DDM Works Cooper Air Intake

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Mario Smit
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

DDM Works Cooper Air Intake

18 apr 2008, 14:58

Hoi allen,
vraag is iemand bekend met dit filter systeem
https://www.outmotoring.com/mini-cooper ... quantity=1

Afbeelding

Maar mischien wil ik dit, heeft iemand hier ervaring mee, ik heb veel gelezen en geleerd
hier, maar over Kelleners sets kom ik niet zoveel tegen.
kost 2200 euro gemonteerd.
K.sport Motorkit KS Cooper R50-53
for Mini Cooper: performance max approx. 18 kW (25 HP);
conversion: cylinder head fine tuning, K.sport crankshaft; modified ECU(rpm max. 7500 U/min.), special air filter; 0-100 kph in 8.0 sec., top speed approx. 210 kph; incl. fitting

Alvast bedankt,
Mario :shock:
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 apr 2008, 15:03

Waar wil je nu meer over weten? Over de Kellenersset of de DDM Works(=M7 tuning) set?
Mario Smit
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

18 apr 2008, 15:26

ik wilde wat het filter betrefd alleen weten of iemand
deze filter gebruikt en oftie goed is, zo ja dan wil ik
ook nog chiptunen bij beek, dit kost ongeveer 550.00 euro
Of ik ga die kelleners set kopen kost 2200.00, een groot verschil.
maar is het ook veel beter?
Ik heb hier 0 verstand van dus vandaar de vraag.
Sorry dat ik een beetje chaotisch ben
mario
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 apr 2008, 15:33

Ok, duidelijk.

De Kellenersset is vrij duur, maar ook uitgebreider dan Beek Tuning. Cilinderkop wordt bewerkt, andere nokkenassen. Dus al met al een wat meer ingrijpende "ombouw".
K.sport Motorkit KS Cooper
für Mini Cooper: Leistungssteigerung ca. 18 kW (25 PS);
Umbaumaßnahmen: Zylinderkopf-Feinbearbeitung, K.sport Nockenwelle; modifiziertes Steuergerät (Drehzahl max. 7500 U/min.), Spezial-Luftfilter; 0-100 km/h in 8.0 sec., Höchstgeschwindigkeit ca. 210 km/h; inkl. Montage
Bij Beek krijg je alleen chiptuning, stop je zelf ander filtertje erin ben je voor minder dan de helft van het geld klaar, maar red je niet dezelfde vermogenstoename.

Er zijn er een aantal die de DDM Works/M7 filter in bestelling hebben, dus die kunnen je over een aantal dagen daar meer over zeggen.
Mario Smit
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

18 apr 2008, 15:43

Oke, ik wacht ff af tot die filters erop zitten
bedankt voor je tijd en moeite.
Mario
Der Abt
Be Mini
Be Mini

19 apr 2008, 10:48

frankie schreef:Bij Beek krijg je alleen chiptuning, stop je zelf ander filtertje erin ben je voor minder dan de helft van het geld klaar, maar red je niet dezelfde vermogenstoename.
Klopt niet 100%.
Beek werkt toch met de open K&N filters zonder hitteschild?
In dat geval zal die met Beek software en een filter met hitteschild beter draaien dan met een open filter.
Been there done that.

Betreffende de DDM Works, ik heb al met veel Amerikanen gepraat over deze filter.
De meesten vinden hem wel goed (ziet er ook goed uit, een hitteschild is altijd goed en de positie is ook zeker niet slecht), de enige commentaar die je soms hoort is over de kwaliteit van het filterelement zelf.
Blijkbaar toch niet zo goed als een katoenfilter (de meeste bekende merken gebruiken dit materiaal in plaats van "schuimfilter").

Andere mogelijkheden die je zeker eens moet bekijken zijn de volgende :

ABD Monster Force Intake
Afbeelding

Deze ziet er enorm goed uit, groot filterelement, een hitteschild.
Van alle setups met open filter met hitteschild is dit één van de betere die ik al gezien heb.

aFe
Afbeelding

Je kan naast de open filters ook gaan voor een gesloten carbon systeem (hiermee haal je de hoogste winsten).
Kijk eens naar mijn topic als je meer wilt weten hierover.

