Bijna Mini rijder ...

Stel je hier even voor.
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

19 dec 2007, 20:43

Tristan schreef:
BigD schreef:Congrats met de keuze 8) nice 8) succes met wachten

Greetz BigD
Dankjewel, dat moet wel lukken!
Ben ondertussen al onderdelen aan het verzamelen voor mods :mrgreen:
Haha dan is het virus ook bij jou goed zn werk aan het doen :wink:

Greetz BigD
Tristan
Mod virus alert!
Mod virus alert!

afgeleverd met schade

18 apr 2008, 12:15

Nou mensen,

Gisteren na lang wachten mn mini eindelijk opgehaald bij de dealer. Wat een ontzettend mooi ding was het geworden!! :D

Liep er een rondje omheen om te kijken of alles er goed uit zag en gelukkig zag ik de eerste (diepe) kras al in de spiegelkap zitten. Gelukkig kon deze kap snel vervangen worden door een nieuwe.

Alle papieren ondertekend en hoppa naar huis (170km)). Een en al smile achter het stuur. Wat is een mini toch geweldig om in te rijden!! :mrgreen:

Omdat ik in de wachttijd al wat onderdelen had verzameld (o.a bumpers + skirts) heb ik de auto dezelfde dag nog op de brug laten zetten om het zien hoe deze onderdelen bevestigd waren. Eenmaal onder de auto zei de monteur tegen mij dat ik schade had aan de bodemplaat en een (stabilisator?)stang.

Dat was dus mooi even schrikken, aangezien ik hem 3u daarvoor pas had opgehaald :shock:. Ik heb er gelijk maar een foto van gemaakt en deze naar de dealer gestuurd.

Wat ik me dus afvraag is wat ze er in hemelsnaam mee hebben gedaan. Een deuk (en scheur) in de bodemplaat en stang krijg je volgens mij niet zomaar. En als je het mij vraagt lijkt het me ook vrij logisch dat je bij het rij-klaar maken van de auto dat ding ook op de brug hebt staan.

Hoe zie je zo'n schade dan over het hoofd? En als je die wel ziet, dan hadden ze dit toch moeten melden? Ik heb in ieder geval al het gevoel dat ik hem na nog geen 24u(!!!) alweer terug moet brengen voor reparatie.

Ik zal zo nog even een foto proberen te plaatsen.

Gr,
Tristan

edit, de foto's:

Afbeelding

Afbeelding
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 apr 2008, 12:50

Zeker een gemiste kans van de dealer. Maar als ie straks weer gemaakt is kun je naar hartelust weer MINI rijden :D:D
Tristan
Mod virus alert!
Mod virus alert!

18 apr 2008, 14:07

Ik denk dat het allemaal wel onder garantie valt. Ik hoop alleen dat er niet meer schade is gemaakt dan ik kan zien. :?
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 apr 2008, 14:08

Wel zuur om zo je nieuwe auto op te halen :|
Tristan
Mod virus alert!
Mod virus alert!

18 apr 2008, 15:35

Inderdaad, het liefst had ik dit weekend alles er al op gezet. Lijkt me nu verstandiger om eerst te wachten tot de boel gefixt is.
Dave Joyce
Enthousiast
Enthousiast

18 apr 2008, 19:08

Hopen dat je hem snel hebt, je bent er wel heet positief over. nog even wachten en dan....... vroemmmmmm

ps welkom hier en veel plezier.
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 apr 2008, 23:39

Hopelijk is het snel allemaal verholpen en dan kun je lekker :rijden

Veel plezier ermee!
Tristan
Mod virus alert!
Mod virus alert!

22 apr 2008, 16:15

Thanks,

Dealer zei dat het allemaal in orde gemaakt zou worden. Mods komen er aan :mrgreen:
Tristan
Mod virus alert!
Mod virus alert!

05 mei 2008, 15:55

Onderkant is gefixt ... nu kan ik gaan beginnen met modden.

To do:

*. JCW Grill - DONE
*. JCW side scuttle kit
*. Bumper swap - DONE
*. Spoiler swap
*. Wielkasten en skirts meespuiten in kleur - Work in progress ...
*. Custom uitlaat - DONE
*. Verlagen 2,5-3cm
*. Chip(?)

Edit:

Ik had eigenlijk willen wachten met het posten van pics tot alles klaar was, maar in mn gallery zijn er al wat "kleine" tussenstapjes te zien.
Tristan
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 jun 2008, 11:23

Tristan schreef:zo .. eindelijk keus gemaakt ... dit wordt em:

MINI COOPER D Sparkling Silver metallic

Opties:

Xenon lampen voor dim- en grootlicht
Sparkling Silver metallic
Brake Energy Regeneration
Slotbouten voor LM wielen
Dak en spiegelkappen in zwart
Rokers uitvoering
Individual witte knipperlichten
Automatische Start Stop functie
Sportonderstel
Deactivering Passagiers Airbag
ASC+T
Levering zonder typeaanduiding
Colour Line Dark Grey
Uitgebreid interieur (Intern)
Interieurpanelen Piano Black
Multifunctioneel stuurwiel
Black bonnet stripes
Chrome Line exterieur

Chili optiepakket
Sportstoelen voor
Zithoogteverstelling passagierzetel
Airconditioning
Cloth/Leather Ray Cream White
Uitgebreid verlichtingspakket
Leder sportstuurwiel
Mistlampen voor
Extra sleutel met afstandsbediening
Lichtmetalen wielen Flame Spoke, 17"
Opbergpakket
Dakspoiler
Boordcomputer (compact)
Velours matten
Radio MINI Boost CD

en ff kijken of ik hem direct kan verlagen :)

Edit: 17" Flame Spoke worden 18" JCW R105 glans, direct verlagen is geschrapt en gelijk maar aangesloten bij de groupbuy
voor meegespoten JCW sideskirts.
Dag mensen,

Inmiddels zijn we alweer een half jaar verder, dus is het eigenlijk wel tijd voor een update. Na een hoop gezeik bij de dealer mocht ik mijn auto op donderdag 17 April ophalen. Toen ik em zag staan was ik gelijk verliefd: Ik had niet verwacht dat ie er zo mooi uit zou zien :P De weg naar huis was een en al glimlach op mijn gezicht. Wat een plezier is dat om in een mini te rijden!

