Effect tuning bij een One enkel boven de 4000 toeren?
-
Ri
Bericht
Van de andere kant is het ook zo, dat als er een slechte bak onder zit, hij toch wel een keer stuk gaat.
90PK of 120PK maakt dan wellicht weinig verschil.
Sorry als ik wat onrust bij je gezaaid heb, maar voor mij is dit wel de reden dat ik nog twijfel over de tuning.Lech schreef:Ja dat is een leuke, lees ik eerst van altijd doen en daar ga je geen spijt van krijgen, lees ik nu weer, nadat ik een afspraak heb gemaakt om de One te tunen, dat het nu weer slecht zou zijn voor de versnellingsbak en daar heb ik al minder plezierige ervaringen mee. Kan mij trouwens niet voorstellen dat dat van invloed op de versnellingsbak zou moeten zijn, want dan zou elke Mini Cooper er last van moeten hebben, want in de One ligt gewoon een Coopermotor, die electronisch is afgeknepen naar 90 PK en gezien dat de One ook dezelfde versnellingsbak heeft als een Cooper, zou ik wel eens willen weten wat het verschil zou moeten zijn, of heb ik iets gemist?
Van de andere kant is het ook zo, dat als er een slechte bak onder zit, hij toch wel een keer stuk gaat.
90PK of 120PK maakt dan wellicht weinig verschil.
- Lech
- 4 op een rij!
Bericht
Ik heb, zoals ik hier in het verleden uitvoerig over heb geschreven, veel ellende mee gemaakt met de versnellingsbak. Toen ik de Mini net nieuw had gekocht, zijn, schrik niet, binnen de eerste 500Km 3 versnellingsbakken vernieuwd. Na een pittige woordenwisseling tussen mij en de Miniservice, heb ik een nieuwe Parklane gekregen en daar heb ik tot nu toe geen last mee gehad, ben er zelfs dik tevreden over, enkel het zenuwachtige schokkerige rijgedrag wil ik er wel eens uit hebben, vandaar het laten tunen. Ik hou het forum wel op de hoogte van het resultaat.
- Jurgen
- Pralinekes-Boy & km-vreter
Bericht
Mijn was stervende toen ik hem paar maand had. Ze hebben toen er andere erin gezet en dan geen problemen meer gehad. En ik heb een facelift model.rini.odette schreef:Ik weet niet of er ook al standaard ONE's zijn waarvan de bak gesneuveld is.
- Lech
- 4 op een rij!
Bericht
Nou, de One is na het tunen wel iets soepeler gaan rijden, maar inderdaad merk je het verschil pas boven de 4000 toeren.
Het is wel een leuke handel, ik rij bij Beek naar binnen, de stekker gaat er in en 5 minuten later sta ik 325 Euro armer weer buiten. Ik heb nog nooit iemand zo snel 325 Euro zien verdienen.
Het is wel een leuke handel, ik rij bij Beek naar binnen, de stekker gaat er in en 5 minuten later sta ik 325 Euro armer weer buiten. Ik heb nog nooit iemand zo snel 325 Euro zien verdienen.
- Lech
- 4 op een rij!
Bericht
Nou, als je er normaal mij aan het rijden bent niet zo, maar trap je het gas in de tweede of derde versnelling tot op de plank in, ja dan wil die wel doortrekken, dus zo gauw je boven de 4000 toeren komt, dan merk je wel het verschil. Ik had echter verwacht dat je na het tunen ook op lagere snelheden meer koppel zou krijgen, maar dat is niet zo, dat merk je dus echt pas boven de 4000 toeren, dus dat is vragen om bekeuringen, je mag immers nergens harder rijden dan 100 of 120. het was mij dus louter om het koppel te doen en wat betreft het zenuwachtige rijden, dat is iets beter, maar niet echt om over naar huis te schrijven, ik had er gewoon iets meer van verwacht. let wel, ik vertel dus gewoon eerlijk hoe ik het ervaar, want meningen verschillen nu eenmaal, maar ik wil van mijn kant de dingen toch niet mooier voorstellen dan dat ze zijn, dat heeft geen zin en daar is niemand bij gebaat, toch? Dus als je mij zou vragen, zou je na deze ervaring het weer doen, zeg ik gewoon, nee.Hans schreef:Vergeet de ontwikkelingskosten niet!![]()
En voelt die veel sneller aan?
