Iamand Tips het verlagen van mijn MC,
Totaal geen ervaring mee,
Al redelijk wat gelezen,
Wil het geheel gewoon omlaag krijgen hoef geen pro setje met verstelbare hoogtes,
maar wel op de gezonde goede manier verlagen zonder dat ik mijn schokbrekers of wat dan ook naar de shit rij, de wegligging moet hetzelfde blijven of beter.
Zijn enkel veren voldoende?? het gaat mij om de looks, of is dit onverstandig zonder de schokbrekers ook te vervangen??
Welke veren staan bekend als Top voor een MC??
Wat zijn de verschillen??
Wilde naar BEEK gaan......
Thankx
Groet,
Murcie
Verlagen van mij MC,
- Pretty Cooper
- Bling-Bling Queen
Bericht
Hoezitutmetde R52, rijdt er al iemand mee?
gr, PC

-The MINI is simply too beautiful to be true-
coendek schreef:3cm verlaging...
95 euro ex verzendkosten.. komen halen kan altijd!!
let me know
Coen
Hoezitutmetde R52, rijdt er al iemand mee?
gr, PC

-The MINI is simply too beautiful to be true-
- iDarkDesign
- Transformer
- snans
- Volledig MINI minded!
Bericht
(maar wie laat zich daardoor tegenhouden)

edit: in belgenland heb je gocca en plaatsingsattest nodig.
www.goca.be
B. Voertuig dat voor het eerst na 1 mei 2003 in verlaagde toestand wordt gekeurd
Wie?
Voertuigen die vanaf 22 maart 2004 worden voorgereden en een keuringsbewijs met beperkte geldigheid van 3 maanden mbt verlagingen voorleggen.
Voertuigen die vanaf 22 maart 2004 voor de eerste maal gekeurd worden onder verlaagde toestand.
Waar?
Deze voertuigen worden in de keuringscentra voor ‘keuring na ongeval’ verwacht. Teneinde een vlotte bediening te waarborgen, wordt er gevraagd voorafgaandelijk een afspraak te maken. De adressen zijn op www.goca.be te raadplegen.
Vereiste documenten?
Teneinde de keuring van het voertuig te kunnen aanvatten, dienen twee documenten: het montageattest en het validatieverslag voorgelegd te worden.
Het montageattest dient de klant aan te vragen bij de verbouwer, die op zijn beurt dit attest zal opvragen bij de Federaties :
Federauto (verdere info www.federauto.be – Federauto Dienst Boekhouding Woluwedal 46 bus 9 1200 Brussel tel: 02/778 62 00 fax: 02/778 62 22 ),of
De bond van de Garagisten Beroepsverenigingen : (J.Wybrandlaan 40, 1070 Brussel tel: 02/529.59.29 fax:02/529.59.25).
Het validatieverslag kan de klant eveneens opvragen bij de verbouwer. De verbouwer zal het opvragen bij de invoerder die de vraag richt aan GOCA. GOCA stuurt het origineel verslag naar de invoerder. Deze laatste stuurt een gecertificeerde kopie naar de verbouwer die het document overhandigd aan de klant.
Wat wordt gekeurd?
De basisvereiste voor deze voertuigen is dat deze voldoen aan een bodemvrijheid van 11 cm met bestuurder aanwezig in het voertuig. Hierop wordt een meettolerantie van 2 cm toegepast.
Bijkomende vereisten:
de verlaging werd niet gerealiseerd door de veren te verkorten
indien de vering in hoogte regelbaar is, moet deze veer op correcte wijze geborgd zijn, zodanig dat geen andere afstelling van de ophanging mogelijk is dan deze waarbij de bodemvrijheid van de niet-elastisch vervormbare onderdelen tenminste 11cm bedraagt
de spoorbreedte is maximum 2% groter dan deze vermeld op het P.V.G of COC
de bedekking van de wielen door het koetswerk is verzekerd
een voldoende vrije ruimte blijft behouden tussen de wielen en het koetswerk / spatbord, de remleidingen en de ophangingselementen (bij volledige wieluitslag)
de wegcontacttest zonder bijkomende belasting bedraagt minstens 20 Eusama-eenheden.
de reglementaire plaatsing (hoogte) van lichten en reflectoren
bij een eventuele trekhaak moet de hoogte van het midden van de bolkoppeling tot de grond minstens 350mm zijn.
De gegevens van het validatieverslag van GOCA worden vergeleken met de verbouwing.
De wielgeometrie komt overeen met de specificaties van het validatieverslag van GOCA of met de gegevens van de constructeur van het voertuig.
keuring in belgië kan je vergetenpieterdg schreef:Hoe zit het voor de keuring met jouw veren coendek?
Krijg je er een attest ofzo bij?
En de montage, ik ben totaal een leek als het op autosleutelen aankomt maar ik heb het gerisceerd met mijn aero kit.
Nu zijn die veren gemakkelijk te monteren?

