Ja vreemd dat vind ik dus ook. Heb de hele tijd heen en weer zitten klikken tussen de beginfoto's en de foto's uit het filmpje. Maar het enige verschil is volgens mij dat op de beginfoto's dezelfde wielen een maatje groter zijn en hij wat lager ligt. Verder lijkt hij door de belichting op de beginfoto's veel scherper gelijnd dan op de latere foto's. Zijn de eerdere foto's misschien foto's van het prototype en de latere foto's en filmpje zoals hij uiteindelijk is geworden? De uiteindelijke auto is in veel gevallen een gematigde versie van z'n prototype.kwiebje schreef:Ik vind hem op eerdere foto;s toch veel mooier. Nu op deze film valt ie echt tegen
Concurrentie uit Italië: de Alfa Romeo Mi.To
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

"We've got a thing that's called...MINI love"

"We've got a thing that's called...MINI love"
- Ivo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zo te zien hebben ze bij Alfa heel erg hun best gedaan om de Mi.To op de drie foto's die ze hebben vrijgegeven lekker dik te laten overkomen en dat is zeker gelukt. Gunstige hoek waaronder de auto gefotografeerd is (waarbij de vreemde verhoudingen bij de neus niet opvallen), mooie belichting, dikke velgen, lekker laag bij de grond, misschien een beetje photoshop
. Allemaal leuk en aardig, maar ik vrees dat hij in werkelijkheid toch een stuk minder fraai en dik is
.

- Ivo
- Volledig MINI minded!
Bericht

In de nieuwe AutoWeek staat een test met de Mito en de MINI Cooper S (en nog een 207
). Ze zijn op zich best goed te spreken over de Alfa, maar de MINI vinden ze qua rij-eigenschappen en bouwkwaliteit toch een stuk beter. Ze noemen de rij-eigenschappen van de MINI zelfs 'weergaloos goed' en hij geeft veel meer feedback via het onderstel en het stuur dan de Mito. Natuurlijk is een Cooper S een stuk duurder dan de Mito met 155 pk, maar ook een Cooper zouden ze verkiezen boven deze Mito.
Ik heb zelf vorige week bij de introductie ook een stukje gereden met precies zo'n zelfde Mito en ik kan me wel vinden in deze mening. Het is een erg fijn autootje en in het echt ziet hij er naar mijn mening ook prima uit, maar het is niet zo'n kart als de MINI. De 1.4 Turbo met 155 pk is wel een erg lekkere motor en hij is er een stuk sneller mee dan onze Cooper, maar de MINI is toch echt wel de leukere om in te rijden. Sturen, koppelen en schakelen gaat veel zwaarder dan bij de Alfa en met een stuk meer gevoel. Wel een erg leuke nieuwkomer, die Mito, maar aan de MINI kan hij wat mij betreft toch niet tippen.

In de nieuwe AutoWeek staat een test met de Mito en de MINI Cooper S (en nog een 207

Ik heb zelf vorige week bij de introductie ook een stukje gereden met precies zo'n zelfde Mito en ik kan me wel vinden in deze mening. Het is een erg fijn autootje en in het echt ziet hij er naar mijn mening ook prima uit, maar het is niet zo'n kart als de MINI. De 1.4 Turbo met 155 pk is wel een erg lekkere motor en hij is er een stuk sneller mee dan onze Cooper, maar de MINI is toch echt wel de leukere om in te rijden. Sturen, koppelen en schakelen gaat veel zwaarder dan bij de Alfa en met een stuk meer gevoel. Wel een erg leuke nieuwkomer, die Mito, maar aan de MINI kan hij wat mij betreft toch niet tippen.

- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Misschien de komende GTA met 230pk wel
Denk trouwens dat de Mito kopers het uiterlijk doorslaggevend zullen vinden. Persoonlijk vind ik dat ze schreeuwt om minimaal 18" en een verlaging. Mijn auto zal het zeer waarschijnlijk nooit worden.
En inderdaad, alleen sturend in de Mito heeft het gewoon een goed onderstel, beter dan de meeste concurenten, maar de Mini is en blijft wat dat betreft de benchmark in de klasse.

