Ik ga van de week e.e.a. bij Alta Mini Performance uit de States bestellen. Zijn er nog mensen die ook iets willen bestellen om zo de verzendkosten te delen?
De dollar staat op dit moment bijzonder laag ten opzichte van de euro.
Hier is een valuta calculator kan je ongeveer uitrekenen wat het je gaat kosten. Houdt er wel rekening mee dat er meer dan waarschijnlijk invoerrechten moeten worden betaald omdat de
goederen van buiten de EU komen.
Greetz Tijs
Alta Mini Performance
- snans
- Volledig MINI minded!
Bericht
wanneer zou je precies willen bestellen ?
ben aan het twijfelen over enkele dingen:
- JCW gear shift (maar twijfel of het niet teveel kerstboom geflikker is)
- ALTA panelfilter of CAI
- R56 Turbo Inlet Hose
- R56 Boost Tube Upgrade Kit
maar is ook behoorlijk duur, dus moet er ff over denken.
heb je een idee hoeveel verzending er nog bijkomt (en eventueel tax?)
ben aan het twijfelen over enkele dingen:
- JCW gear shift (maar twijfel of het niet teveel kerstboom geflikker is)
- ALTA panelfilter of CAI
- R56 Turbo Inlet Hose
- R56 Boost Tube Upgrade Kit
maar is ook behoorlijk duur, dus moet er ff over denken.
heb je een idee hoeveel verzending er nog bijkomt (en eventueel tax?)
- iDarkDesign
- Transformer
- tysie
- Be Mini
Bericht
Even een rekenvoorbeeld met b.v. een Alta Intake System V2.0 (R53 MCS)
- Alta Intake System V2.0 $ 279,99
- Verzendkosten $ 100,00 +
----------
Totaal $ 379,99
$ 379,99 = € 246,00 + 19% = € 292,74 (Bij bestelling in de US zonder korting)
Bij Beek kost dit luchtfilter € 355,00
De verzendkosten zijn natuurlijk afhankelijk van de grootte van het pakket en hoeveel mensen er mee
willen bestellen.
Als het goed is krijgt de NewMiniClub.nl een korting van 10% bij Alta Mini Performance.
Dus het wordt wellicht nog goedkoper.
Voor de dollarkoers heb ik deze valutacalculator gebruikt.
Prijzen zijn dus onderhevig aan de dollarkoers, maar die staat op dit moment lekker laag
- Alta Intake System V2.0 $ 279,99
- Verzendkosten $ 100,00 +
----------
Totaal $ 379,99
$ 379,99 = € 246,00 + 19% = € 292,74 (Bij bestelling in de US zonder korting)
Bij Beek kost dit luchtfilter € 355,00
De verzendkosten zijn natuurlijk afhankelijk van de grootte van het pakket en hoeveel mensen er mee
willen bestellen.
Als het goed is krijgt de NewMiniClub.nl een korting van 10% bij Alta Mini Performance.
Dus het wordt wellicht nog goedkoper.
Voor de dollarkoers heb ik deze valutacalculator gebruikt.
Prijzen zijn dus onderhevig aan de dollarkoers, maar die staat op dit moment lekker laag

- tysie
- Be Mini
Bericht
Mijn vorige bestelling kwam via de FedEx net zoals een aantal andere dingen die ik uit de US heb laten komen.
Er hebben zich geen problemen voorgedaan en aan de hand van een "track & trace" code kan je alles gewoon volgen.
Alta Mini Performance verzend alles verzekerd via de FedEx en daar ben ik meer dan tevreden over.
Ik heb al een luchtfilter laten komen en een antenne van Alta en daar moest ik 19% belasting over betalen.
Kennelijk schiet de FedEx dit voor en na aflevering van je pakketje ontvang je binnen 14 dagen een acceptgiro
met het verzoek de belasting af te dragen. Een berekening van de douane zit hier gewoon bij dus alles klopt
gewoon.
Er hebben zich geen problemen voorgedaan en aan de hand van een "track & trace" code kan je alles gewoon volgen.
