R56 Cooper S PW (Bye bye.....)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

11 jan 2008, 20:34

mso schreef:Kstja0 kan je is vertellen wat je bevindingen zijn van de R56 S ten opzichte van je R50 Cooper? qua motor/vermogen/onderstel/etc.. ben er wel benieuwd naar namelijk ;)
Ja waar moet ik beginnen. Het is een soort "nieuwe" rijden. Mijn oude coopertje reed geweldig. Hij had een pro mini uitlaat en een openlucht filter en een iets aangepaste chip. Denk dat ik rond de 125 pk zat. Hij lag als een blok op de weg en had meer iets weg qua rijden van een oude sportauto. Spartaans maar o zo leuk. Toen had ik bewust voor de Cooper gekozen ipv de Cooper S. Die compressor maakte mij veel te veel herrie.

Ik wist dat ik iets van dat spartaanse zou kwijt raken met de nieuwe R56 maar deze motor is echt geweldig. Zo geavanceerd, zo soepel. Vooral in het begin schok ik van al het geweld dat die motor d'r uit kan persen. Vooral op de snelweg is het feest. De tussensprint die doen maar weinig auto's je na. Echt snel wegkomen vind ik nog steeds wel lastig... je hebt vrij snel wielspin. De R56 is heel comfortabel tov de R50. Ook de vering is (lijkt) nu soepel. Ook van binnen is de auto naar een hoger niveau getild. Alles voelt steviger aan en de kwaliteit is/lijkt beter. (geen gekraak en gepiep meer)

Wat ik wel zie is dat sommige dingen wat goedkoper gemaakt zijn. Een aantal voorbeelden: De nieuwe stof/lederen stoelen bevatten tegenwoordig wel heel weinig leer (hoofdsteun is nu ook van stof), de vloermatjes zijn wel heel dun (lijken wel van karton), middengedeelte van dashboard is wel wat simpel.

De R50 (cooper) en de R56 (cooper s) zijn twee totaal andere auto's met een heel eigen karakter. Ik geniet van mijn R56... maar soms mis ik mijn oude coopertje.
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

04 mar 2008, 19:36

na lange tijd weer even een update:

ondertussen heb ik wat dingen laten aanpassen. Zo was ik niet tevreden over de Hifi Upgrade. In overleg met onze clubsponsor een mooie vervangende set laten samenstellen en laten inbouwen. Nou dat heb ik geweten... ik zal niet verder in details treden (het is zo gemakkelijk om iemand of een bedrijf af te branden) maar 20 uur verder (voor alleen de speaker inbouw) en uiteindelijk na heel veel "herstelwerkzaamheden" die ikzelf heb verricht, heb ik de boel nog enigzins netjes in elkaar gezet en aangepast. Het geluid is uiteindelijk niet veel beter geworden. Dit voor mij de slechtst geinvesteerde 600 euro ooit in mijn leven.

maar het leven gaat verder.....

wat nog gaat komen:

- beek tuning
- verlagen uiteindelijk besloten om dit niet te doen
- 18 inch wielen heb de R105 van Senna overgenomen.. gaan er binnenkort op

- zwarte gril omlijsting dat is nu besteld... maar d'r waren weer wat nummertjes veranderd, dus vertraging
- wiel verbreders
- Alta Intercooler
- verlichte dorpellijsten
- turbodrukmeter, temperatuurmeter
- Alta uitlaat (black powercoat) zie onder het plaatje

Afbeelding

Afbeelding
tirex
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 mar 2008, 19:58

hmm netjes die zwarte Alta.. :D :wink:
coendek
Stoepsleutelaar

04 mar 2008, 20:02

f**k!!! das cool!!

mijn idee voor mijn JCW :lol:
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 mar 2008, 20:04

tirex schreef:hmm netjes die zwarte Alta.. :D :wink:
Netjes?
Zwaar dik ding man! :wink:
Erg goeie keus! 8)
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 mar 2008, 21:50

Heel mooi zo'n zwarte Alta 8) !. Wat betreft je grill omlijsting, ik had ook het probleem van veranderde artikelnummers, heb zodoende 6 weken moeten wachten :evil: , maar afgelopen vrijdag de spullen opgehaald, dus wellicht is 'ie bij jouw dealer inmiddels ook binnen!
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

05 mar 2008, 13:35

net even gebeld met de dealer.... nee nog niet binnen. Eind deze week!

Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 mar 2008, 14:39

- verlagen uiteindelijk besloten om dit niet te doen

zal ik wel doen, je ben ook het "opstijgen" zeg maar kwijt met optrekken, en minder last van wielspin.
Enhe.. die uitlaat is gaaf! 8)
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 mar 2008, 14:46

Met vaste veren verlies je echt weinig comfort, bijna de helft hier heeft een verlaagde mini, en ik heb nog niemand horen klagen. En je mini gaat het straks echt vragen als de 18" eronder zitten ...

Anywho, vette mini heb je nu al, mooie foto's ook. Ben beniefd naar de rest 8).
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

05 mar 2008, 18:18

wederom leuk om al deze reacties te lezen!!! bedankt!

