Concert Melkweg Amsterdam

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Concert Melkweg Amsterdam

09 mar 2008, 19:27

Gaat helemaal niet over MINI, helemaal niet zelfs, dit was GROOTS. Als toch wel regelmatig concertganger gisteravond voor het eerst naar de Melkweg in Amsterdam geweest. Waar normaal gesproken de Boerderij in Zoetermeer of 013 in Tilburg bezocht wordt. Nu dus de Melkweg.
Op het programma stond een bezoek aan The Cult, een band waar ik in de jaren '80 alles van wilde hebben. En......... het was meer dan de moeite waard. Dik 20 jaar aan "memories" kwamen op knalharde wijze voorbij mijn hamer en stijgbeugel.
Werkelijk alle nummers van de albums waar ik kippenvel van krijg passeerde de revue. Spirit Walker, Horse Nation, Sun King, Edie (ciao baby) (waarnaar ik zelfs mijn dochter heb vernoemd) She Sells Sanctuary, Love Removal Machine.

Een knaller van een concert.
Wilde ik gewoon even kwijt.

Trouwens de hele dag al de oude CD's uit het stof gevist en platgedraait.

Komende week vrijdag staat Teh Cure op het programma in Antwerpen sportpaleis, ik trek de make up vast uit de la :wink:
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 mar 2008, 19:51

Hoi Benno,

heb je al parkeerplaats voor het sportpaleis ?
ga je met de mini ?
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 mar 2008, 20:13

Bennie,
We slapen in een hotel in 'd anvers, kunnen hoogstwaarschijnlijk niet meer terug rijden na afloop.
P.s. we rijden in een oerdegelijke FIAT Idea, degene met wie ik meega rijden liever niet in een MINI :lol:
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 mar 2008, 21:37

ahzo, anders had ik je wel parkeertip kunnen geven :wink:

veel plezier !
iDarkDesign
Transformer

09 mar 2008, 22:44

hippie :p

De melkweg is 5 minuten lopen van waar ik woon. Nu is the cult niet iets waar ik van hou, maar wel een klassiekertje. De laatste keer dat ik naar een concert ben geweest is al weer laaaang geleden.

iDD
ndenotter
Mod virus alert!
Mod virus alert!

10 mar 2008, 00:02

Vet man!! She sells sanctuary heb ik sinds "The layer cake" weer helemaal herontdekt :)! Had het elke zaterdagochtend tijdens de ritjes naar Zandvoort voor de Coureursopleiding aan de Rensportschool opstaan, vette herinneringen aan!

Paar maanden geleden stonden ze ook in de Melkweg. Ben er toen heen gegaan. Begin was wat stroef maar toen de drugs begonnen te werken bij 'Ian' liep de show strak. Als uitsmijter natuurlijk 'She sells sanctuary'....zaal donker, witte Gretsch White Falcon, phaser effect werd ingetrapt en 't intro rifje begon, tot de snare-klap spanning, daarna ALLE lichten aan en GAAN!! Heb je nog foto's kunnen maken?

ps. door mijn werk kan ik vaak wel eens 'wat' regelen, deze week naar The Editors in de HMH, vet zin in!!
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mar 2008, 07:26

@ndenotter: Volgens mij is Ian geheelonthouder, tijdens het concert kreeg hij een biertje aangeboden wat hij afsloeg met een heel verhaal erbij dat je toch maar beter een leuke avond kon hebben zonder je compleet door genotsmiddelen naar de kl*te te helpen vooraf.
Hij doelde hierbij op een meisje dat na 2 nummers al met ontbloot bovenlijf stond te pogo'en in het midden. Zichtbaar ergerde hij zich de hele avond aan deze persoon.
In de zaal hingen overal ook pamfletten met het verzoek van de band om niet te roken in de zaal.
Nee, Ian was rustig en goed bij stem, absoluut niet onder invloed.
Beetje jammer dat de PA juist bij "She Sells....." in slaap viel, en met zijn hand een aantal kanalen dichttrok, waardoor het intro in het water viel.
Na afloop zat deze man nog geruime tijd met zijn handen voor zijn gezicht achter de tafel. Blijkbaar had hij even geen zin om gezamelijk met de band af te douchen :|
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 mar 2008, 07:38

Leuk Benno dat je weer 's naar je helden hebt kunnen kijken en luisteren.
Was erg gaaf zo te lezen. Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen. Ik heb dat ook nog steeds bij sommige bands waar ik naar ga kijken terwijl ik zo ongeveer al meer dan 200 keer naar bands ben wezen kijken, maar het blijft me betoveren.
Keep on rockin' man... :wink:
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Ossie
The Calendar Guy

10 mar 2008, 11:12

Jaaa!!! Te gekke band.
Ik heb ze vorig jaar in de Ahoy nog zien optreden als voor progamma van The Who.
Alleen jammer dat zijn ( Ian Astbury ) stem steeds weg viel, maar het rockte als geen ander!! Electric & Love zijn een van mijn favoriete albums.