Alta Mini Performance verzend alles verzekerd via de FedEx en daar ben ik meer dan tevreden over.
Ik heb al een luchtfilter laten komen en een antenne van Alta en daar moest ik 19% belasting over betalen.
Kennelijk schiet de FedEx dit voor en na aflevering van je pakketje ontvang je binnen 14 dagen een acceptgiro
met het verzoek de belasting af te dragen. Een berekening van de douane zit hier gewoon bij dus alles klopt
gewoon.
- kevinmini
- Nieuwsgierig
Bericht
Klopt inderdaad sid, er komen ook nog import kosten bij. Hoeveel deze exact zijn weet ik niet, alleen producten die een waarde hebben van minder dan 21/22 euro zijn vrij van deze import kosten. Volgens mij zijn de import kosten afhankelijk van de waarde van het product. De waarde van het product dient uiteraard door verzender vermeld te worden op de verzendbrief, de douane stelt deze import kosten t.z.t. vast.
Wou zelf een setje velgen bij alta bestellen, na berekening bleek dat ik eigenlijk niet veel goedloper uit was wanneer ik het door beek zou laten doen...
Wou zelf een setje velgen bij alta bestellen, na berekening bleek dat ik eigenlijk niet veel goedloper uit was wanneer ik het door beek zou laten doen...
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
iDDDouane kosten van het onderstaande voorbeeld van douane.nl
Voorbeeld 2: geen douanerechten, wel BTW
U bestelt 3 cd's met een waarde van € 40,-. Stel: De portokosten bedragen € 13,-. Per zending geldt een vrijstelling tot € 22,-. U krijgt geen vrijstelling en moet 3,5 % douanerechten en 19 % BTW betalen over de totale waarde van de cd's en over de portokosten, die bij de € 40,- worden opgeteld. Dit is in totaal € 53,-.
Het douanerecht bedraagt 3,5 % van € 53,- = € 1,86.
In de praktijk komt het erop neer dat u wel BTW moet betalen, maar geen douanerechten. U betaalt pas douanerechten wanneer die meer dan € 10,- bedragen.
De BTW wordt berekend over € 53,-.
De BTW bedraagt dan 19 % van € 53,- = € 10,07.
Voorbeeld 3: wel douanerechten en BTW
U bestelt een artikel waarvoor een hoger percentage aan douanerechten geldt, bijvoorbeeld voor kleding. Stel dat u twee spijkerbroeken koopt met een totale waarde van € 90,-. Per zending geldt een vrijstelling tot € 22,-. U krijgt dus geen vrijstelling. U betaalt 12 % douanerechten en 19 % BTW over de waarde van de spijkerbroeken en over de portokosten, die bij de € 90,- worden opgeteld. Stel: De portokosten zijn € 11,-.
De douanerechten bedragen dan 12 % van € 101,- (90 + 11) = € 12,12.
De BTW bedraagt 19 % van € 114,- (101 + 13 afgerond) = € 21,66.
Het totaal der belastingen is dus € 12,12 + € 21,66 = € 33,78.
- Mitchell
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- tysie
- Be Mini
Bericht
Beek moet alles ook zelf importeren, dollarkoers staat erg laag en zij kunnen ook de BTW nog
verrekenen. Er zit dus volgens mij een beste winstmarge op.....de vraag is of ze het interessant
willen maken.
Tjah, ik denk niet dat ze in buurt kunnen/willen komen van de prijzen als we zelf bestellen.coendek schreef:kunnen we met beek niks regelen.....?tysie schreef:Tjah, ze hebben een aantal dingen niet op voorraad daar dus hebben we e.e.a. even in de ijskast gezet.
zij zijn altijd wel in voor dealtje!!
Coen
Beek moet alles ook zelf importeren, dollarkoers staat erg laag en zij kunnen ook de BTW nog
verrekenen. Er zit dus volgens mij een beste winstmarge op.....de vraag is of ze het interessant
willen maken.
Onze sponsors