Wel dat sommigen bij hun nieuwe 207 al last hadden van roest!
Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Zijn de uiteindelijke motoren identiek en lopen deze van dezelfde band of is alleen het onderblok gelijk en bovengedeelte hetzelfde maar afgemonteerd door BMW respectievelijk Peugeot. Daar ieder z'n eigen materiaal grondstof gebruikt, ook al zijn afmetingen ed hetzelfde.
Rare engelsen.
Het blok is juist (grotendeels) door BMW ontwikkeld. Maar ja, wat is dan de inbreng geweest van Peugeot.Sepp schreef:BMW had gewoon beter in eigen huis een kleine motor kunnen ontwikkelen voor de R56 in plaats van in zee te gaan met een andere fabrikant (welke dan ook) om goedkoper uit te zijn.
Zijn de uiteindelijke motoren identiek en lopen deze van dezelfde band of is alleen het onderblok gelijk en bovengedeelte hetzelfde maar afgemonteerd door BMW respectievelijk Peugeot. Daar ieder z'n eigen materiaal grondstof gebruikt, ook al zijn afmetingen ed hetzelfde.
Ik wel! Rover kocht voor een bepaalde serie motoren bij BMW in. Hele goede motoren, maar Rover deed er wat aanpassingen aan naar hun eigen visie: het gevolg was dat ze niet zo lekker meer liepen als dezelfde motoren in de BMW's.Sepp schreef:Ik kan me namelijk geen enkele generatie BMW herinneren met motorische problemen.
Rare engelsen.
- TomTom
- Bijna verslaafd

- Locatie: Rijswijk
Bericht
nou zo heb je er bijna geen last van... en zo twee keer achter elkaar. Meteen weer naar de dealer, antwoord: nee niet bekend, bellen met Mini Nederland: nee niet bekend.
Ga mij toch ernstig afvragen in hoeverre BMW / Mini ons serieus gaat nemen. Ik heb ook niet echt het idee dat we met het begin van deze topic veel verder zijn gekomen.
Maar als er binnenkort niet iets gaat veranderen dan zit ik ook echt te denken aan wat anders dan een mini.
Wilde nog wat zaken tunen aan mijn Sje... maar ga toch wat zaken uitstellen/afzeggen.
Ga mij toch ernstig afvragen in hoeverre BMW / Mini ons serieus gaat nemen. Ik heb ook niet echt het idee dat we met het begin van deze topic veel verder zijn gekomen.
Maar als er binnenkort niet iets gaat veranderen dan zit ik ook echt te denken aan wat anders dan een mini.
Wilde nog wat zaken tunen aan mijn Sje... maar ga toch wat zaken uitstellen/afzeggen.
The Member Formely Known As KSTJA0


- Jenkins
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Sittard
Bericht
Maar ik blijf het volgen om te zien of en wanneer dit probleem wordt onderkend EN hoe het wordt opgepakt.

Edit: Wat is de kilometerstand nu?
Fascinerend, deze houding van Mini Nederland en hun dealers.kstja0 schreef:nou zo heb je er bijna geen last van... en zo twee keer achter elkaar. Meteen weer naar de dealer, antwoord: nee niet bekend, bellen met Mini Nederland: nee niet bekend.
Maar ik blijf het volgen om te zien of en wanneer dit probleem wordt onderkend EN hoe het wordt opgepakt.
Edit: Wat is de kilometerstand nu?
- Jenkins
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Sittard
Bericht
Ik weet verrekte goed wat je bedoelt!
Dat er een storing aan onze Mini's komt, dat is tot daar aan toe.
Het is en blijft een stuk techniek en soms gaat er iets stuk.
No big deal.
Het wordt pas een big deal als je nul ondersteuning krijgt van je leverancier; de dealer!
Als die de storing niet wil / kan / durft te erkennen, dan verlies je het vertrouwen en het plezier in je hobby.
Ben benieuwd hoe het me in de Alfa Romeo wereld zal vergaan.

