Meguiars starterset ?

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Meguiars starterset ?

23 feb 2008, 11:58

Kan iemand me op gang helpen met een starterssetje samen te stellen ? heb een lakverzegeling laten uitvoeren, en moet nu degelijke shampoo ed gebruiken. vroeger waste ik steeds met goedkope shampoo :oops:

dus, wat heb ik nodig ! ?

tips voor winkels die dit verkopen in de buurt van antwerpen zijn ook meer dan welkom :wink:
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 feb 2008, 13:13

ik koop zo ook steeds wat (is toch best aan de prijs om ineens alles te kopen).

Mijn inziens zijn de basics toch wel:
- NXT wash
- Hot rims All wheel cleaner
- Washandschoen of goede spons en twee emmers gebruiken (een met schoonwater om steeds je spons goed af te spoelen en een met je shampoo)

Inmiddels hebben de trimdetailer, bug and tar remover, scratch X, NXT tech wax, leather cleaner and conditioner, water magnet en de nodige pads mijn collectie uitgebreid.

Misschien is het een idee om de workshop bij HBest (29 maart) te volgen. Dan kan je alles uitproberen en misschien ook wel gereduceerd wat producten kopen.
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

23 feb 2008, 15:49

Denk dat Ries de basisproducten voor een wasbeurt wel genoemd heeft.
Een Watermagnet zou ik er nog bij nemen. Das een grote doek om de auto mee te drogen. Daarnaast pak ik elke wasbeurt nog even de bandjes mee met Hot Shine Tye. Dit breng ik met een kwast aan.

Voor de ramen zou je nog de Glass Cleaner kunnen kopen. Krijg je echt een mooie reflectie mee in de ramen.

Maar zo kun je bezig blijven :)
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

18 mar 2008, 14:19

Wat is eigenlijk het grote verschil tussen de NXT lijn en de gold producten? Er zit nogal een prijsverschil op..
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

18 mar 2008, 16:31

De NXT lijn is de "vernieuwde" lijn. Voordeel van de NXT wax is dat deze synthetisch is, dus kan gewoon op het plastic gesmeerd worden zonder dat het wit uitslaat.

Bij een MINI wel erg handig :)
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 mar 2008, 17:16

volgens de verkoper waar ik bij gekocht heb, is het resultaat afhankelijk met de kleur.

xxx voor lichte kleur wagens
xxx voor dondere kleur wagens

ik heb in ieder geval de gold, die was bestemd voor mijn kleur laser blue (volgens die mens)

als je op het forum van meguiers kijkt, dan vind je die info ook terug
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

18 mar 2008, 17:30

De Gold Class zou voor donkere kleuren zijn zeggen ze. Komt omdat je op donkere kleuren meer reflectie ziet. Je kunt het gewoon ook op lichtere kleuren gebruiken, net zoveel reflectie, maar valt minder op door de lichte kleur.

De Gold Class wax is alleen minder duurzaam. Mooiste is combinatie van de twee. Eerst een laagje NXT wax aanbrengen en daaroverheen de Gold Class Wax 8)
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

19 mar 2008, 09:30

dus Gold = beter resultaat?, maar minder duurzaam en veel minder duur?

ik heb PW, maar mijn dakje is heel erg zwart en dat heb ik graag nogal spiegelachtig :-)
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

19 mar 2008, 19:41

crossbytje schreef:dus Gold = beter resultaat?, maar minder duurzaam en veel minder duur?

ik heb PW, maar mijn dakje is heel erg zwart en dat heb ik graag nogal spiegelachtig :-)
Inderdaad, minder duurzaam, maar iets meer glans. Prijzen liggen toch wel bij elkaar in de buurt?
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mar 2008, 20:31

Er is volgens de Nederlandse Meguiar's website inderdaad nauwelijks prijsverschil tussen: NXT Tech Wax kost 25,99 euro voor 532 ml, Gold Class Wax 21,99 euro voor 473 ml. Je doet trouwens heel lang met zo'n fles (zoals met de meeste spullen van Meguiar's), dus op zich vallen die prijzen wel mee.
Afbeelding
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

19 mar 2008, 21:09

Je doet er inderdaad erg lang mee. Probeer altijd de wax zo dun mogelijk aan te brengen. Als je het te dik aanbrengt, krijg je het moeilijk uitgepoetst. Liever 2 dunne laagjes, dan 1 dikke.
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

20 mar 2008, 08:36

blijkbaar had ik het hier helemaal verkeerd op, ik zag het overgrote prijsverschil doordat ik naar 500ml en 2l flessen keek (bij de shampoo dan).
De site gaf het dan ook niet precies genoeg aan.

Hoe lang is heel lang zo ongeveer? ik vermoed dat als ik wekelijks de auto was die shampoo toch niet al te lang meegaat?
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

20 mar 2008, 19:34

Ik was mijn auto gemiddeld om de 2 weken en doe een jaar met de carwash.

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”