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
Bericht
Misschien had je daarom beter een spruitstuk kunnen plaatsen deze helpen toch ook meer koppel te verkrijgen?
- Fred
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mss een bmc cda proberen? Der abt had op zijn cooper dezelfde setup als bij mijn one, heinz software en bmc open lucht. Maar nu heeft em overgeschakelt naar de cda. Heb er overlaatst achter gereden en het koppel is beduidend beter, echt een aanrader gewoon. Ik had ook meer koppel verwacht onderin, maar dat viel ook tegen. In hoge toeren trekt hij idd heel goed doorLech schreef:Nou, als je er normaal mij aan het rijden bent niet zo, maar trap je het gas in de tweede of derde versnelling tot op de plank in, ja dan wil die wel doortrekken, dus zo gauw je boven de 4000 toeren komt, dan merk je wel het verschil. Ik had echter verwacht dat je na het tunen ook op lagere snelheden meer koppel zou krijgen, maar dat is niet zo, dat merk je dus echt pas boven de 4000 toeren, dus dat is vragen om bekeuringen, je mag immers nergens harder rijden dan 100 of 120. het was mij dus louter om het koppel te doen en wat betreft het zenuwachtige rijden, dat is iets beter, maar niet echt om over naar huis te schrijven, ik had er gewoon iets meer van verwacht. let wel, ik vertel dus gewoon eerlijk hoe ik het ervaar, want meningen verschillen nu eenmaal, maar ik wil van mijn kant de dingen toch niet mooier voorstellen dan dat ze zijn, dat heeft geen zin en daar is niemand bij gebaat, toch? Dus als je mij zou vragen, zou je na deze ervaring het weer doen, zeg ik gewoon, nee.Hans schreef:Vergeet de ontwikkelingskosten niet!![]()

- Lech
- 4 op een rij!
Bericht
Nou, weet je hoe ik er over denk? je kunt nu wel van alles gaan aanpassen aan die Mini One, maar dan kun je beter gezien de kosten die dit met zich mee brengt, een Cooper S aan schaffen. Maar wij hebben nu eenmaal gekozen voor een One, omdat wij hoorden dat onder een cooper en een cooper S een sportonderstel zit en in een Mini One niet, gezien dat wij niet zo van die scheurders zijn hebben wij dus voor meer rijcomfort gekozen en voor de rest bevalt de Mini One prima, hij schakelt als in een pakje boter en is snel zat, dus het enige wat ik in de Mini One mis, is een beetje meer koppel en ik was in de veronderstelling dat dat met een tuning enigzins zou toenemen, maar goed, het is niet anders en we zullen het dus hiermee moeten doen, maar nogmaals, voor de rest bevalt de Mini One prima en hebben wij er veel plezier van.Fred schreef:Mss een bmc cda proberen? Der abt had op zijn cooper dezelfde setup als bij mijn one, heinz software en bmc open lucht. Maar nu heeft em overgeschakelt naar de cda. Heb er overlaatst achter gereden en het koppel is beduidend beter, echt een aanrader gewoon. Ik had ook meer koppel verwacht onderin, maar dat viel ook tegen. In hoge toeren trekt hij idd heel goed doorLech schreef:Nou, als je er normaal mij aan het rijden bent niet zo, maar trap je het gas in de tweede of derde versnelling tot op de plank in, ja dan wil die wel doortrekken, dus zo gauw je boven de 4000 toeren komt, dan merk je wel het verschil. Ik had echter verwacht dat je na het tunen ook op lagere snelheden meer koppel zou krijgen, maar dat is niet zo, dat merk je dus echt pas boven de 4000 toeren, dus dat is vragen om bekeuringen, je mag immers nergens harder rijden dan 100 of 120. het was mij dus louter om het koppel te doen en wat betreft het zenuwachtige rijden, dat is iets beter, maar niet echt om over naar huis te schrijven, ik had er gewoon iets meer van verwacht. let wel, ik vertel dus gewoon eerlijk hoe ik het ervaar, want meningen verschillen nu eenmaal, maar ik wil van mijn kant de dingen toch niet mooier voorstellen dan dat ze zijn, dat heeft geen zin en daar is niemand bij gebaat, toch? Dus als je mij zou vragen, zou je na deze ervaring het weer doen, zeg ik gewoon, nee.Hans schreef:Vergeet de ontwikkelingskosten niet!![]()
Onze sponsors