Veel succes.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 apr 2008, 10:58

Gaat hier niet om de vergelijking Beek met open K&N -> Beek met DDM Works filter, maar om de vergelijking Beek met DDM Works filter ->Kelleners set.

Mario heeft het over chiptuning bij Beek en zelf een DDM Works filtertje steken. Dat geeft niet zoveel vermogen als de Kelleners set met andere nokkenassen e.d. :roll:
Der Abt
Be Mini
Be Mini

19 apr 2008, 11:04

frankie schreef:Gaat hier niet om de vergelijking Beek met open K&N -> Beek met DDM Works filter, maar om de vergelijking Beek met DDM Works filter ->Kelleners set.

Mario heeft het over chiptuning bij Beek en zelf een DDM Works filtertje steken. Dat geeft niet zoveel vermogen als de Kelleners set met andere nokkenassen e.d. :roll:
Dat weet ik ook wel :roll:

Maar hoe jij het schreef leek het anders over te komen.

Bij Beek krijg je alleen chiptuning, stop je zelf ander filtertje erin ben je voor minder dan de helft van het geld klaar, maar red je niet dezelfde vermogenstoename.

Als je deze zin leest die je schreef kwam het niet zo over.
Misverstand dus.

Dat die met Kelleners verder gaat raken is natuurlijk klaar en duidelijk.
Maar bij het Kelleners pakket moet je eigenlijk nog meer tellen, ik zou dan ook voor die setup met benzinekoeling gaan en ook voor de Kelleners CDA setup.
Dan ben je wel in totaal 3500 euro kwijt, maar je gaat nog zo extra een 8 à 10pk meer gewonnen hebben.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 apr 2008, 11:09

Der Abt schreef:
frankie schreef:Gaat hier niet om de vergelijking Beek met open K&N -> Beek met DDM Works filter, maar om de vergelijking Beek met DDM Works filter ->Kelleners set.

Dat weet ik ook wel :roll:

Maar hoe jij het schreef leek het anders over te komen.

Als je deze zin leest die je schreef kwam niet zo over.
Misverstand dus.
Als je alleen die zin leest wel ja :roll:, maar in de context van het hele verhaal leek het me wel vrij duidelijk waar het om ging. :roll: :wink:
Der Abt
Be Mini
Be Mini

19 apr 2008, 11:17

Kelleners pakket :

Cilinderkopbewerking
Kelleners nokkenas
Software op maat
Luchtfilter (welke ?)

Resultaat : 140pk
0-100 km/h in 8.0 sec.
Topsnelheid ca. 210 km/h
Prijs : € 2.200

Voeg daarbij toe :

Benzinekoeling
Kelleners CDA setup
Sportkat.

En daarmee zit je aan 144pk.

Eigenlijk belooft Kelleners dus iets te veel met dat pakket van 2200 euro.
Ze zeggen +25pk met enkel software, nokkenas, cilinderkopbewerking en een luchtfilter.
Maar in realiteit zullen die aanpassingen je niet verder helpen dan misschien 135pk (wat natuurlijk al een mooie toename is).

Wanneer je dan kijkt wat die ene kerel allemaal heeft moeten doen om 144pk te halen met Kelleners (terwijl ze 140pk garanderen met dat pakket van 2200 euro), dan zie je toch dat er meer nodig is.

Software
Luchtfilter (Kelleners BMC CDA setup)
Einduitlaat
Sportkat.
Cilinderkopbewerking
Kelleners nokkenas
Benzinekoeling
Iridium bougie's
Sachs koppeling

Resultaat : 144pk en 178Nm
0-100km/h : 9sec
Topsnelheid : 209km/h
Prijs : +/- 5000 euro
Laatst gewijzigd door Der Abt op 19 apr 2008, 11:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 apr 2008, 11:24

Valt al bij al toch nog mee eigenlijk ... Niet dat ik meteen zo'n set kan gaan kopen, maar dit valt toch in de prijsklasse van de jcw soundkit, waar je mss 6 pk mee wint ofzo.

Met benzinekoeling wordt het wel wat duur denkek :shock:, sportkat en cda kan ik inkomen 8)

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”