Doorgaans gaat je auto wat zuiniger lopen na een paar duizend km..
(alleen bij mij niet) heb je ook een cooper-s cabrio? want werner lukt het wel om met 8,5L de 100km te halen.. maar dan met een dichte 'S
Hoog verbruik...
- Robin
- Enthousiast
Bericht
Ik heb een tijdje veelvuldig naar groningen heen en weer gereden (vanuit almere) en toen lag me verbruik rond de 8-9L/100km, en zetten ik de cruisecontrol rond de 145.. Maar als ik dan alleen in de stad rij ik een stuk minder zuinig, klote stoplichten in Almere. 

- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
We hebben een 'normale' Mini Cooper S. Geen cabrio dus, maar we hebben wel veel binnen en buiten de bebouwde kom gereden en goed gas gegeven, Nu ik een stuk op de snelweg gereden heb is het gemiddelde over 3 tankbeuren van 11.2 ineens nog maar 11liter, en dat is een stuk van ongeveer 80km op 120km/u rijden. Dus het kan wel, ik ga hem straks weer volgooien en dan de meter resetten.Hans schreef:Doorgaans gaat je auto wat zuiniger lopen na een paar duizend km..
(alleen bij mij niet) heb je ook een cooper-s cabrio? want werner lukt het wel om met 8,5L de 100km te halen.. maar dan met een dichte 'S

- varavital
- One wheel wonder
Bericht
Denken jullie er ook wel eens aan om af en toe de boordcomputer, en dan meer specifiek het gemiddelde verbruik te resetten ? Als je dat niet doet blijft die boordcomputer het gemiddelde verbruik berekenen vanaf de laatste keer dat die gereset is, in veel gevallen dus vanaf dat je MINI nieuw was. Als je dan ettelijke duizenden km's veel stadsverkeer gereden hebt, en daarna een mixed rijstijl hebt, dan zal het nog veel meer duizenden km's duren eer dat effect gaat hebben op het gemiddelde verbruik op de boordcomputer.
Ik reset om de zoveel tankbeurten mijn boordcomputer eens, en dat geeft een heel ander zicht op het verbruik dan. Voor een grote reis reset ik bv., en dan kan ik na de reis zien hoeveel het gemiddelde verbruik tijdens de reis was. Na enkele weken stadverkeer reset ik ook, omdat dat anders een veel te grote invloed heeft op de "gewone" rijstijl in niet stadsverkeer. Na het resetten moet je ook op een redelijke tijd rekenen eer de boordcomputer met het gemiddeld verbruik zich stabiliseert.
Zo kom ik dan met onze MCC met een vlotte rijstijl aan een gemiddelde tussen de 7,8 en de 8,0 L.
Ik reset om de zoveel tankbeurten mijn boordcomputer eens, en dat geeft een heel ander zicht op het verbruik dan. Voor een grote reis reset ik bv., en dan kan ik na de reis zien hoeveel het gemiddelde verbruik tijdens de reis was. Na enkele weken stadverkeer reset ik ook, omdat dat anders een veel te grote invloed heeft op de "gewone" rijstijl in niet stadsverkeer. Na het resetten moet je ook op een redelijke tijd rekenen eer de boordcomputer met het gemiddeld verbruik zich stabiliseert.
Zo kom ik dan met onze MCC met een vlotte rijstijl aan een gemiddelde tussen de 7,8 en de 8,0 L.

- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Joepie, ik heb met een tank gem. 11,3ltr verbruikt ipv 12ltr..
ik denk toch dat het aan de cabrio ligt, want er staat een test van een cooper-s cabrio tegen een mazda mx5 in de nederlandse auto review en daar hebben ze het ook over een te hoog verbruik 11,9ltr tegen 9,6ltr van de mazda.. wat een waardeloos blad trouwens want de mini verliest hierdoor de test 

- Smini
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
na 1500 km heb ik het gas er op gezet :-) en rustig de 6000 aangetipt... maar alleen na heel lang opwarmen....
De boordcomputer geeft 10l 100km aan.... geen idee of dit wel 100& klopt.....
Je zou je ECU eens kunnen restten, kan je auto opnieuw leren van je rijstijl. dit kan helpen.
PS mijn dealer vertelde dat het hele inrij verhaal onzin was en dat dit meer een stop is voor mensen die meteen willen knallen.... als de motor HEET ( dus niet warm) is gewoon het gas er op. wel even 1500 km lagers laten inslijten....
De boordcomputer geeft 10l 100km aan.... geen idee of dit wel 100& klopt.....
Je zou je ECU eens kunnen restten, kan je auto opnieuw leren van je rijstijl. dit kan helpen.
PS mijn dealer vertelde dat het hele inrij verhaal onzin was en dat dit meer een stop is voor mensen die meteen willen knallen.... als de motor HEET ( dus niet warm) is gewoon het gas er op. wel even 1500 km lagers laten inslijten....
- karretje
- Bijna verslaafd
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Maarja, ik zelf heb moeite om rond de 65 kg te blijven, terwijl ik eet als een paard kom ik maar niet aan...
Maar het heeft zo z'n voordelen!!! (driving)
Re: verbruik
Daarom heb ik dus ook een slanke vriendin!!!karretje schreef: Ben ik blij dat ik maar maat 38 heb.![]()

Maarja, ik zelf heb moeite om rond de 65 kg te blijven, terwijl ik eet als een paard kom ik maar niet aan...

Maar het heeft zo z'n voordelen!!! (driving)
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors