Hoog verbruik...
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hoog verbruik...
Ik heb nu 4mnd mijn nieuwe mcsc maar het verbruik vind ik nogal aan de hoge kant (12liter/100km) bij mijn vorige cooper-s zat ik gem. 10,4L/100km.. nu is cabrio 100kilo zwaarder, maar dit is wel een groot verschil.. okee ik rij niet als een oud wijf,
maar toch. wat zijn jullie ervaringen? kan het aan de afstelling liggen? of..

- JeZZ
- Leerling Mini lid
Bericht
.. verbruik ..
Hoi Hans,
Verbruik bij ons is ongeveer 10l .. maar ik heb dan ook geen tuning en andere toeters en bellen er vooralsnog opzitten .. helaas moet ik dan wel als oud wijf rijden omdat de A2 mij niet meer toestaat .. verbruik is dus gebaseerd op ongeveer 80% file rijden !! en zoals je weet geen cabrio maar wel regelmatig twee kiddo's achterin de auto ...
Greetz
Verbruik bij ons is ongeveer 10l .. maar ik heb dan ook geen tuning en andere toeters en bellen er vooralsnog opzitten .. helaas moet ik dan wel als oud wijf rijden omdat de A2 mij niet meer toestaat .. verbruik is dus gebaseerd op ongeveer 80% file rijden !! en zoals je weet geen cabrio maar wel regelmatig twee kiddo's achterin de auto ...
Greetz
How rapid is rapid, how quick is quick?
-Mini Cooper S Parklane, Astro Black, Full options: 17" S-Spoke, Panorama, Chrono etc -
-Mini Cooper S Parklane, Astro Black, Full options: 17" S-Spoke, Panorama, Chrono etc -
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Met mijn getunede S zit ik op 10,5 liter als ik alleen stadsritten doe, op de snelweg met een redelijk hoog gemiddelde op 10l. Dat het ook anders kan bleek op weg naar Misano, een gemiddelde van 7,7 liter over 1200 km. Je moet je toch een beetje inhouden in een groepje h?
Hoe het nu met mijn nieuwe straalaandrijving (MTH spruitstuk) is weet ik nog niet precies, misschien wat minder verbruik omdat de auto door de voelbare geluidsgolven achter uit de uitlaat naar voren wordt gedrukt

Hoe het nu met mijn nieuwe straalaandrijving (MTH spruitstuk) is weet ik nog niet precies, misschien wat minder verbruik omdat de auto door de voelbare geluidsgolven achter uit de uitlaat naar voren wordt gedrukt

- grand_cru
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Valt dus wel mee maar was in't begin ook wel even anders
Jan
Is compleet normaal met de iets zwaardere en minder aerodynamische cabrio denk ik. Onze Cooper zit nu ongeveer op een 8,3 > 8,5.snans schreef:na 6mnd rijden is ons verbruik van MCC gedaald tot 8,8 L waar hij stabiel op blijft. die bij normaal sportief rijgedrag met de nodige sprintjes.
in het begin zaten we rond de 9,4 L
Valt dus wel mee maar was in't begin ook wel even anders

Jan

- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nou, dan is er toch iets mis met de mijne...(of met mijn rechter voet
) want als berthil met zijn cooper-s 10,5L haalt met 230pk!!
dan verbruik ik toch een hoop met 12L en 170pk (want die js-tuning maakt toch niks uit..) en ook voor de tuning zat ik op een hoog verbruik.
Ritje misano was 11,6L/100km
en bij 220km op de teller was het verbruik 32L/100km
aan het inrijden kan het ook niet liggen want er staat al bijna 14000km op..

dan verbruik ik toch een hoop met 12L en 170pk (want die js-tuning maakt toch niks uit..) en ook voor de tuning zat ik op een hoog verbruik.
Ritje misano was 11,6L/100km

- Oz-i
- Enthousiast
Bericht
en zit het gebruik ervan in je gewone rijstijl opgenomen.

Ik neem een joint zei de goudvis ... dan word ik haai!
Dat had bij ons (MC) in ieder geval wel een positieve invloed op het gebruik. Echter pas merkbaar na een tijdje want dan ben je gestopt er veelvuldig gebruik mee te makenBerthil schreef:Hoe het nu met mijn nieuwe straalaandrijving (MTH spruitstuk) is weet ik nog niet precies, misschien wat minder verbruik omdat de auto door de voelbare geluidsgolven achter uit de uitlaat naar voren wordt gedrukt

Ik neem een joint zei de goudvis ... dan word ik haai!

- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- LUV2XLR8
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik biecht
het maar op...
Bij mij schommelt het tussen de 10 en de 11,5 per 100 Km...
Ja, ik weet het, het ligt aan m'n te zware rechtervoet!!!
Maar hij klinkt zo gaaf in tunnels etc.

Bij mij schommelt het tussen de 10 en de 11,5 per 100 Km...
Ja, ik weet het, het ligt aan m'n te zware rechtervoet!!!
Maar hij klinkt zo gaaf in tunnels etc.
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Misschien heb ik dat wel verkeerd gedaan, volgens de dealer maakt het niks uit.. de mini hoeft niet meer worden ingereden.. dus ik gelijk gassen! (als die warm is)
dat is namelijk het ergste wat er is: met een nieuwe auto inhouden totdat die ingereden is..
Komt dit nog goed?
dat is namelijk het ergste wat er is: met een nieuwe auto inhouden totdat die ingereden is..

Komt dit nog goed?
- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
In het boekje wordt vermeld de 1e 2000km onder de 4500rpm blijven. En daarna rustig opbouwen. Bij het inrijden van onze MINI hebben we tot 1000km niet boven de 4000rpm gereden, tussen de 1000 en de ongeveer 2000 niet boven de 4500rpm en pas bij 2000+km steeds stapjes even naar de 5000rpm en dan weer een tijdje op 3000rpm rijden.
Echter is ons verbruik ook 11.2l/100KM gemiddeld over 2 tankbeurten heen.
Is het normaal dat de eerste paar duizend km meer wordt verbruikt? We tanken v-power btw, en doen soms een paar korte sprintjes bij stoplichten
Maar de rest gewoon normaal/pittig.
Echter is ons verbruik ook 11.2l/100KM gemiddeld over 2 tankbeurten heen.
Is het normaal dat de eerste paar duizend km meer wordt verbruikt? We tanken v-power btw, en doen soms een paar korte sprintjes bij stoplichten

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors