Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Jeroen82
Nieuw Lid
Nieuw Lid

06 mar 2008, 19:02

Stage 2 is chip compressor en krukas pulley?

Vind het wel vrij prijzig bij hun.. (beek)
De software en het rollen zijn dan wel voordelig..
als ik op de site van alta kijk zijn de onderdelen een stuk goedkoper.. :?

Zijn er ervaringen met jonspeed(ebay)??

Krijg binnenkort ook een S dus ben al aant orienteren wat er gedaan moet worden :P
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 mar 2008, 19:16

Jeroen82 schreef:Stage 2 is chip compressor en krukas pulley?

Krijg binnenkort ook een S dus ben al aant orienteren wat er gedaan moet worden :P
Stage II is inderdaad compressorpulley + software.
Dit is gelijk ook de meest effectieve tuning voor de S voor het minste geld.
Als het te prijzig is, kan je natuurlijk ook voor alleen de software gaan.
Vergeet echter niet dat de prijzen die je op de Altasite ziet, prijzen zijn ex montage. :wink:

Succes.
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 mar 2008, 19:25

Jeroen82 schreef:Stage 2 is chip compressor en krukas pulley?

Als je handig genoeg bent om de compressorpulley te vervangen en de kortere snaar te monteren dan ben je inderdaad minder geld kwijt.

Prijzen bij Beek zijn naar mijn idee altijd scherp! Het enige wat op "dealerniveau" is, is het uurloon wat ze in rekening brengen. Maar dat betaal ik graag omdat er dan wel vakmensen met passie voor techniek aan je lieveling staan te sleutelen!
Jeroen82
Nieuw Lid
Nieuw Lid

06 mar 2008, 19:36

Montage doe ik zelf..

gaat mij alleen om de software die dus daar terplekke op de testbank geschreven word?! Of is dat al plug and play?

Wat zijn de verschillen van de pulleys zie, 15% 17% 19% ? ja kleiner dus meer druk is meer boost. maar wat doet dat met het blokje? kunnen die wel tegen dat vermogen ? of is het na 50dkm reviceren?

Komt daar dan ook een nieuwe kortere riem bij?

en de krukas pulley, heeft dat veel nut?
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 mar 2008, 19:48

15% pulley met een 2% krukas pulley kan. (dus geen krukaspulley)

Ik zou voor 15 of 17% compressorpulley gaan. Software is plug and play. Uiteraard wel een 'voor' en 'na' dyno laten doen. Enerzijds om het resultaat te meten, anderzijds om te controleren dattie nergens veel te rijk of te arm loopt.

De kortere riem moet je er nog bij bestellen. Wellicht kan Beek je vertellen welke je moet hebben.
ndenotter
Mod virus alert!
Mod virus alert!

06 mar 2008, 21:49

Die koudere bougies he. Is dat een must of niet?

Had Peter van Beek eergisteren aan de lijn voor mijn krachtkuurtje maar hij vertelde dat het niet perse nodig is. Kan me ergens voorstellen dat: meer lucht (door sneller draaiende compressor), meer benzine-damp, heftigere explosie...maar wat is dan de "logische noodzaak" voor koudere bougies?
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 mar 2008, 22:11

ndenotter schreef:Die koudere bougies he. Is dat een must of niet?

Had Peter van Beek eergisteren aan de lijn voor mijn krachtkuurtje maar hij vertelde dat het niet perse nodig is. Kan me ergens voorstellen dat: meer lucht (door sneller draaiende compressor), meer benzine-damp, heftigere explosie...maar wat is dan de "logische noodzaak" voor koudere bougies?
Door de extreme hitte (bij lang vollast) kunnen er gaten in de zuigers branden.
Vandaar dat er dan het advies is om de bougie's een stap kouder te nemen.
ndenotter
Mod virus alert!
Mod virus alert!

06 mar 2008, 22:38

Hmm inderdaad, koudere bougies, beter-gecontroleerde verbranding/ontsteking. Janee sorry voor de vragen maar wat betreft turbo techniek kom ik van een 1.1tje met Novitec turbo. Dat was gewoon domweg "foie gras" techniek to the max (...alsof 't om ganzen feeden ging:"...Wat?! Klein beetje meer lucht...HIERRR pak aan een ongecontroleerde extra dot benzine :)..."). Zoals je al kunt raden: da ga nie lang goed ;)!
Aangezien ik toch wel ernstig gesteld ben op mijn nieuwe auto ga ik uiterst voorzichtig d'r mee om (lees: zit nu al op twee keer dit complete topic doorlezen :) ).
Jeroen82
Nieuw Lid
Nieuw Lid

06 mar 2008, 23:26

:s dan kan je beter origineel blijven rijden.. ;)
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 mar 2008, 08:25

@Jeroen82, ook welkom.. ik weet niet van welke planeet jij komt maar als jij iemand kan vinden die stage 2 voor minder dan €795,- incl. btw doet, laat het ons even weten.. maar dan met arbeid, software, pulley en montage...
en uiteraard getest op de rollenbank met vermogensuitdraai.

De onderdelen van Alta staan op de site in dollars vermeld en Beek heeft dezelfde prijzen alleen dan in euro's dat is zijn winst en ik geef hem groot gelijk en als je een beetje verstand van het autowereldje heb weet je wat voor lage marge's erop zitten en weet je ook wat de verzendkosten zijn!

En je kan natuurlijk ook alles zelf bij Alta bestellen niemand die je tegenhoud.

Ik wil je niet aanvallen maar voordat mensen gaan roepen wat duur! bedenk dan ook even vooraf wat er allemaal bij komt kijken (ontwikkelingskosten, arbeid in nederland, verzendkosten, huur pand etc..) ben zelf ook ondernemer dus weet er wel wat van :wink:
iDarkDesign
Transformer

07 mar 2008, 10:35

Weet je wat duur is. Eerst een andere tuner het laten doen en daar niet tevreden mee zijn om vervolgens TOCH naar Beek toe te gaan en daar hartstikke tevreden zijn! Plus dat de service van Beek NU al legendarisch is!

iDD
ndenotter
Mod virus alert!
Mod virus alert!

07 mar 2008, 12:56

Top service! Ben er gewoon de hele tijd bij geweest. Goeie kans om de boel eens goed te bekijken in 't vooronder. Net onderweg naar A'dam a een beetje kunnen spelen. Voelt nog een stuk beter.
iDarkDesign
Transformer

13 mar 2008, 19:17

Voor R53 of R56?

Ik heb nog een 100% Alta krukas pulley liggen in de verkoop. (sneller optrekken. de pulley weegt kilo's lichter.

iDD....... alles er op en er aan

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”