Hi,
Hele tijd geleden dat ik nog iets heb gepost.
Intussen is mijn R56 Cooper S 10 maanden oud.
Na 20.500 km heb ik deze week mijn voorste banden moeten vervangen (ze waren compleet versleten). Nu mag ik al wel een sportieve chauffeur zijn maar 20.000 km en dan al nieuwe banden lijkt mij toch wel vrij vlug.
Iemand nog ervaring met de Dunlops?
Heb er nu pirelli's onder laten steken (420 euro kwijt)
Banden
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
DAMN dat is wel heel snel. Die van mij zijn ook zo goed als op, maar bij mij staat er zo'n 26.000 op. Met mijn vorige MINI waar de Pirelli Euphoria's onder lagen heb ik zo'n 28.000 km gereden, dus het scheelt niet veel.
Je rijd in een auto met veel power en dat op de voorwielen, in combinatie met beetje sportief rijden is dat al gauw resulterend in kale bandjes.
Die Pirelli's zijn wel fijnere banden dat de Dunlops. Zeker als het straks weer droog en zonnig is kan je er veel fun aan hebben. Ze ondersturen wat minder snel in de krappe knalbochtjes.
Die Dunlops zijn fijner in de regen vind ik, ze kunnen het water goed weg krijgen als het hevig regent.
Je rijd in een auto met veel power en dat op de voorwielen, in combinatie met beetje sportief rijden is dat al gauw resulterend in kale bandjes.
Die Pirelli's zijn wel fijnere banden dat de Dunlops. Zeker als het straks weer droog en zonnig is kan je er veel fun aan hebben. Ze ondersturen wat minder snel in de krappe knalbochtjes.

- adrie
- Nieuwsgierig
Bericht
....en Goodyear?
ik heb hetzelfde probleem. Heb nu 26000 km gereden maar ik denk niet dat ze de 30 halen.
Er zitten nu Goodyear's onder (runflat's).
Bij mijn vorige auto had ik er Bridgestones onder zitten. 70.000 km!
Ik zit me sowieso af te vragen of ik wel bij runflats blijf. Het prijs verschil wordt op deze manier wel erg groot.
Er zitten nu Goodyear's onder (runflat's).
Bij mijn vorige auto had ik er Bridgestones onder zitten. 70.000 km!
Ik zit me sowieso af te vragen of ik wel bij runflats blijf. Het prijs verschil wordt op deze manier wel erg groot.
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb die Good Year's er gisteren onder laten leggen. Heb ik alle varianten 17 inch RunFlats een keer gereden. Deze nog even goed "inrijden" en dan een beetje proberen. Tot zover gaat de voorkeur voor mij naar Pirelli. 

- remco
- Mod virus alert!
Bericht
welke type Goodyear's en Pirelli's hebben we het hier over? die hebben namelijk nogal wat types in het assortiment met uiteenlopende specs/eigenschappen.
(valt me altijd op dat bij banden de meeste mensen het altijd over alleen het merk hebben en nooit het type. Een Mercedes A140 is toch wel iets anders dan een SLR lijkt me)
(valt me altijd op dat bij banden de meeste mensen het altijd over alleen het merk hebben en nooit het type. Een Mercedes A140 is toch wel iets anders dan een SLR lijkt me)
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Good Year's ga ik morgen voor je kijken en van de Pirelli's bedoel ik de Euphoria's. Wist niet dat Pirelli nog een ander type runflat had. Dat type bepalend is snap ik.
Ik dacht altijd:
Pirelli 1 type
Good Year 1 type
Dunlop 2 types
Ik dacht altijd:
Pirelli 1 type
Good Year 1 type
Dunlop 2 types

Onze sponsors