Dat er een storing aan onze Mini's komt, dat is tot daar aan toe.
Het is en blijft een stuk techniek en soms gaat er iets stuk.
No big deal.
Het wordt pas een big deal als je nul ondersteuning krijgt van je leverancier; de dealer!
Als die de storing niet wil / kan / durft te erkennen, dan verlies je het vertrouwen en het plezier in je hobby.
Ben benieuwd hoe het me in de Alfa Romeo wereld zal vergaan.
- Cooperdriver
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Roerdalen
Bericht
Ja hoor bij die van mij is het ook zover, het diesel geluid.
Gisterenochtend (km. stand 2982) bij het starten tot ongeveer 2 á 3 minuten erna een ratelend geluid vanonder de motorkap.
Bij constante snelheid is het geluid heel weinig , maar als je gas bij geeft wordt het erger. Het lijkt inderdaad op een diesel en het is net of de kleppen of de klepstoters eruit rammelen.
Nadat bij een stoplicht de motor even uitstond (Start and GO) was het weg.
Nadat ik bij een km stand van ongeveer 1500 km het heel even dacht te horen, en op 29 Maart (km. stand 2286) er s'ochtends ongeveer 30 seconden last van had, is het dus nu volgens mij echt raak.
Gisterenmiddag naar de dealer gereden ( Breeman - Rotterdam) om alles voor de zekerheid officieel te melden.
( je weet maar nooit als er later gedonder over komt)
Daar hadden ze er nog nooit van gehoord, en er was nog niet 1 klant geweest met een MINI met die klacht.
Ik heb het toch officieel laten registreren in PUMA, en ze zouden terugbellen.
Het schijnt dat PUMA (als ik het goed shrijf ?) een soort databank is voor BMW en MINI waar de dealers klachten, storingen, vragen in kwijt kunnen.
Mijn idee is dus om dus zoveel mogelijk meldingen in dit systeem te laten registreren zodat dit, naast de andere klachten en meldingen, een manier is om voor elkaar te krijgen dat er eindelijk iets aan gedaan wordt.
Gisterenochtend (km. stand 2982) bij het starten tot ongeveer 2 á 3 minuten erna een ratelend geluid vanonder de motorkap.
Bij constante snelheid is het geluid heel weinig , maar als je gas bij geeft wordt het erger. Het lijkt inderdaad op een diesel en het is net of de kleppen of de klepstoters eruit rammelen.
Nadat bij een stoplicht de motor even uitstond (Start and GO) was het weg.
Nadat ik bij een km stand van ongeveer 1500 km het heel even dacht te horen, en op 29 Maart (km. stand 2286) er s'ochtends ongeveer 30 seconden last van had, is het dus nu volgens mij echt raak.
Gisterenmiddag naar de dealer gereden ( Breeman - Rotterdam) om alles voor de zekerheid officieel te melden.
( je weet maar nooit als er later gedonder over komt)
Daar hadden ze er nog nooit van gehoord, en er was nog niet 1 klant geweest met een MINI met die klacht.
Ik heb het toch officieel laten registreren in PUMA, en ze zouden terugbellen.
Het schijnt dat PUMA (als ik het goed shrijf ?) een soort databank is voor BMW en MINI waar de dealers klachten, storingen, vragen in kwijt kunnen.
Mijn idee is dus om dus zoveel mogelijk meldingen in dit systeem te laten registreren zodat dit, naast de andere klachten en meldingen, een manier is om voor elkaar te krijgen dat er eindelijk iets aan gedaan wordt.
- Kees en Annet
- Racende reporter
- Locatie: Maarssen
Bericht
Bij ons is voor de tweede keer het dieselgeluid geweest (zondagmorgen vroeg voor de
rit van Coentje 30 mrt)
km stand ongeveer 11000
Het duurde ongeveer 30 sec. en we stonden (Annet en Kees) erbij
wat moeten wij hiermee, met zo'n auto, wij hebben hiervoor 5 BMW's gehad, ( en de laatste hebben we nog ) en bij deze auto's hebben wij nog nooit zo'n geluid gehoord.
We zullen het aan de dealer melden, en maar afwachten of dit vaker voorkomt.
Met het lezen van het vorige bericht van de Clubman (zeer jonge auto) >> zie ik dat er nog geen verbetering is in de R56 Cooper S motor van 2008.
(notabene, vorige week bij de fabriek in Oxford zeiden John & John dat ze er nog nooooooit van gehoord hadden, gelukkig hebben wij als NewMINIclub (Kaj) nu gegevens van wat mensen in Oxford om mee te corresponderen over dit probleem. )
Er zal echt wat moeten gebeuren door MINI nederland, anders gaan ze echt klanten kwijtraken
op den duur, als er geen verbetering in komt, en negatieve reclame raak je als bedrijf niet gauw meer kwijt ( denk maar eens aan de elandproef bij de Mercedes A-klasse en de Landwind met zijn * sterren in euro NCAP).
Kees
km stand ongeveer 11000
Het duurde ongeveer 30 sec. en we stonden (Annet en Kees) erbij
We zullen het aan de dealer melden, en maar afwachten of dit vaker voorkomt.
Met het lezen van het vorige bericht van de Clubman (zeer jonge auto) >> zie ik dat er nog geen verbetering is in de R56 Cooper S motor van 2008.
(notabene, vorige week bij de fabriek in Oxford zeiden John & John dat ze er nog nooooooit van gehoord hadden, gelukkig hebben wij als NewMINIclub (Kaj) nu gegevens van wat mensen in Oxford om mee te corresponderen over dit probleem. )
Er zal echt wat moeten gebeuren door MINI nederland, anders gaan ze echt klanten kwijtraken
Kees
- TomTom
- Bijna verslaafd

