Officieel zou je nu moeten aangeven dat je meer PKs hebt, maar in de APK gaat geen haan daar om kraaien. Pas als je er een ander motorblok in legt gaat daar een lampje branden.
iDD
Berthil, de Blauwe (Azzurra)
- kamiel
- Be Mini
- Locatie: Maastricht
Bericht
tering Berthil, 255pk, dat moet toch echt een feest zijn, was vorig jaar al onder de indruk toen we in jou auto hadden gereden maar ik geloof niet dat je toen al op 255pk zat.
Ik hoop dat het heel blijft, meen ergens gelezen te hebben dat het onderblok max 260pk kan verwerken.
Ik hoop dat het heel blijft, meen ergens gelezen te hebben dat het onderblok max 260pk kan verwerken.

- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Dank jullie allen voor de reacties 
Tijdens het er in zitten van de injectoren dachten we dat er een rubbertje via het inlaatspruitstuk in de cilinder was gevallen. Beek heeft deze toen gezocht met een endoscoop in de cilinderkop en in cilinder nr 4. Gelukkig werd het rubbertje onder de auto gevonden omdat hij er toch langs was gevallen, maar het deskundig oog van Beek kon geen rare dingen zien aan cilinderkop of cilinder. De MINI motor kreeg complimenten van Beek dat de cilinderwand er na 122.000 km (waarvan 80.000 getuned) er nog zo netjes uitzag, zonder hoonsporen. En cilinder nr. 4 krijgt het meest voor zijn kiezen omdat die het meest opgewarmde koelwater krijgt.
De motor van de witte cabrio van MINI S 255 is onlangs ook geheel uit elkaar geweest en aan een grondige inspectie onderworpen. Hij rijdt ook al langer rond met een hoog vermogen. De lagerschalen van de krukas hadden wel gebruikssporen maar niets verontrustends. De rest was ook prima inorde.
Ik heb er dus wel vertrouwen in dat alles mooi blijft lopen (knock knock
).

Tijdens het er in zitten van de injectoren dachten we dat er een rubbertje via het inlaatspruitstuk in de cilinder was gevallen. Beek heeft deze toen gezocht met een endoscoop in de cilinderkop en in cilinder nr 4. Gelukkig werd het rubbertje onder de auto gevonden omdat hij er toch langs was gevallen, maar het deskundig oog van Beek kon geen rare dingen zien aan cilinderkop of cilinder. De MINI motor kreeg complimenten van Beek dat de cilinderwand er na 122.000 km (waarvan 80.000 getuned) er nog zo netjes uitzag, zonder hoonsporen. En cilinder nr. 4 krijgt het meest voor zijn kiezen omdat die het meest opgewarmde koelwater krijgt.
De motor van de witte cabrio van MINI S 255 is onlangs ook geheel uit elkaar geweest en aan een grondige inspectie onderworpen. Hij rijdt ook al langer rond met een hoog vermogen. De lagerschalen van de krukas hadden wel gebruikssporen maar niets verontrustends. De rest was ook prima inorde.
Ik heb er dus wel vertrouwen in dat alles mooi blijft lopen (knock knock

- werner
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Katwijk
Bericht
Daar moeten we even tijd voor maken
Eindresultaat ziet er goed uit chef, enne het is natuurlijk altijd leuk om een mini te zien vlammen op de testbank.Berthil schreef:Vandaag naar Beek geweest om de software aan te laten passen op de Catcams nokkenas en ook om er voor de zekerheid de Works injectoren in te laten zetten. Paul stapte verbaasd uit na de eerste run en melde al meteen 186 kW.
Nu trekt de Mini wel goed door naar 7000 toeren zonder terug te vallen.
Resultaat na nog een kleine optimalisatie is nu 188 kW/255 pk. Koppel is nu 275 Nm i.p.v. het vorige piekje bij 282 Nm maar de grafiek is al een stuk eerder hoger dan voorheen.
Ben er zeer tevreden mee, ik denk dat ik nu klaar ben met tunen
@werner, was leuk dat je er ook nog even was
Daar moeten we even tijd voor maken

- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rotterdam
- paulteix
- Nieuwsgierig
- Contacteer:
- Locatie: Hilden/Deutschland
Bericht
motor on coentje
oi berthil,
sag mal ich mal diese tour kurz überflogen, mein holländisch ist nicht sooo toll
ich habe verstanden, dass es eine tour wird zum wohle eines hiv-fonds im zusammenhang von "coen hoeks" der durch diese krankheit gestorben ist... ich habe gesehen, dass man sich da anmelden kann, aber ich glaube nicht, dass es funktionieren würde, wenn ich morgen mich anmelde und das geld überweise, wäre alles ein wenig knapp. kannst du mir sagen, ob man da vor ort was machen kann??? wo findet es genau statt und wann geht es los???
wäre schön, wenn du mir ein paar infos geben könntest.
danke, paulo
sag mal ich mal diese tour kurz überflogen, mein holländisch ist nicht sooo toll

wäre schön, wenn du mir ein paar infos geben könntest.
danke, paulo
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Sittard
Bericht
Guten Morgen Paulo,
Ich hoffe Berthil wird es mir nicht übel nehmen dass ich noch vor ihm schon eine Antwort gebe.
Es stimmt dass unser Club so eine Tour (und WAS für eine...!) organisier hat.
Da es auch viele belgischen Clubmitglieder gibt, haben wir für ausländische Interessenten folgende Info bereit:
Ausländische Teilnehmer bitte hier überweisen:
Rechnungsnummer: 489 67 67
IBAN: NL44 PSTB 0004 8967 67
BIC: PSTBNL21
z.H.v.: NewMINIclub Amersfoort (Nederland)
Bitte hinzu schreiben:
30 Maart: forumnahme
Startgeld beträgt € 8,-.
Da die Tour erst am 30. März ist, gibt es noch reichlich Zeit für deine Überweisung.
Ich hoffe dass dies dir hilft. Der Berthil wird bestimmt auch noch einiges hinzuschreiben.
Mit freundlichem Gruss und hoffentlich bis nächsten Sonntag,
Roy
edit:
Mir wurde gerade von einer schöne Blonde ins Ohr geflüstert dass man auch am Start zahlen kann.
Ich hoffe Berthil wird es mir nicht übel nehmen dass ich noch vor ihm schon eine Antwort gebe.
Es stimmt dass unser Club so eine Tour (und WAS für eine...!) organisier hat.
Da es auch viele belgischen Clubmitglieder gibt, haben wir für ausländische Interessenten folgende Info bereit:
Ausländische Teilnehmer bitte hier überweisen:
Rechnungsnummer: 489 67 67
IBAN: NL44 PSTB 0004 8967 67
BIC: PSTBNL21
z.H.v.: NewMINIclub Amersfoort (Nederland)
Bitte hinzu schreiben:
30 Maart: forumnahme
Startgeld beträgt € 8,-.
Da die Tour erst am 30. März ist, gibt es noch reichlich Zeit für deine Überweisung.
Ich hoffe dass dies dir hilft. Der Berthil wird bestimmt auch noch einiges hinzuschreiben.
Mit freundlichem Gruss und hoffentlich bis nächsten Sonntag,
Roy
edit:
Mir wurde gerade von einer schöne Blonde ins Ohr geflüstert dass man auch am Start zahlen kann.

- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Danke Roy 
Hallo Paulo,
Wenn du am Sonntag Morgen früh wach bist kannst du mit uns mitfahren zu Eindhoven und von da aus fahren wir zum Treffpunkt. Hier mehr darüber ist aber wieder im holländisch.
8.00 Morgens fahre ich mit Jenkins hoch zu Eindhoven, ich gib dir gerne den punkt wo wir uns treffen in Sittard (oder meine Hausadresse).

Hallo Paulo,
Wenn du am Sonntag Morgen früh wach bist kannst du mit uns mitfahren zu Eindhoven und von da aus fahren wir zum Treffpunkt. Hier mehr darüber ist aber wieder im holländisch.
8.00 Morgens fahre ich mit Jenkins hoch zu Eindhoven, ich gib dir gerne den punkt wo wir uns treffen in Sittard (oder meine Hausadresse).
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: De Lier
Bericht
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... &start=135
Maar zonder dollen...supergaaf Berthil. Echt, een racemonster

"We've got a thing that's called...MINI love"
Ik denk meer tussen Berthil en Zijlboot (ook hier van het forum en sindskort bij Beek) met een turbomotor in z'n S!!iDarkDesign schreef:255 !! Dat wordt een raceje tussen jou en die witte duitser! Super vet man.
iDD
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... &start=135
Maar zonder dollen...supergaaf Berthil. Echt, een racemonster

Laatst gewijzigd door Sepp op 25 mar 2008, 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.

"We've got a thing that's called...MINI love"
Onze sponsors