Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
iDarkDesign
Transformer

13 mar 2008, 20:54

Bij Beek kost een nieuwe €194,- Deze heeft er een maandje opgezeten ofzo. Voor 150 euro mag je hem overnemen. Ben je er zaterdag?

iDD
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

13 mar 2008, 21:05

Waarom eraf gehaald dan iDD?
iDarkDesign
Transformer

13 mar 2008, 21:17

StefanCS schreef:Waarom eraf gehaald dan iDD?
Omdat ik naar een 102% ben gegaan. Iets meer risico met slijtage van de motor, maar dat neem ik voor lief.
Je merkt een 100% al heel erg omdat hij kilo's lichter is dan het origineel en het is geen verhoogd risico aan de motor.

iDD
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mar 2008, 23:52

Deze vraag is vast al een eerder voorbijgekomen in dit topic, maar ik ga em toch nog maar eens stellen :oops:

Ik zie vrijwel enkel mensen met een Cooper S die chip tunen. Raden jullie het toch aan om ook met een normale Cooper toch ook via Beek te chip tunen? Ik hoor/lees dus dat je met een S'je veel winst kan behalen, maar met een normale Cooper dus niet. Is het dan toch het geld waar om dit alsnog te doen?

Ik heb inmiddels een K&N Paneel filter geplaatst, de oude standaard vervangen en morgen ga ik een Remus Duplex L+R uitlaat bestellen. Hierna wil ik wellicht via Beek chip tunen, maar vraag me dus af of dit het geld waard is.
ndenotter
Mod virus alert!
Mod virus alert!

20 mar 2008, 08:02

...'k zou dan toch effe zoeken ze zijn er wel.
Verwacht alleen geen S vermogens winsten: jij hebt een NA (Normaly Aspirated) motor, een S motor beshikt over Forced Induction...voor een heftigere verbranding heb je naast meer benzine dus ook meer (gecomprimeerde) lucht nodig.

Wil je geen S aanpraten hoor. Denk dat luchtfilter, Ecu tunen, spruitstuk+uitlaat, bougies en 98 tanken the way to go is. Wil je verder dan ga je voor Throttle Bodies + een DTA Ecu systeem. Hiermee kun je grotere pk winsten halen, maarre goedkoop is het niet, wel uniek!!! (heb een zwak voor Throttle Bodies! :) )
Ferdinand
Be Mini
Be Mini

26 mar 2008, 15:49

denizg schreef:Deze vraag is vast al een eerder voorbijgekomen in dit topic, maar ik ga em toch nog maar eens stellen :oops:

Ik zie vrijwel enkel mensen met een Cooper S die chip tunen. Raden jullie het toch aan om ook met een normale Cooper toch ook via Beek te chip tunen? Ik hoor/lees dus dat je met een S'je veel winst kan behalen, maar met een normale Cooper dus niet. Is het dan toch het geld waar om dit alsnog te doen?

Ik heb inmiddels een K&N Paneel filter geplaatst, de oude standaard vervangen en morgen ga ik een Remus Duplex L+R uitlaat bestellen. Hierna wil ik wellicht via Beek chip tunen, maar vraag me dus af of dit het geld waard is.
Je kunt wel iets met je Cooper, maar niet zo veel (beetje softwareaanpassing). Kort door de bocht is het grote verschil de compressor op een S (R53), of de turbo op de S (r56). Daar worden de grotere winsten mee gehaald door kleinere poelies, watergekoelde intercoolers, grotere intercoolers, etc. etc. Throttle Bodies vind ik (excuse le mos) geen realistisch advies.
Mij advies: Wil je meer vermogen, ruil dan je Cooper om voor een S. Bijv. een r53s (wat ik nog steeds de mooiste retro Mini vind) en ga naar Beek. Voor weinig, heb je een serieus pittige auto (+/- 220pk). De 255 van Berthil zijn wel heeel leuk, maar is niet echt nodig (Maar daar denkt Berthil anders over schat ik in :wink: )
Veel rijplezier!
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

27 mar 2008, 14:03

Inderdaad, kwestie van druk opvoeren van lucht.
Ferdinand schreef:Throttle Bodies vind ik (excuse le mos) geen realistisch advies.
Klopt. Ik heb ook een grotere (+11,2%) en afgevlakte TB van M7. De auto heeft er niet meer vermogen door gekregen, anders is dit nihil. De auto is wel beter gaan oppakken en door de grotere TB gaat 't blok sneller naar de hogere toeren waardoor ik dus sneller gebruik kan maken van koppel.
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 mar 2008, 19:10

Verzekering van 150 Euro na Beek tuning doen of niet doen?