- Locatie: Rijswijk
Bericht
zat maar weer eens te kijken op mini2.com. ook hier staat men niet stil. Buiten de kettingspanner, zijn er bij twee anderen nu meerdere zaken vervangen en d'r is een leuke theorie te lezen.
http://www.mini2.com/forum/2nd-gen-faul ... ld-27.html
http://www.mini2.com/forum/2nd-gen-faul ... ld-27.html
The Member Formely Known As KSTJA0


- Gebo
- Mod virus alert!

- Locatie: Hall
Bericht
Vandaag de MINI weer terug gekregen, na 3 dagen bij de dealer te zijn geweest.
Uiteindelijk is besloten (ondanks het feit dat ik ervaringen door heb gegeven dat het niet zou gaan helpen..) om toch de klepstoters te vervangen.
Auto speciaal laten staan bij dealer vanacht, om vanochtend een koude start te hebben, en je raadt het al!!!
Hij ratelde er weer vrolijk op los....
Natuurlijk weer gelijk melding gemaakt, maar hier wordt je niet vrolijk van zeg....
Uiteindelijk is besloten (ondanks het feit dat ik ervaringen door heb gegeven dat het niet zou gaan helpen..) om toch de klepstoters te vervangen.
Auto speciaal laten staan bij dealer vanacht, om vanochtend een koude start te hebben, en je raadt het al!!!
Hij ratelde er weer vrolijk op los....
Natuurlijk weer gelijk melding gemaakt, maar hier wordt je niet vrolijk van zeg....
- TomTom
- Bijna verslaafd

- Locatie: Rijswijk
Bericht
het is bij mij nu wel raak hoor. Zaterdagochtend, zondagmiddag en s'avond en vanmorgen.
Heb nu van ellende maar eens Mini UK gemaild. Wie weet zeggen zij nog iets fatsoenlijks.
Kan mij er niet van weerhouden om eens te kijken wat voor andere auto's te koop zijn.
Heb nu van ellende maar eens Mini UK gemaild. Wie weet zeggen zij nog iets fatsoenlijks.
Kan mij er niet van weerhouden om eens te kijken wat voor andere auto's te koop zijn.
The Member Formely Known As KSTJA0


- Jenkins
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Sittard
Bericht
zou moeten aanbieden bij een dealer van een ander merk?
Je hebt immers de verplichting om bepaalde defecten die je kent te melden voor je de deal sluit.
De dealer is dat ook verplicht om te doen.
"Officieel" zegt Mini dat er niks aan mankeert. Maar daarover zijn de meningen verdeeld.
Wat gebeurt er als je net 'n ander merk auto gekocht hebt en die dealer belt je de ochtend er na op
om te klagen dat je een dieselende auto hebt achter gelaten???
Heeft iemand van de gedupeerde R56S-rijders zich al eens afgevraagd hoe hij/zij hun dieselende R56Skstja0 schreef:Kan mij er niet van weerhouden om eens te kijken wat voor andere auto's te koop zijn.
zou moeten aanbieden bij een dealer van een ander merk?
Je hebt immers de verplichting om bepaalde defecten die je kent te melden voor je de deal sluit.
De dealer is dat ook verplicht om te doen.
"Officieel" zegt Mini dat er niks aan mankeert. Maar daarover zijn de meningen verdeeld.
Wat gebeurt er als je net 'n ander merk auto gekocht hebt en die dealer belt je de ochtend er na op
om te klagen dat je een dieselende auto hebt achter gelaten???
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors

















