of andersom
Het is ook niet makkelijk om zoveel liefde voor je auto te hebben
Een Cayenne zou voor jou MINI moeten uitwijken niet andersomXefke schreef:Over die stoeprand schade... das niet altijd je eigen foutdenizg schreef:Soms vraag ik me echt af hoe de vorige eigenaar het voorelkaar heeft gekregen met sommige krasjes en vooral die stoeprand schade op de velgen.. echt![]()
bij mij moeten uitwijken voor een Cayenne en de borduur aan 30 per uur geraakt... velgen langs passagierskant rondom zwaar beschadigd...
Zou ze nog eens moeten binnen doen...![]()
Groeten
Xefke

Vandaag ook weer toen ik naar de dealer ging weer een enorm grote inslag op mijn dak door een vrachtwagen. Ik hekel als ik een vrachtwachte meot inhalen of andersom

- Xefke
- Be Mini
Bericht
Maja , ALLES is beter dan 235 euro
@ denizg: Mjah... wet van de sterkste zeker?
Cayenne is een stukje groter
Inderdaad, heb hier ook ergens een adresje liggen voor om en bij de 60 euro per velgFred schreef:95 is nog veel eigenlijk, normaal wordt zo'n 60 euro aangerekend ...
Maja , ALLES is beter dan 235 euro
@ denizg: Mjah... wet van de sterkste zeker?

Onze sponsors