Sid raadde het me aan het te doen... voor een jaar lang zo verzekerd te zijn is wellicht een goed plan. Je weet maar nooit....

Dit zijn de voorwaarden:

Garantie wordt gegeven op:

De aandrijflijn van motorrijtuigen, welke door Beek Auto Racing, door middel van het elektronisch aanpassen van het motormanagement, zijn getuned.
Onder aandrijflijn zal worden begrepen:
De motor compleet (van inlaat tot uitlaatspruitstuk) en de versnellingsbak met inbegrip van de verbindingsas met motor.

Condities
De garantie is uitsluitend van kracht indien de eigenaar van het motorrijtuig dit certificaat en de originele factuur kan overleggen.

Garantie periode
12 maanden, doch niet langer dan 150.000 km

Uitsluitingen
a. Schaden waarbij Beek Auto Racing B.V., voor aanvang van de reparaties, niet in de gelegenheid wordt gesteld om de garantieclaim te beoordelen.
b. Schaden aan koppelingsplaten, olie, filters, bougies.
c. Schaden aan automobielen indien het onderhoud niet overeenkomstig de voorschriften van de fabrikant heeft plaats gevonden.
d. Schaden met opzet door of met goedvinden van de eigenaar veroorzaakt.
e. Schaden ten gevolge van voortdurend overbelasten van of experimenteren met
het object, voor zover dat object daarvoor niet gebouwd is.
f. Waardevermindering
g. Corrosie, erosie, slijtage en elk ander geleidelijk bederf opgetreden als natuurlijk
gevolg van de normale werking en het normale gebruik van het object, tenzij de
oorzaak er een is waarvoor Beek Auto Racing B.V.
aansprakelijk is volgens de garantiebepaling van zijn verkoop- en/of
leveringsvoorwaarden.

Verlies van aanspraak op garantie

Indien de eigenaar van het motorrijtuig enige verplichting van dit garantiecertificaat geheel of gedeeltelijk niet naleeft.

Eigen risico EUR 125,00 per gebeurtenis per motorrijtuig.

MR
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

31 mar 2008, 19:17

Zou het niet doen. Alsof eventuele schade door de chiptuning komt...
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 mar 2008, 20:33

Als ik de voorwaarden zo lees, zijn er een hoop dingen op meerdere wijzen interpreteerbaar, nooit echt een goed teken bij garantievoorwaarden. Nou is Beek geen moeilijk bedrijf, dus verwacht niet dat je daar erg veel problemen mee zou krijgen mocht er iets fout gaan.
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 mar 2008, 21:23

Nee klopt, maar ik vraag dat dus eens hier... je hebt altijd een bepaalde garantie....

MR
minimaus
Nieuw Lid
Nieuw Lid

04 apr 2008, 13:04

Ik heb hem ook laten tunen bij Beek. Na de tuning ging mijn motor management protesteren, terug gegaan en opnieuw getuned, perfecte service!
Het tunen wordt volgens mij altijd binnen de toleratiegrens van de motor gedaan. Ik heb nog nooit iemand gehoord die z'n motor heeft opgeblazen of wat dan ook.
Mini one Pepper uit 2003.
Getuned bij Beek!
kevinmini
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

06 mei 2008, 21:46

De voorwaaden en uitsluitingen zijn nogal ruim van begrip, wat wordt er zoal verstaan onder punt f, waardevermindering, dit vindt naar mijn mening continue plaats.
Beek lijkt mij niet het bedrijf dat moeilijk zal gaan doen wanneer er problemen zullen gaan optreden.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”