Op 11 april heb ik kaartjes voor The Black Crowes in de HMH. Concerten bezoeken is op de Mini na mijn grootste hobby, ga toch gemiddeld 1x per maand naar een bandje kijken.
Een maat van mij maakt professionele fotoshoots van diverse bandjes ( alleen hollandse metal, punk, of blues bands) , zo kom ik ook soms backstage of in de kleedkamers. (geen funzige dingen erbij denken hoor..) 8)

Greetz, ossie
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mar 2008, 20:05

ossie1972 schreef:Jaaa!!! Te gekke band.
Ik heb ze vorig jaar in de Ahoy nog zien optreden als voor progamma van The Who.
Alleen jammer dat zijn ( Ian Astbury ) stem steeds weg viel, maar het rockte als geen ander!! Electric & Love zijn een van mijn favoriete albums.

Op 11 april heb ik kaartjes voor The Black Crowes in de HMH. Concerten bezoeken is op de Mini na mijn grootste hobby, ga toch gemiddeld 1x per maand naar een bandje kijken.
Een maat van mij maakt professionele fotoshoots van diverse bandjes ( alleen hollandse metal, punk, of blues bands) , zo kom ik ook soms backstage of in de kleedkamers. (geen funzige dingen erbij denken hoor..) 8)

Greetz, ossie
Wij, (lees: Wicked wendy, Benno, Sepp en Ester) waren ook bij The Who, allen The Cult was toen bagger, kregen het publiek niet mee en dat liet Ian Astbury duidelijk weten. Zijn stem was slecht, de PA was nog veel slechter, maarja was ook maar een voorprogramma. The Who? Ken ik niet, voor mijn tijd.

Black Crowes gezien in het voorprogramma van Aerosmith in het Goffertpark in Nijmegen. Maakte dat de grond schudde. Zo knalhard voor een outdoor concert!!
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

11 mar 2008, 00:58

En heeft er ooit wel eens iemand van de legendarische Nederlandse band Alquin gehoord? Hun concerten zijn ALTIJD retegoed en superstrak; geen gelul met weigerende pa's en zo. Cult, eat your heart out. Ik snap nog steeds niet waarom Alquin geen hoofdact is bij Arrow classic rock of Pinkpop classic rock. Overigens heeft Alquin in 1973 op Pinkpop wel het hele publiek gek gekregen.

Ik Alquin verslaafd? Nou en of en niet zo'n beetje ook. Alquin in mijn MINI? Bijna net zo lekker als.....

www.alquin.org.... uit je hoofd leren, die site.... :D
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

11 mar 2008, 11:31

Sicco schreef:En heeft er ooit wel eens iemand van de legendarische Nederlandse band Alquin gehoord? Ik snap nog steeds niet waarom Alquin geen hoofdact is bij Arrow classic rock of Pinkpop classic rock. Overigens heeft Alquin in 1973 op Pinkpop wel het hele publiek gek gekregen.
Hey da's inderdaad opmerkelijk. Ik ken Alquin ook niet terwijl ik helemaal wild ben van bands die in die tijd al lekker bezig waren (o.a. op Pinkpop): Argent, Golden Earring...

Ik ga me er 's in verdiepen...
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
ndenotter
Mod virus alert!
Mod virus alert!

11 mar 2008, 13:12

Mijn god, Sicco, je weet ze wel onder 't stof vandaan te halen he ;). Als muziekveelvraat ken ik Alquin....een klein beetje. Andere tijdsgeest dus ook een andere gedachte achter muziek dan nu. Wat er muzikaal, harmonisch gebeurd interessant, een beetje te om eerlijk te zijn. Vind sommige wendingen in hun nummers soms iets te pretentieus...beetje muziek voor geleerde muzikanten...best leuk maar doe mij maar muziek waar ik gewoon domweg van kan genieten. Don't get me wrong, een must voor mensen die gewoonweg van muziek houden en zich er graag in verdiepen, maarja 't is niet echt mijn cup of tea!

..... :) uhm, waar hadden we het hier ook alweer over?! Een heel vet Cult concert toch? ;)!!
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

11 mar 2008, 18:09

Hahahaha, zoals je wel gemerkt zult hebben,, Niels, ben ik wat ouder dan jij.

Ik ben gek op prog-rockbands zoals de Yes, de 5-en 4-mans Genesis; King Crimson in al zijn gedaanten. Ik vind muziek van nu erg op muziek van de jaren 60 lijken; de geluidskwaliteit is alleen een heel stuk beter.

Dansmuziek van tegenwoordig vind ik wel te gek; ik ben stapel op trance en techno...

Afijn, we hadden het over de Doors of the 21st Century... ow nee, de Cult... hahahaha... wel geweldige muziek hoor!
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 mar 2008, 20:37

Alquin (uit Delft 8) . Mijn buurman doet het geluid bij de band)
In verband met mijn leeftijd slechts 1 keer gezien in Speakers in Delft (thuishaven dus) Vond het toen te druk, sta er overigens van te kijken hoeveel mensen ze steeds in die zalen toelaten, Wendy werd er toen van de hitte niet lekker. Hebben voortijdig de zaal verlaten en in de naastgelegen kroeg gewacht tot de overigen uit de groep terugkwamen na afloop :cry:
Was niet helemaal mijn ding, wel lekker enthausiaste band. Zanger is erg ziek geweest een tijd begreep ik.

Nee we hadden het over the Holy Barbarians........... Oh nee! The Cult.

P.s. door een maatje van me tijdje terug meegesleurd naar the Tubes Da's ook wel voor de oudere garde, maar zeker niet minder vet!!

Terug naar “Kletshoek”