R56 Cooper S BMW X3 (Impressie Stelviopas 55)
- BRG
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Kees en Annet
- Racende reporter
Bericht
Het is zover. De lampen branden.

Even een korte samenvatting van een weekend verstralers monteren.
Vrijdagavond de verstralers gemonteerd. (dit is het gemakkelijkste van de hele klus)
Zaterdag de binnenkant voetruimte bestuurderskant gedemonteerd, dit is nodig om de kabelboom doorte voeren en voor de module.
Hiervoor hebben wij een stukje uit de TIS gekregen van Robbert.
Mocht iemand deze ook willen hebben, laat het dan even weten dan mailen we het even.
Toen kwam het volgende probleem, de kabel doorvoer zelf. Hiervoor hebben wij ook weer hulp gekregen van PaulRdam en Coendek.
Reactie PaulRdam:
Je bedoeld de doorvoer door het schutbord, dus vanuit de cabine naar de motorruimte?
Die zit ergens linksboven het koppelingspedaal, vrij hoog en erg lastig te bereiken. Er zit een rubberen dop in met een klein gaatje waar al een andere kabel doorheen loopt. Het lukte mij niet de kabel van de lampen er doorheen te krijgen, dus heb ik er maar een gat bij gemaakt in die rubberen dop.
Je kunt er wél goed bij als je de onderste raamlijst onder de voorruit (waar ook de ruitenwissers in zitten) weghaalt. Aan die raamlijst zit namelijk ook een soort kap die over het reservoir voor de remvloeistof zit, en achter dat reservoir zit ergens het doorvoergat.
Het is dus de keuze: lang klooien om de kabel door een gaatje te prutsen, of lang bezig zijn met demonteren en weer terug in elkaar zetten, maar wel snel de kabel door het doorvoergat krijgen...
Let trouwens wel op dat de stekker bij de regelunit, die je naast het koppelingspedaal zit, op de handleiding wat anders is dan die in het echt: niet alle draadjes zitten op dezelfde plek!!! (Althans, dat was bij mij zo, misschien dat bij nieuwere MINI's het wél klopt.)
Ik ben begonnen met de kabelboom aan de binnenzijde hier moet de kabelboom erbij

Daarna bij de motorruimte moet deze dop achter het klepje benaderbaar zijn omdat aan de binnenzijde de rubber doorvoer zit

ruitenwissers gedemonteerd
2 zwarte beplating weggehaald incl. rubber

en zo ziet het eruit omdat we rechts erbij moeten li accu en rechts remcylinder (foto in de handleiding PDF-file)

daarna dop eraf gehaald en rubber tule doorgeknipt voor de doorvoer van de kabelboom

daarna de kabel van binnen naar buiten doorgevoerd.
mistlampen aangesloten en de (3 bruine draden) - aarde
(de + draad nog losgelaten in de zekeringkast, dit doen we als allerlaatste)
daarna binnen de module losgemaakt (2 boutjes) en de stekker links losgemaakt anders kan je hem niet draaien daarna de onderste van de 2 losgemaakt en ....

daarna stekker opgemaakt anders kan je niet bij pin 4 komen (schuifsysteem)

stekker open en losse kabel gemonteerd op 4 (goed klikken) kabeltje is wel echt kort

daarna alles dichtmaken en als laatste de +kabel gemonteerd.
en als allerlaatste de lampen even afstellen.

