Ja waar moet ik beginnen. Het is een soort "nieuwe" rijden. Mijn oude coopertje reed geweldig. Hij had een pro mini uitlaat en een openlucht filter en een iets aangepaste chip. Denk dat ik rond de 125 pk zat. Hij lag als een blok op de weg en had meer iets weg qua rijden van een oude sportauto. Spartaans maar o zo leuk. Toen had ik bewust voor de Cooper gekozen ipv de Cooper S. Die compressor maakte mij veel te veel herrie.mso schreef:Kstja0 kan je is vertellen wat je bevindingen zijn van de R56 S ten opzichte van je R50 Cooper? qua motor/vermogen/onderstel/etc.. ben er wel benieuwd naar namelijk
Ik wist dat ik iets van dat spartaanse zou kwijt raken met de nieuwe R56 maar deze motor is echt geweldig. Zo geavanceerd, zo soepel. Vooral in het begin schok ik van al het geweld dat die motor d'r uit kan persen. Vooral op de snelweg is het feest. De tussensprint die doen maar weinig auto's je na. Echt snel wegkomen vind ik nog steeds wel lastig... je hebt vrij snel wielspin. De R56 is heel comfortabel tov de R50. Ook de vering is (lijkt) nu soepel. Ook van binnen is de auto naar een hoger niveau getild. Alles voelt steviger aan en de kwaliteit is/lijkt beter. (geen gekraak en gepiep meer)
Wat ik wel zie is dat sommige dingen wat goedkoper gemaakt zijn. Een aantal voorbeelden: De nieuwe stof/lederen stoelen bevatten tegenwoordig wel heel weinig leer (hoofdsteun is nu ook van stof), de vloermatjes zijn wel heel dun (lijken wel van karton), middengedeelte van dashboard is wel wat simpel.
De R50 (cooper) en de R56 (cooper s) zijn twee totaal andere auto's met een heel eigen karakter. Ik geniet van mijn R56... maar soms mis ik mijn oude coopertje.