Lampje remmen blijft aan?!

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
kamiel
Be Mini
Be Mini

Lampje remmen blijft aan?!

05 mar 2008, 22:50

Ik heb afgelopen week mijn remblokjes laten vervangen omdat er een geel lampje was gaan branden in de kilometer teller.

Ik heb de blokjes(EBC Redstuff) :mrgreen: laten vervangen bij een niet BMW dealer. hier kwamen ze erachter dat de achterblokjes ook op waren, deze zijn vervangen voor nieuwe en tevens zijn ook de slijtsensoren links voor en recht achter vervangen.
Toch blijft het lampje in de kilometerteller branden, is hier een trukje voor om het te laten doven, of moet ik de min pool van de accu losmaken zodat de computer kan resenten? is dit laatste wel aan te raden ivm eventuele codes van bijvoorbeeld de Boost radio?

Graag jullie meningen/oplossingen of reacties :mrgreen:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

06 mar 2008, 00:59

Die moet bij de dealer gereset worden.
mini mini
One wheel wonder
One wheel wonder

06 mar 2008, 15:44

zeg hoe ziet dat lampje eruit?
heb je er een foto van?
want ik weet niet of ik zoiets heb?
kamiel
Be Mini
Be Mini

06 mar 2008, 19:36

hebben volgens mij alle mini's

morgen om half elf gaat hij aan de computer voor het lampje uit te maken :mrgreen:
kosten 30 euro ex BTW :s :s
als je bij de BMW dealer een scheet laat moet je nog ervoor betalen
kamiel
Be Mini
Be Mini

07 mar 2008, 00:01

nou, ik heb zelf de oplossing gevonden.

Als het lampje van de remsensoren blijft branden na het vervangen van de remblokjes en slijt indicators/sensoren op de remklauwen hoef je dus niet naar de BMW dealer, maar kun je het zelf laten uitgaan door je motor te starten, vervolgens een stukje te gaan rijden, motor weer uitzetten, sleutel weer op contact, zonder de motor te starten en dan het kleine knopje onder je handrem induwen en het lampje gaat uit op de kilometerteller :mrgreen:

Bovengenoemde heb ik vanavond gedaan en het lampje ging inderdaad uit.

Weer wat geleerd.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

07 mar 2008, 00:32

Dat is dan niet het lampje van de remsensoren wat brand maar het lampje wat aangeeft dat de bandenspanning niet klopt.
kamiel
Be Mini
Be Mini

07 mar 2008, 00:38

nee, dat is toch echt een ander lampje.
Het lampje van de banden spanning ging ook even branden en ging na ongeveer 30sec weer uit, het lampje van de slijtindicator was toen al uit.
minipino
Mod virus alert!
Mod virus alert!

20 mar 2008, 11:59

Manier om dit uit te krijgen is simpel (en het verklaart waarom het bij jouw ook werkte), je sleutel in stand 2, minimaal 20 seconden wachten en dan op je rem trappen. Sleutel stand 0, en daarna starten maar.
kamiel
Be Mini
Be Mini

20 mar 2008, 18:47

minipino schreef:Manier om dit uit te krijgen is simpel (en het verklaart waarom het bij jouw ook werkte), je sleutel in stand 2, minimaal 20 seconden wachten en dan op je rem trappen. Sleutel stand 0, en daarna starten maar.
kijk daar hebben we wat aan! :mrgreen: +1 karma :wink: :mrgreen:
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

27 mar 2008, 18:14

minipino schreef:Manier om dit uit te krijgen is simpel (en het verklaart waarom het bij jouw ook werkte), je sleutel in stand 2, minimaal 20 seconden wachten en dan op je rem trappen. Sleutel stand 0, en daarna starten maar.
Heb dit geprobeerd maar werkt bij mij niet.
minipino
Mod virus alert!
Mod virus alert!

30 mar 2008, 23:52

Mini Poeper schreef:
En je hebt wel de slijtindicator vervangen? (zoja,is nu niet toevallig de andere as versleten?)
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

03 apr 2008, 02:08

minipino schreef:
Mini Poeper schreef:
En je hebt wel de slijtindicator vervangen? (zoja,is nu niet toevallig de andere as versleten?)
Nee, zelfs niet op terug gemonteerd. Past niet op Ferodo blokken.
kamiel
Be Mini
Be Mini

03 apr 2008, 06:54

Mini Poeper schreef:
minipino schreef:
Mini Poeper schreef: Heb dit geprobeerd maar werkt bij mij niet.
Dan denk ik ook niet dat het lampje ooit uit zal gaan :? :?
zijn er hier toch nog meer wat met ds2500 blokjes rondrijden, hoe doen dezen dat? laten ze het lampje gewoon branden??
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

03 apr 2008, 09:33

kamiel schreef:
Mini Poeper schreef:
minipino schreef: En je hebt wel de slijtindicator vervangen? (zoja,is nu niet toevallig de andere as versleten?)
Dan denk ik ook niet dat het lampje ooit uit zal gaan :? :?
zijn er hier toch nog meer wat met ds2500 blokjes rondrijden, hoe doen dezen dat? laten ze het lampje gewoon branden??
Moet ff langs dealer. Is niet zo dat lampje weer uitgaat dat sensor geen contact meer maakt. Heeft boordcomputer eens het signaal gehad dat snoertje contact maakte dan laat 'ie het lampje branden. Moet binnenkort toch ff langs dealer voor een beurt.
minipino
Mod virus alert!
Mod virus alert!

05 apr 2008, 18:20

Is ook simpel op te lossen, moet je wel de sensor kabel nog hebben. Die aansluiten en als het goed is zitten er twee draadjes in, die met elkaar verbinden en ergens afplakken (ophangen, verbergen).

Dus dat jouw lampje blijft branden is logisch (minipoeper), er vind namelijk een check plaats door de boordcomputer. En die constateert dat er geen contact met de twee helften is.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”