edit: in belgenland heb je gocca en plaatsingsattest nodig.
www.goca.be
B. Voertuig dat voor het eerst na 1 mei 2003 in verlaagde toestand wordt gekeurd
Wie?
Voertuigen die vanaf 22 maart 2004 worden voorgereden en een keuringsbewijs met beperkte geldigheid van 3 maanden mbt verlagingen voorleggen.
Voertuigen die vanaf 22 maart 2004 voor de eerste maal gekeurd worden onder verlaagde toestand.
Waar?
Deze voertuigen worden in de keuringscentra voor ‘keuring na ongeval’ verwacht. Teneinde een vlotte bediening te waarborgen, wordt er gevraagd voorafgaandelijk een afspraak te maken. De adressen zijn op www.goca.be te raadplegen.
Vereiste documenten?
Teneinde de keuring van het voertuig te kunnen aanvatten, dienen twee documenten: het montageattest en het validatieverslag voorgelegd te worden.
Het montageattest dient de klant aan te vragen bij de verbouwer, die op zijn beurt dit attest zal opvragen bij de Federaties :
Federauto (verdere info www.federauto.be – Federauto Dienst Boekhouding Woluwedal 46 bus 9 1200 Brussel tel: 02/778 62 00 fax: 02/778 62 22 ),of
De bond van de Garagisten Beroepsverenigingen : (J.Wybrandlaan 40, 1070 Brussel tel: 02/529.59.29 fax:02/529.59.25).
Het validatieverslag kan de klant eveneens opvragen bij de verbouwer. De verbouwer zal het opvragen bij de invoerder die de vraag richt aan GOCA. GOCA stuurt het origineel verslag naar de invoerder. Deze laatste stuurt een gecertificeerde kopie naar de verbouwer die het document overhandigd aan de klant.
Wat wordt gekeurd?
De basisvereiste voor deze voertuigen is dat deze voldoen aan een bodemvrijheid van 11 cm met bestuurder aanwezig in het voertuig. Hierop wordt een meettolerantie van 2 cm toegepast.
Bijkomende vereisten:
de verlaging werd niet gerealiseerd door de veren te verkorten
indien de vering in hoogte regelbaar is, moet deze veer op correcte wijze geborgd zijn, zodanig dat geen andere afstelling van de ophanging mogelijk is dan deze waarbij de bodemvrijheid van de niet-elastisch vervormbare onderdelen tenminste 11cm bedraagt
de spoorbreedte is maximum 2% groter dan deze vermeld op het P.V.G of COC
de bedekking van de wielen door het koetswerk is verzekerd
een voldoende vrije ruimte blijft behouden tussen de wielen en het koetswerk / spatbord, de remleidingen en de ophangingselementen (bij volledige wieluitslag)
de wegcontacttest zonder bijkomende belasting bedraagt minstens 20 Eusama-eenheden.
de reglementaire plaatsing (hoogte) van lichten en reflectoren
bij een eventuele trekhaak moet de hoogte van het midden van de bolkoppeling tot de grond minstens 350mm zijn.
De gegevens van het validatieverslag van GOCA worden vergeleken met de verbouwing.
De wielgeometrie komt overeen met de specificaties van het validatieverslag van GOCA of met de gegevens van de constructeur van het voertuig.
Laatst gewijzigd door snans op 02 mar 2008, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
attest is mogelijk... dus dan zou het goed moeten komen... zijn ook mensen die ze zwart spuiten en die komen door de keuring alszijnde OEM verensnans schreef:keuring in belgië kan je vergetenpieterdg schreef:Hoe zit het voor de keuring met jouw veren coendek?
Krijg je er een attest ofzo bij?
En de montage, ik ben totaal een leek als het op autosleutelen aankomt maar ik heb het gerisceerd met mijn aero kit.
Nu zijn die veren gemakkelijk te monteren?

- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
en ik weet dat de keuring niet te vergelijken is....
Deze veren worden door mij Zonder label geleverd.... MET label zijn ze ook gewoon te koop met papieren maar betaal je dan het 2-3 dubbelen
Laat maar weten als er interesse is.. Tis puur een "extra" service die je kan krijgen via het forum...(deze veren)
verdien er dus geen dropje aan...
dat geloof ik maarja... het word gedaan door wat belgen... meer dan dit weet ik ook niet....snans schreef:jaja![]()
belgische keuring medewerkers zijn sukkels... die zien echt niet dat een auto lager is dan standaard...
je kan de keuring in belgië echt niet vergelijken met APK in NL
en ik weet dat de keuring niet te vergelijken is....

Deze veren worden door mij Zonder label geleverd.... MET label zijn ze ook gewoon te koop met papieren maar betaal je dan het 2-3 dubbelen

Laat maar weten als er interesse is.. Tis puur een "extra" service die je kan krijgen via het forum...(deze veren)
verdien er dus geen dropje aan...
- snans
- Volledig MINI minded!
Bericht
maar back to topic
bekendste merken zijn
H&R en Eibach
verlagen ongeveer een 3cm
je kan gerust enkel veren plaatsen ism je originele dempers
uiteraard is een compleet setje veel beter qua wegligging, maar de prijs is natuurlijk ook een issue
't is maar net wat je wil.
Beek is een goede keuze denk ik. heeft beide merken, en zoals je op het forum zal terugvinden heeft hij een goede reputatie
bekendste merken zijn
H&R en Eibach
verlagen ongeveer een 3cm
je kan gerust enkel veren plaatsen ism je originele dempers
uiteraard is een compleet setje veel beter qua wegligging, maar de prijs is natuurlijk ook een issue
't is maar net wat je wil.
Beek is een goede keuze denk ik. heeft beide merken, en zoals je op het forum zal terugvinden heeft hij een goede reputatie
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors