Auxilary audio input !!

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
karretje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

Auxilary audio input !!

20 jan 2006, 18:44

Ik heb een philips mp3 speler (en veel vragen), is het mogelijk deze aan te sluiten op mijn miniradio (= Harman Kardonn) met het auxilary kabeltje?

En hoe is de aansluiting MP3 / auxilary ?

Is dit via de hoofdtelefoonuitgang van de MP3 naar de auxilary ?

En kan ik het volume wijzigen, en van nummer wisselen d.m.v. de stuurbediening ?

De titels en dergelijke worden die weergegeven op het display van de radio ?

Hoe is het geluid ????

Waar kan ik dit kabeltje het beste aanschaffen ???

Dit is het...........voor vandaag :mrgreen:
MINI...................................The best there is.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

Re: auxilry audio input !!

20 jan 2006, 19:33

karretje schreef:Ik heb een philips mp3 speler (en veel vragen), is het mogelijk deze aan te sluiten op mijn miniradio (= Harman Kardonn) met het auxilary kabeltje?
En hoe is de aansluiting MP3 / auxilary ?
Je kan hiervoor idd een AUX kabel gebruiken
Is dit via de hoofdtelefoonuitgang van de MP3 naar de auxilary?
Deze sluit je aan op de hoofdtelefoonaansluiting van je MP3 (AUX kabel sluit je aan achter je radio)
En kan ik het volume wijzigen, en van nummer wisselen d.m.v. de stuurbediening ? De titels en dergelijke worden die weergegeven op het display van de radio ?
Dit kan helaas niet. Alleen bediening via je MP3 speler etc. (Is wel mogelijk met een Ipod icm Icelink aansluiting)
Hoe is het geluid ????
Geluid is erg goed, net zo goed als een cd (ligt ook aan de kwaliteit van de MP3)
Waar kan ik dit kabeltje het beste aanschaffen ???
Is bij de dealer te koop. Dacht dat het rond de 50 euro is. Misschien weet Berthill dit. Hij heeft deze ook in zijn MINI ingebouwd.
Dit is het...........voor vandaag :mrgreen:
Als je nog vragen hebt dan horen wij het graag :)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

20 jan 2006, 19:47

Maaij heeft de vragen al erg goed beantwoord maar misschien zie je nog iets op mijn website aangezien ik hem ook heb geinstalleerd. Fluitje van een cent en aanrader.

Kabeltje is inderdaad bij de dealer te krijgen voor 50 euro (niet zelf knutselen, ik heb al van meerdere zelfknutselaars gelezen dat hun eigen kabels storen). Met wat dunne handjes prik je hem zo linksachterin je radio door alleen even het schutbord onder het stuur los te trekken. Foto's wederom op mijn website :)

Ik gebruik een PDA op mp3's af te spelen en ik heb al diverse opmerkingen gekregen dat het geluid veel voller is dan met de radio en CD, en ik heb de standaard instellingen voor bass en treble.

Afbeelding
coendek
Stoepsleutelaar

02 dec 2006, 21:19

dus berthil, Ik bestel dit bovengenoemde kabeltje en kan zo de HK drive and play aansluiten??

groeten

coen
erik-de-perik
Mod virus alert!
Mod virus alert!

02 dec 2006, 21:44

het is echt een fluitje van een cent... heb het ook gedaan. echt een uitkomst! (shakeit)
JCW_Werk
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

02 dec 2006, 21:47

Ja precies. Het is echt super handig! Wij hebben het ook.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

03 dec 2006, 16:12

Ik brand gewoon 160 nummers op een cd! :mrgreen:
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 dec 2006, 16:14

same here, mp3 cds rock 8)

evengoed een handig kabeltje.
erik-de-perik
Mod virus alert!
Mod virus alert!

03 dec 2006, 22:41

Mini Poeper schreef:Ik brand gewoon 160 nummers op een cd! :mrgreen:
dat weegt natuurlijk niet op tegen mijn 20gb MP3speler... :mrgreen:
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 dec 2006, 11:32

erik-de-perik schreef:
Mini Poeper schreef:Ik brand gewoon 160 nummers op een cd! :mrgreen:
dat weegt natuurlijk niet op tegen mijn 20gb MP3speler... :mrgreen:
Wissel ik toch gewoon van cd (die bovendien vanaf stuur te bedienen is)! :mrgreen:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

04 dec 2006, 11:45

Ook al te zien in mijn 'how your ride' maar hier ook nog maar even voor de volledigheid. Een nieuwe Windows Media Player skin aangezien de Nieuwe Windows Media Player op de computer via playlists de muziek naar je PDA kan synchroniseren en op de PDA kun je dan automatisch dezelfde playlist kiezen om af te spelen. Werkt erg mooi en makkelijk.
En ik heb altijd de Album Art bij de nummers gezocht en deze laat WMP ook mooi zien.

Afbeelding

Afbeelding
Gtjw
One wheel wonder
One wheel wonder

04 mar 2008, 14:45

Beste MINI freakz,

Ik zit met een probleem.
Mijn vriendin heeft een ipod gekocht en nu wil ze deze in haar MINI Cooper (R50 uit 11-2001) kunnen luisteren op een beetje knappe manier.
Denk mooi, ff kabel bestellen, zelf inbouwen en voor 50 Euro, en een middag stoeien, zijn we klaar.
Ik de dealer gebeld, meld de monteur dat de AUX kabel niet geschikt is voor mini's uit dit bouwjaar :cry: :cry: :cry:
Zijn er nog andere oplossingen die redelijk betaalbaar zijn (vind 329 euro incl. inbouwen voor de iPod interface wel wat aan de hoge kant :? )
Of zijn jullie van mening dat de AUX kabel wel mogelijk is.

Alvast bedankt voor de reactie
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 mar 2008, 15:04

Je kunt ook een ipod kabel kopen via internet. Moet je alleen ff goed kijken welke kabel je moet hebben voor welke radio Montage is echt goed zelf te doen. Heb zelf ook een ipod gemonteerd in mijn auto en dat werkt perfect! Kabel zelf is wel prijzig. Iets van 170 euro.

Rest kan je makkelijk zelf. Ik weet niet of ze multifunctioneel stuurwiel heeft maar de ipod kan je dan ook via je stuur bedienen :D
Gtjw
One wheel wonder
One wheel wonder

04 mar 2008, 15:26

Op internet een ipod Kabel kopen? hoe moet ik me dat voorstellen? En waar zou ik deze kunnen vinden?
Is dit een kabel die de cd-wisselaar vervangt oid?
170 EURO voor een kabel?? :shock: :shock: is ie van platinum ofzo? :?

Inbouwen had ik idd gezien dat het vrij makkelijk is dus dat ga ik zeker zelf doen.

Ze heeft een Radio BOOST, dus ik was in de veronderstelling dat er een aux-mogelijkheid was. Blijkbaar niet dus :(
Mini Cooper S JCW RULEZ!!
Maar onze Cooper Sidewalk is ook niet verkeerd :-)
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 mar 2008, 15:38

Ik heb de mijne bij www.icepod.nl gekocht. Nee, de kabel is niet van platinum maar is een stekker die achter in je radio moet steken met een verkoop er aan naar je ipod. Werkt op zich heel erg goed.

De originele stekker haal je los. Klink de icelink kabel in de radio, icelink aansluiten op je stekker en terugbouwen maar.
Mocht je meer interesse hebben mag je wel een keer bij mij komen luisteren en kijken eventueel.

Terug naar “Interieur en audio”