Net Cooper S, 2 linker handen maar ik kan wel sturen
- Fred
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Ingelmunster
Bericht
Zonder dsc is ook leuk, lekker roken en piepenCooperS-lightningblue schreef:Welkom hier! Als je graag dat soort afritten rijdt en je doet het met een 530 al met 87, dan moet je de 100 met de MINI volgens mij vrij eenvoudig aan kunnen tikken.Je hebt DSC zag ik in je Parking, dus je kan aardig wat rare dingen doen, want het is een super betrouwbaar systeem!
Nou ja, veel veilige en leuke kilometers gewenst.

- Sicco
- Bijna verslaafd
- Locatie: Amsterdam
Bericht
@ eer-os Euh... bij je bekerhouders op de middenconsole heb je een aantal knoppen zitten en één daarvan is de sportknop. Als je die indrukt, wordt je auto een heel stuk nerveuzer, maar hij ligt dan helemaal als een blok op de weg.
In de stad zet ik die sportstand uit, want ik vind hem niet prettig; mijn auto dringt zich veel te veel op de voorgrond, maar op de grote weg en zo, is het smullen geblazen.
In de stad zet ik die sportstand uit, want ik vind hem niet prettig; mijn auto dringt zich veel te veel op de voorgrond, maar op de grote weg en zo, is het smullen geblazen.
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
- Sicco
- Bijna verslaafd
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Aha; excuus, ik wist niet dat een R53 geen sportknop heeft. Ok, dan maar gewoon lekker doorrossen in zo'n R53. @ eer-os ben je al bij Beek geweest? Beek weet met krasse maatregelen die R53 ook nog wel sportiever te krijgen.
Hans van dit forum zal er beslist meer van weten 


Laatst gewijzigd door Sicco op 11 apr 2008, 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
- Kees en Annet
- Racende reporter
- Locatie: Maarssen
Bericht
nog even een fotootje voor de duidelijkheid voor de sportknop bij de R56 en de R55Sicco schreef:@ eer-os Euh... bij je bekerhouders op de middenconsole heb je een aantal knoppen zitten en één daarvan is de sportknop. Als je die indrukt, wordt je auto een heel stuk nerveuzer, maar hij ligt dan helemaal als een blok op de weg.
In de stad zet ik die sportstand uit, want ik vind hem niet prettig; mijn auto dringt zich veel te veel op de voorgrond, maar op de grote weg en zo, is het smullen geblazen.

- Kees en Annet
- Racende reporter
- Locatie: Maarssen
Bericht
dat knopje tussen de Sport knop en ASC off is de knop voor het uitschakelen van de auto start stop functie
nml: "De Auto Start-Stop functie kan op ieder moment gedesactiveerd worden door deze knop in te drukken. "
hier volgt het gehele verhaal over deze knop : dit is vanaf model 2008 standaard
Auto Start-Stop functie:brandstofverspilling bij vrijloop is verleden tijd
Op alle versies met handgeschakelde versnellingsbak van de nieuwe MINI behoort de brandstofverspilling bij vrijloop weldra tot de geschiedenis. Dankzij een nieuwe Auto Start-Stop functie wordt de motor automatisch stilgelegd van zodra het voertuig stopt (bijvoorbeeld aan een rood licht). Het volstaat de neutrale positie te kiezen en de koppeling los te laten. Om opnieuw te starten is alleen ontkoppelen genoeg; de activatie treedt onmiddellijk in werking.
Met de Auto Start-Stop functie wordt het brandstofverbruik, meer bepaald in stadsmiddens, werkelijk geoptimaliseerd, omdat bij iedere stilstand van het voertuig het verbruik en de uitstoot eenvoudigweg stopgezet worden. Totaal nutteloos brandstof verbruiken bij stilstand, hoort dus tot het verleden. Iedere keer dat de motor gestart wordt, zal de Auto Start-Stop functie geactiveerd worden en operationeel zijn van zodra de motorolie haar bedrijfstemperatuur bereikt heeft. Het kan nochtans gebeuren dat in bepaalde gevallen, om redenen van veiligheid en comfort, de motor niet noodzakelijkerwijze stilvalt. Het elektronisch beheersysteem dat doorlopend de werkingscondities van het voertuig en zijn omgeving analyseert, kan in bepaalde gevallen inderdaad beslissen de motor te laten draaien. Dat is bijvoorbeeld het geval als de accu onvoldoende geladen is of als de omgevingstemperatuur zeer hoog is (meer dan 30°) of heel laag (minder dan 3°). De motor zal eveneens blijven draaien als de interieurtemperatuur in het voertuig het ingestelde niveau nog niet bereikt heeft of als een temperatuurstoot nodig is om de voorruit te ontwasemen of te ontdooien. Het systeem is ook in staat om een onderscheid te maken tussen korte haltes of het einde van een traject. Als de motor stilligt zal hij inderdaad niet vanzelf terug starten als de veiligheidsgordel van de bestuurder losgemaakt is, als het portier geopend is of als de motorkap open staat. De Auto Start-Stop functie kan op ieder moment gedesactiveerd worden door een knop in te drukken
het verbruik zou daardoor ook gunstiger zijn t.o.v. het model 2007 nml:
Vooral omdat deze MINI Cooper S van 175 pk in gemengde cyclus slechts 6,2 l/100 km vebruikt en zijn CO2-uitstoot beperkt blijft tot 149 g/km (tegenover 6,9 l/100 km en 164 g/km bij de vorige versie). Deze resultaten tonen duidelijk aan dat de allernieuwste technieken, indien perfect beheerst, in staat zijn om zuinigheid, doeltreffendheid en prestaties met elkaar te verzoenen
dit stukje is een copie van een andere site waar de uitleg staat van de 2008 modellen
Sicco,Sicco schreef:@ BMW X3. Wat houdt die middenknop in?
dat knopje tussen de Sport knop en ASC off is de knop voor het uitschakelen van de auto start stop functie
nml: "De Auto Start-Stop functie kan op ieder moment gedesactiveerd worden door deze knop in te drukken. "
hier volgt het gehele verhaal over deze knop : dit is vanaf model 2008 standaard
Auto Start-Stop functie:brandstofverspilling bij vrijloop is verleden tijd
Op alle versies met handgeschakelde versnellingsbak van de nieuwe MINI behoort de brandstofverspilling bij vrijloop weldra tot de geschiedenis. Dankzij een nieuwe Auto Start-Stop functie wordt de motor automatisch stilgelegd van zodra het voertuig stopt (bijvoorbeeld aan een rood licht). Het volstaat de neutrale positie te kiezen en de koppeling los te laten. Om opnieuw te starten is alleen ontkoppelen genoeg; de activatie treedt onmiddellijk in werking.
Met de Auto Start-Stop functie wordt het brandstofverbruik, meer bepaald in stadsmiddens, werkelijk geoptimaliseerd, omdat bij iedere stilstand van het voertuig het verbruik en de uitstoot eenvoudigweg stopgezet worden. Totaal nutteloos brandstof verbruiken bij stilstand, hoort dus tot het verleden. Iedere keer dat de motor gestart wordt, zal de Auto Start-Stop functie geactiveerd worden en operationeel zijn van zodra de motorolie haar bedrijfstemperatuur bereikt heeft. Het kan nochtans gebeuren dat in bepaalde gevallen, om redenen van veiligheid en comfort, de motor niet noodzakelijkerwijze stilvalt. Het elektronisch beheersysteem dat doorlopend de werkingscondities van het voertuig en zijn omgeving analyseert, kan in bepaalde gevallen inderdaad beslissen de motor te laten draaien. Dat is bijvoorbeeld het geval als de accu onvoldoende geladen is of als de omgevingstemperatuur zeer hoog is (meer dan 30°) of heel laag (minder dan 3°). De motor zal eveneens blijven draaien als de interieurtemperatuur in het voertuig het ingestelde niveau nog niet bereikt heeft of als een temperatuurstoot nodig is om de voorruit te ontwasemen of te ontdooien. Het systeem is ook in staat om een onderscheid te maken tussen korte haltes of het einde van een traject. Als de motor stilligt zal hij inderdaad niet vanzelf terug starten als de veiligheidsgordel van de bestuurder losgemaakt is, als het portier geopend is of als de motorkap open staat. De Auto Start-Stop functie kan op ieder moment gedesactiveerd worden door een knop in te drukken
het verbruik zou daardoor ook gunstiger zijn t.o.v. het model 2007 nml:
Vooral omdat deze MINI Cooper S van 175 pk in gemengde cyclus slechts 6,2 l/100 km vebruikt en zijn CO2-uitstoot beperkt blijft tot 149 g/km (tegenover 6,9 l/100 km en 164 g/km bij de vorige versie). Deze resultaten tonen duidelijk aan dat de allernieuwste technieken, indien perfect beheerst, in staat zijn om zuinigheid, doeltreffendheid en prestaties met elkaar te verzoenen
dit stukje is een copie van een andere site waar de uitleg staat van de 2008 modellen

Onze sponsors