Denk trouwens dat de Mito kopers het uiterlijk doorslaggevend zullen vinden. Persoonlijk vind ik dat ze schreeuwt om minimaal 18" en een verlaging. Mijn auto zal het zeer waarschijnlijk nooit worden.
En inderdaad, alleen sturend in de Mito heeft het gewoon een goed onderstel, beter dan de meeste concurenten, maar de Mini is en blijft wat dat betreft de benchmark in de klasse.
- Kuijt
- Mod virus alert!
Bericht
ik heb sinds 3 maanden een 159 sw diesel, rijdt erg lekker, maar op sommige plaatsen kan je het plaatwerk wel erg ver indrukken en is het onder de motorkap wel een zooitje: veel slangetjes en kabels zijn zichtbaar. Wat zichtbaar is is mooi, wat je niet ziet: afraffelen die hap.
Ben voor de looks
gegaan, die neus blijft mooooi.
Mi-to is leuk, net iets te veel overhang aan de voorkant, design boven het achterwiel is gewoon supermooi
John
Ben voor de looks

Mi-to is leuk, net iets te veel overhang aan de voorkant, design boven het achterwiel is gewoon supermooi
John
Like no other.
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wegens omstandigheden heb ik 2 dagen in een R56 One moeten rijden.
Tjonge, wat gaat die koppeling en versnellingspook zwaar, vergeleken met onze Alfa.
Voor wat betreft de looks onder de motorkap:
Het is opmerkelijk hoeveel meer slangetjes er onder die van de Alfa zitten,
vergeleken met wat je onder het deksel van de Duitsers vindt.
Voor wat betreft het sturen:
Een benchmark in z'n klasse. Dit is misschien wel de beste woordkeuze voor de Mini!
Maar ben weer blij als 'n kind dat Alfa weer in onze garage staat.
frankie schreef:En inderdaad, alleen sturend in de Mito heeft het gewoon een goed onderstel, beter dan de meeste concurenten, maar de Mini is en blijft wat dat betreft de benchmark in de klasse.
Beiden helemaal mee eens!Kuijt schreef:ik heb sinds 3 maanden een 159 sw diesel, rijdt erg lekker, maar op sommige plaatsen kan je het plaatwerk wel erg ver indrukken en is het onder de motorkap wel een zooitje: veel slangetjes en kabels zijn zichtbaar. Wat zichtbaar is is mooi, wat je niet ziet: afraffelen die hap. Ben voor de looksgegaan, die neus blijft mooooi. Mi-to is leuk, net iets te veel overhang aan de voorkant, design boven het achterwiel is gewoon supermooi, John
Wegens omstandigheden heb ik 2 dagen in een R56 One moeten rijden.

Tjonge, wat gaat die koppeling en versnellingspook zwaar, vergeleken met onze Alfa.

Voor wat betreft de looks onder de motorkap:
Het is opmerkelijk hoeveel meer slangetjes er onder die van de Alfa zitten,
vergeleken met wat je onder het deksel van de Duitsers vindt.

Voor wat betreft het sturen:
Een benchmark in z'n klasse. Dit is misschien wel de beste woordkeuze voor de Mini!
Maar ben weer blij als 'n kind dat Alfa weer in onze garage staat.

- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
In het wit is deze toch afschuwelijk, dat rood is al wat beter...kwiebje schreef:Dit is dan de Mito als hij in de straat staat:
Zitten een beetje Renault lijnen in...
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
- BRG
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
In het echie vind ik de Mito wel beter dan op de foto's. Neus blijft wat veel overhang tonen, zeker in vergelijk met de MINI. Al eerder hier gelezen 18"en verlaging is een absolute must bij deze auto.
Rommeltje onder de motorkap vindt ik niet fraai, maar ook weer niet echt erg.
Rommeltje onder de motorkap vindt ik niet fraai, maar ook weer niet echt erg.
Onze sponsors