Is het mogelijk om bv een 40 mm hoge band voor te plaatsen en een 45 mm achter... IVM de mini voor lager ligt dan achter ... Zou dit mogelijk zijn om de wielkuipen op deze manier beter te vullen?? Heb mijn mini eibach laten verlagen voor ligt ie al redelijk laag maar omdat mijn huidige banden niet hoger zijn dan 35 mm lijkt het toch nog een redelijke opening...
Niet doen! Zowiezo snapt je bandenspanningcontrolesysteem het dan niet meer en krijg je iedere keer een melding. En ten twee is het geen gezicht met van die ballonbanden...
Overigens is het geen 35 /40 / 45mm maar % van de breedte van je band. Ik meen ergens gelezen te hebben dat je 18" hebt en dan kan je beter naar 215/35 of misschien een keer naar 215/40 gaan. Door dat je naar 215 gaat krijg je dan ook al een iets vollere aanblik.
Thanks, vind het zelf ook niet echt een prettig idee..
maar even voor de duidelijkheid had het er niet bij vermeld, de vraag gaat niet over mijn huidige 18 inch was bedoeld voor 17 inch velgen... mijn oude spoke hadden ook 17 bij 45... vandaar...
Ge moogt geen banden monteren waarvan de buiten-diameter groter of kleiner is dan de goedgekeurde afmeting.
Naast de genoemde bandenspanningscontrole zal ook de snelheidsmeter niet meer functioneren;
die geeft een te hoge of te lage snelheid aan (afhankelijk van of je groter of kleiner kiest op je vooras).
Taxi's worden hierop streng gecontroleerd, omdat met een kleinere diameter wielen meer kilometers geregistreerd worden.
@ jenkins: De afmetingen of afroldiameter kunnen verschillen vertonen en toch toegelaten zijn. Marginale veranderingen zijn hiering acceptabel.
Denk aan normale bandenslijtage.