De eerste stop (dezelfde dag nog) was AC-Schnitzer Noord, waar ik tijdens de wachttijd de ACS voorlip, splitter/diffusor en het eindsierstuk voor de uitlaat had besteld. We hebben hem daar gelijk op de brug gezet om te kijken hoe de boel gemonteerd/aangepast moest worden. Er stond nog geen 200km op de teller en ik had mijn eerste schade al ontdekt: Een gat in de bodemplaat. Vraag me niet hoe dit gebeurt is, want dat weet ik zelf ook niet. De schade direct maar bij de dealer gemeld, zodat deze zo snel mogelijk gerepareerd kon worden.

Nadat de bovengenoemde schade hersteld was, kon ik gaan beginnen met modden :D Als eerste het plaatsen van de AC Schnitzer onderdelen. Dit is gedaan bij AC-Schnitzer Noord. De eigenaar was echt een fijne man om mee te werken, vanaf de planning tot en met de uitvoering heeft hij mij geholpen. Ik ben ook ontzettend tevreden met het werk wat hij uiteindelijk heeft geleverd. Naast het plaatsen van de bumpers, heeft hij ook zeer vakkundig mijn uitlaat aangepast.

Voor het plaatsen van de ACS voorlip en splitter heb ik een set Cooper-S bumpers aan moeten schaffen, want op de normale bumpers passen deze onderdelen niet. Deze bumpers heb ik, tijdens de wachttijd, van Maaij over kunnen nemen (Thanks nog dude!). Ook moesten de wielkastranden en skirts gespoten worden. Het totaalplaatje ziet er op zich goed uit, maar ik ben echt zeer ontevreden over het spuitwerk. Hiermee ga ook terug, want op sommige plekken lijkt de lak nu al los te laten :S Een zeer kwalijke zaak als je kijkt wat je voor dit karweitje neer moet leggen.

De laatste kleine mod die ik heb gedaan zijn de JCW Side-Scuttles. Een kleine verandering maar zeker een verbetering. Voorlopig ben ik nog wel even klaar, maar voor de toekomst heb ik nog wel wat mods op mijn verlanglijstje staan:

Welke mods staan er nog op de planning?

*. Audio-upgrade
*. Kortere antenne
*. Cooper-S Spoiler
*. Verlagingsveren (-3cm)
*. Spoorverbreders
*. JCW Strutbrace
*. K&N 57i Open luchtfilter
*. (Beek) Chippie?

Mods done:

*. Cooper-S tankdop
*. Cooper-S bumpers
*. ACS voorlip en diffusor
*. Uitlaat Cooper-S look met ACS eindstuk
*. JCW side Scuttles
*. JCW Grill
*. Meespuiten wielkastranden en skirts

Het lijkt een beetje een vreemde combi van mods (ACS + JCW), maar ik vind zelf dat het resultaat er mag wezen. Voor de pics van het resultaat verwijs ik graag naar mijn gallery. Helaas heb ik nog geen goeie cam om foto's mee te schieten. De meeste pics die er in staan zijn met mn phone geschoten.

De groeten en tot de volgende update!
Tristan
Laatst gewijzigd door Tristan op 16 jun 2008, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 jun 2008, 12:00

Je dooper heeft er echt een lekkere kont mee gekregen, voorbumper vind ik dan weer iets minder in die kloor. Mss mist hij gewoon wat zwart accenten. Denk met zwarte surrounds in je grill en zonder chroom omranding rond die gaas in je bumper dat het al stukken beter zou uitzien.

Je plannen klinken ook goed 8), goed bezig! 8)
turbootje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 jun 2008, 12:53

8) 8) Dat wordt een hele mooie kart zeg!
Suc6 met het wachten iig.

Grtz
Karin
MINI..what else?! :))
Afbeelding
Yvon
Wingman
Contacteer:

15 jun 2008, 12:55

Zo, je bent lekker bezig zie ik :shock:

Cool! Blijft erg he die mini's elke keer leuke mods voor erop en erbij :roll:

Have fun!
Afbeelding

Mod virus alert!

16 jun 2008, 09:20

Fred schreef:Je dooper heeft er echt een lekkere kont mee gekregen, voorbumper vind ik dan weer iets minder in die kloor. Mss mist hij gewoon wat zwart accenten. Denk met zwarte surrounds in je grill en zonder chroom omranding rond die gaas in je bumper dat het al stukken beter zou uitzien.

Je plannen klinken ook goed 8), goed bezig! 8)
Thanks!

Ik zal die zwarte surrounds eens bestellen om te kijken hoe het er uit ziet. Ik denk dat ik de JCW-Grill ook ga ruilen voor een standaard S Grill. Vind het verschil te groot tussen het bovenste en onderste rooster.

Terug naar “Who are U?”