Kees

Even een korte samenvatting van een weekend verstralers monteren.
Vrijdagavond de verstralers gemonteerd. (dit is het gemakkelijkste van de hele klus)
Zaterdag de binnenkant voetruimte bestuurderskant gedemonteerd, dit is nodig om de kabelboom doorte voeren en voor de module.
Hiervoor hebben wij een stukje uit de TIS gekregen van Robbert.
Mocht iemand deze ook willen hebben, laat het dan even weten dan mailen we het even.
Toen kwam het volgende probleem, de kabel doorvoer zelf. Hiervoor hebben wij ook weer hulp gekregen van PaulRdam en Coendek.
Reactie PaulRdam:
Je bedoeld de doorvoer door het schutbord, dus vanuit de cabine naar de motorruimte?
Die zit ergens linksboven het koppelingspedaal, vrij hoog en erg lastig te bereiken. Er zit een rubberen dop in met een klein gaatje waar al een andere kabel doorheen loopt. Het lukte mij niet de kabel van de lampen er doorheen te krijgen, dus heb ik er maar een gat bij gemaakt in die rubberen dop.
Je kunt er wél goed bij als je de onderste raamlijst onder de voorruit (waar ook de ruitenwissers in zitten) weghaalt. Aan die raamlijst zit namelijk ook een soort kap die over het reservoir voor de remvloeistof zit, en achter dat reservoir zit ergens het doorvoergat.
Het is dus de keuze: lang klooien om de kabel door een gaatje te prutsen, of lang bezig zijn met demonteren en weer terug in elkaar zetten, maar wel snel de kabel door het doorvoergat krijgen...
Let trouwens wel op dat de stekker bij de regelunit, die je naast het koppelingspedaal zit, op de handleiding wat anders is dan die in het echt: niet alle draadjes zitten op dezelfde plek!!! (Althans, dat was bij mij zo, misschien dat bij nieuwere MINI's het wél klopt.)
Ik ben begonnen met de kabelboom aan de binnenzijde hier moet de kabelboom erbij

Daarna bij de motorruimte moet deze dop achter het klepje benaderbaar zijn omdat aan de binnenzijde de rubber doorvoer zit

ruitenwissers gedemonteerd
2 zwarte beplating weggehaald incl. rubber

en zo ziet het eruit omdat we rechts erbij moeten li accu en rechts remcylinder (foto in de handleiding PDF-file)

daarna dop eraf gehaald en rubber tule doorgeknipt voor de doorvoer van de kabelboom

daarna de kabel van binnen naar buiten doorgevoerd.
mistlampen aangesloten en de (3 bruine draden) - aarde
(de + draad nog losgelaten in de zekeringkast, dit doen we als allerlaatste)
daarna binnen de module losgemaakt (2 boutjes) en de stekker links losgemaakt anders kan je hem niet draaien daarna de onderste van de 2 losgemaakt en ....

daarna stekker opgemaakt anders kan je niet bij pin 4 komen (schuifsysteem)

stekker open en losse kabel gemonteerd op 4 (goed klikken) kabeltje is wel echt kort

daarna alles dichtmaken en als laatste de +kabel gemonteerd.
en als allerlaatste de lampen even afstellen.

Kees

- Kees en Annet
- Racende reporter
Bericht
We gaan wel een tijdje achter je rijden.
Annet.
Bas,kwiebje schreef:je hebt erg goed je best gedaan kees! En het is jezelf nog gelukt ook nog![]()
Top man! Staat erg goed van die driverlights. Met de nachtrit wel even demonstreren he
We gaan wel een tijdje achter je rijden.
Annet.
- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Da's een flinke klus geweest
! Nu dit is gelukt zal het monteren van sidemarkers ook ZEKER slagen 

- Kees en Annet
- Racende reporter
Bericht
De MINI lag nu toch al uit elkaar.
Annet
Die uitdaging gaan we ook nog aan. Hadden we eigienlijk beter meteen kunnen doen.parklaneworks schreef:Da's een flinke klus geweest! Nu dit is gelukt zal het monteren van sidemarkers ook ZEKER slagen
De MINI lag nu toch al uit elkaar.

Annet
- Kees en Annet
- Racende reporter
Bericht
Ja dat van die velgen klopt.
Jij hebt ook een hele mooie kleur mini. Die heb ik nog niet eerder gezien.
Annet
Hoi,Vanbelle schreef:mooie mod ! het staat hem echt!
het is ook een hele mooie mini en leuke velgen zijn dat! ( zijn dat de velgen die vroeger op een chekmate zaten? )
Ja dat van die velgen klopt.
Jij hebt ook een hele mooie kleur mini. Die heb ik nog niet eerder gezien.
Annet
- Kees en Annet
- Racende reporter
Bericht
Voorlopig even niet.
Maar wie weet??
Bas,kwiebje schreef:Komt er ook nog een jcw voorbumper op ?
Dit zou hem wel helemaal af maken
Voorlopig even niet.

Maar wie weet??
Onze sponsors