Hi,
we rijden nu en MCS R53. Een heerlijke auto en veel fun! We willen nu een andere tweede auto aanschaffen doch we zitten met een dilemma namelijk....Fiat 500 (leuke auto, apart, retro en goedkoop in onderhoud) of tweede Mini maar dan een Cooper of One (zuiniger dan mijn MCS) uit 2003. Pffff moeilijk keuze... en dan opeens een derde keuze...een audi TT....
Haaah wat een luxe probleem...maar benieuwd wat jullie zouden kiezen....uitgaande dat ik al een MCS heb.
1. Fiat 500
2. Mini Cooper/One
3. Audi TT
Your votes please.....
grt Jim
Your votes please...Fiat 500 of Mini Cooper/One.....
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zonder enige twijfel: Fiat 500!
Net zo individueel samen te stellen als de Mini, maar veel betaalbaarder.
Audi TT is een platgeslagen Golf zonder duidelijke voor- en achterkant en met een nog hoger kappers-gehalte.
Een Mini heb je al en de Cooper uit 2003 heeft de Midland versnellingsbak en, nog belangrijker;
is ALTIJD de mindere* t.o.v. je MCS.
Naast je huidige Mini is de Fiat 500 de enige echt geslaagde retro-mobiel.
Met een Mini en de 500 heb je "Best of both worlds".
* = waarmee ik niet wil stellen dat een One of Cooper een mindere auto is. In tegendeel!!!
Maar qua driving experience is het nu eenmaal wel zo.
Net zo individueel samen te stellen als de Mini, maar veel betaalbaarder.
Audi TT is een platgeslagen Golf zonder duidelijke voor- en achterkant en met een nog hoger kappers-gehalte.

Een Mini heb je al en de Cooper uit 2003 heeft de Midland versnellingsbak en, nog belangrijker;
is ALTIJD de mindere* t.o.v. je MCS.
Naast je huidige Mini is de Fiat 500 de enige echt geslaagde retro-mobiel.
Met een Mini en de 500 heb je "Best of both worlds".

* = waarmee ik niet wil stellen dat een One of Cooper een mindere auto is. In tegendeel!!!
Maar qua driving experience is het nu eenmaal wel zo.
- Pretty Cooper
- Bling-Bling Queen
Bericht

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Fiatje 500 tje als ik 80 jaar ben en moet rond komen van m'n AOWtje.
gr, PC

gr, PC

-The MINI is simply too beautiful to be true-
- Fred
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik vind het eig ook een moeilijke keuze, ben een mini-freak natuurlijk, maar twee mini's in je garage hebben? Ik zou persoonlijk nooit met die cooper rijden denk ik als er een mcs naast staat (tenzij je een cabrio koopt), en een cooper verbruikt eig ook 9l/100km.
Die fiat ziet er wel leuk uit, maar ik moet em niet, da's gewoon een winkelkarretje. De nieuwe TT ziet er best wel ruig uit.
Die fiat ziet er wel leuk uit, maar ik moet em niet, da's gewoon een winkelkarretje. De nieuwe TT ziet er best wel ruig uit.
- Ivo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik denk dat ik in jouw situatie toch nog een MINI erbij zou nemen en als het mogelijk is een model van na de facelift (vanaf 07-2004). Die ziet er niet alleen wat moderner uit, maar heeft een betere versnellingsbak. Voor ongeveer 18.000 euro heb je inmiddels een facelift Cooper met airco en MINI Next-garantie, dus heel langzaam worden ze iets betaalbaarder.
De Fiat 500 is ook een gaaf ding, maar ik heb gereden in een 1.4 16V en hoewel hij zeker niet verkeerd rijdt, benadert hij wat mij betreft de MINI niet eens. Rare hoge zit achter het stuur, veel minder gevoel in stuur, versnellingsbak en pedalen en lang niet het kartachtige rijeigenschappen van een MINI. Het is zeker een leuk hebbedingetje, maar een rijdersauto kan ik het niet noemen. De MINI biedt duidelijk meer fun.
De TT blijft ook een fraaie auto, maar is inmiddels wel erg op leeftijd (vanaf 1998) en ik denk dat die qua verbruik niet ver uit de buurt van je MCS zal zitten.
De Fiat 500 is ook een gaaf ding, maar ik heb gereden in een 1.4 16V en hoewel hij zeker niet verkeerd rijdt, benadert hij wat mij betreft de MINI niet eens. Rare hoge zit achter het stuur, veel minder gevoel in stuur, versnellingsbak en pedalen en lang niet het kartachtige rijeigenschappen van een MINI. Het is zeker een leuk hebbedingetje, maar een rijdersauto kan ik het niet noemen. De MINI biedt duidelijk meer fun.
De TT blijft ook een fraaie auto, maar is inmiddels wel erg op leeftijd (vanaf 1998) en ik denk dat die qua verbruik niet ver uit de buurt van je MCS zal zitten.

Onze sponsors