Probeer eens Conti's Sportcontact 2 (of 3 intussen geloof ik)
Zijn geen Run flats, en zijn op droog als in de regen goed.
Komen in diverse testen als goed uit de bus.
Ik heb ze er al een tijdje om liggen in de maat 215-40-17 en ik vind ze super.
Advies nieuwe zomer banden (run-flat of geen runflat)?
- kamiel
- Be Mini
- Locatie: Maastricht
Bericht
80w en 84 w staat voor draag last last per band
Kenmerk voor de draagkracht van de band (Load Index LI) (7)
Dit getal is het kenmerk voor de belastbaarheid van de band. Elke LI waarde staat voor een bepaalde belasting van de band bij een bepaalde bandenspanning. De waarde is af te lezen in een tabel. Bijvoorbeeld "85" = 515 kg. De gemonteerde banden moeten in ieder geval minimaal de in de instructieboekjes vermeldde LI waarde hebben. Een hogere LI waarde is uiteraard toegestaan. Als er nog "Versterkt" of "Re-inforced" (12) vermeld staat, betekent dit dat de band nog extra draagvermogen bezit. (Bij transportbusjes, kleine personenbusjes, vans, etc.) Van doorslaggevende betekenis is ook hier echter de hoogte van het LI getal.
Li kg
63 272
64 280
65 290
66 300
67 307
68 315
69 325
70 335
71 345
72 355
73 365
74 375
75 387
76 400
77 412
78 425
79 437
80 450
81 462
82 475
83 487
84 500
85 515
86 530
87 545
88 560
89 580
90 600
91 615
92 630
93 650
94 670
95 690
96 710
97 730
98 750
99 775
100 800
101 825
102 850
103 875
104 900
105 925
106 950
107 975
108 1000
109 1030
110 1060
111 1090
112 1120
Bron: www.autobandenmarkt.nl
XL staat voor extra loadpieterdg schreef:Iemand die weet wat het verschil is tussen GOODYEAR 205/40R17 80W EAGLE-F1 GSD-3 E en GOODYEAR 205/40R17 84W EAGLE-F1 GSD-3 XL.
80W .... E en 84W .... XL
80w en 84 w staat voor draag last last per band
Kenmerk voor de draagkracht van de band (Load Index LI) (7)
Dit getal is het kenmerk voor de belastbaarheid van de band. Elke LI waarde staat voor een bepaalde belasting van de band bij een bepaalde bandenspanning. De waarde is af te lezen in een tabel. Bijvoorbeeld "85" = 515 kg. De gemonteerde banden moeten in ieder geval minimaal de in de instructieboekjes vermeldde LI waarde hebben. Een hogere LI waarde is uiteraard toegestaan. Als er nog "Versterkt" of "Re-inforced" (12) vermeld staat, betekent dit dat de band nog extra draagvermogen bezit. (Bij transportbusjes, kleine personenbusjes, vans, etc.) Van doorslaggevende betekenis is ook hier echter de hoogte van het LI getal.
Li kg
63 272
64 280
65 290
66 300
67 307
68 315
69 325
70 335
71 345
72 355
73 365
74 375
75 387
76 400
77 412
78 425
79 437
80 450
81 462
82 475
83 487
84 500
85 515
86 530
87 545
88 560
89 580
90 600
91 615
92 630
93 650
94 670
95 690
96 710
97 730
98 750
99 775
100 800
101 825
102 850
103 875
104 900
105 925
106 950
107 975
108 1000
109 1030
110 1060
111 1090
112 1120
Bron: www.autobandenmarkt.nl
- wannes
- 4 op een rij!
- Locatie: heverlee
Bericht
ik rijd dus met een mini cooper s JCW , en ook af en toe op circuit . Nu ben ik toe aan mijn derde set voorbanden op 30.000km , allemaal RF dunlop sport. de achterste zijn nog de eerste, maar bij de maatste wissel van de voorbanden kreeg ik plots last van overstuur..daar de achterste aan de binnenzijde wel wat sleet hebben ( negatieve wielvlucht) ik wisselde ze dus van as omdat ze toch nog een degelijk middenloopvlak hadden.. maar ik ga ze er weer af moeten halen , want ik slip de ganse tijd door...
ik heb al gemerkt dat die RF banden op een bepaald moment wel echt hard worden en minder grip krijgen... nu kan ik een gebruikt setje kopen van ne maat die zijn mini wegdeed , maar die hebben al een paar 1000km en liggen al een jaar velgloos in zijn werkplaats...
nu ben ik een beetje bang dat ze ook al hard gaan staan en de grip slecht gaat zijn.
Nu is mijn vraag eigenlijk , of ik gewone banden en RF banden mag mixen , dus de RF banden achter , en de gewone vooraan... gaat dat mijn wagen niet uit ballans brengen wegens het verschil in hardheid van de soorten?
ik heb al gemerkt dat die RF banden op een bepaald moment wel echt hard worden en minder grip krijgen... nu kan ik een gebruikt setje kopen van ne maat die zijn mini wegdeed , maar die hebben al een paar 1000km en liggen al een jaar velgloos in zijn werkplaats...
nu ben ik een beetje bang dat ze ook al hard gaan staan en de grip slecht gaat zijn.
Nu is mijn vraag eigenlijk , of ik gewone banden en RF banden mag mixen , dus de RF banden achter , en de gewone vooraan... gaat dat mijn wagen niet uit ballans brengen wegens het verschil in hardheid van de soorten?
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Onze sponsors