@Hans en @ Fred
Het probleem is dat er bij ons in de straat dusdanige hoge drempels zijn, dat ik nu al met mijn voorkant hierover heen loop te schrapen! Verder had ik iets gelezen dat door het verlagen van je mini... dit de slijtage van je schokbrekers een stuk versnelt. Maw binnen 2 a 3 jaar nieuwe schokbrekers!?!?

Ja dat opstijgen... mag zeker minder : )

Afbeelding
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 mar 2008, 18:34

Ah zo'n probleem is dat niet hoor, bij mij liggen ook overal hoge drempels, en ik knal er nog altijd over. Dat schrepen tja, dat lipje hangt er voor een reden he ...

Schokdempers gaan ook een stuk sneller slijten als je sportief rijdt ... Allemaal niets van aantrekken en gewoon verlagen. Achteraf zal je het je niet beklagen :wink:, vooral als je hem dan staat te bewonderen. En het voelt een stuk strakker aan.

Ben je ondertussen al aan het bestellen? :D
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

05 mar 2008, 18:49

ik doe het stukje bij beetje. Heb al veel te veel geld uitgegeven aan de klo%&#*$#$te Hifi...bij Multi$&#$^#@(wordt er nog kwot van)

Ik zat te denken aan de Alta Intercooler er het eerst op te zetten... maar daar zie je aan de buitenkant vrij weinig van. De reden daarvoor is dat die motor ook zo enorm bloody hot wordt! en wil deze zomer lekker richting Spanje gaan! en dacht hem wat meer koeling te geven dan hij nu krijgt.

Maar ook hier twijfel ik nog mee. Heb namelijk een keer dat verdomde "diesel" geluid gehad in de ochtend.... (waar dus meerdere mensen last van hebben) probleem is bij mini nog niet helemaal aangekomen dus een oplossing zie ik ook niet zo voorbij komen.

Als ik dan vervolgens mijn hele auto .... oeps mini verbouwd heb, dan krijg je daar weer discussies over. Dus zit ik voor sommige zaken in de standby stand!

Afbeelding
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 mar 2008, 18:51

als je af en toe es iets aan je mini verandert geraak je er niet op uitgekeken :wink:
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 mar 2008, 19:05

ik ben dus niet de enige met ZEER slechte ervaringen bij de clubsponsor. heb dik 3 maanden moeten wachten op m'n geld (kleine 300 eu), nadat ze items niet op voorraad hadden en tig keer hadden beloofd het geld terug te storten.
goed klote om te horen dat het bij jou ook flut* was, stuur Arjan eens een pm (ik zie ze liever niet meer als clubsponsor, scheelt anderen wellicht ook een hoop gezeik).

die alta uitlaat is wel kicke, ben benieuwd hoe dat eruit ziet onder je auto 8)
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

06 mar 2008, 12:38

@Sid

heb Berthil al een mailtje gestuurd over de clubsponsor en wilde eigenlijk niet uitweiden.... heb nogal een flinke tollerantiegrens (om het zo maar te noemen) maar je kietelt mijn frustratie..... dus moet ik het even kwijt.

Grootste ergenis was natuurlijk dat ze iets hadden ingebouwd dat nog slechter klonk dan de Hifi upgrade. slechter..... het was afschuwelijk. (de Hifi upgrade klonk in eens zo slecht nog niet). Ik ben daar al die tijd aanwezig geweest. Na de eerste keer wegrijden, 14 uur later (ja ik had eerder moeten ingrijpen) klonk het echt afschuwelijk. Mijn bluetooth carkit was onverstaanbaar geworden.... Dus een tweede afspraak gemaakt... en toen heb ik hun min of meer geinstrueerd wat zij moesten doen. Uiteindelijk ging ik naar huis om vervolgens een dag later te zien en te horen dat er nog steeds het één en ander mis was. De herstelwerkzaamheden konden beginnen. Leest u even mee.

(lowrange (woofers) hingen aan 3 schroeven en waren scheef geplaatst. Dus enige afgesloten ruimte was niet aanwezig. De lucht verplaatsing ging zowel onder als boven langs de speakers.

Kap voor de midrange speakers, scheef erop gezet, waardoor de schakelaar van de spiegels scheef zat.

Deuropener, hiervan waren de schroeven uitgedraait maar er niet meer terug ingezet. Maw de handgreep zat los.

Voor de hoge toon (rechts) hadden ze het filter losgekoppeld waardoor een veel te groot frequentie bereik over het hoog kwam.

Rechterspeakers in de deur waren uitfase aangesloten.

Verder nog wat missende dopjes en rubbertjes.

Wat mij nog het meest tegen de borst stuit.. is dat ik dacht dat zij kennis van zaken hadden en mij liet adviseren. Uiteindelijk kon ik hun nog wat vertellen over audio en hoe deze mini in elkaar steekt.

Dit soort bedrijven zijn leuk voor jongelui met een vaudt gepimpte auto. En waarbij alles gemakkelijk losgetrokken kan worden(niets ten nadelen van deze doelgroep), maar in mijn nieuwe mini van 40.000 heb ik daar wel heeeeel veel moeite mee. Mijn vertrouwen in derden heeft hiermee ook een flinke deuk opgelopen.

Heb nog diverse mailwisselingen gehad... en na veel ontwijkende antwoorden, was de conclusie dat alles onder garantie viel... dus had ik gewoon kunnen terugkomen. Nou aan mijn mini komen ze niet.

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”