Roest aan je MINI

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
Smini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

28 mei 2006, 13:52

AHHHH foto komt er aan in album

http://www.newminiclub.nl/gallery.php?id=2935

Ja dat is dus roest op een auto van amper 6 mnd oud.....
En ik heb een garage en net 7000 km gereden.........

Beetje vreemd.... heb het nu opgenomen in mijn vaak controleren lijstje....
Laatst gewijzigd door Smini op 28 mei 2006, 14:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

28 mei 2006, 14:01

Smini schreef:AHHHH foto komt er aan in album
Volgens mij niet al te positief? :?
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

28 mei 2006, 17:17

hier mijn MINI, met de opmerkelijke rechthoekige lakvrije plaatsen, waar nu logischerwijs roest te vinden is. Ook op 2 andere punten roest aangetroffen.

Afbeelding
de opmerkelijke rechthoek bestuurderskant
Afbeelding
hier de passagierszijde met dezelfde grootte en locatie lakloze rechthoek als bestuurderskant
Afbeelding
Beetje duidelijk ingezoomd op het lakloze rechthoekje passagierskant.
Afbeelding
En nog een roestplekje op de balk. :cry:
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mei 2006, 18:04

Vreemd dat er geen lak op dat stukje zit :(

Heb je ook nog garantie?Zal toch even gaan vragen waarom er geen lak op dat stukje zit!
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

28 mei 2006, 22:45

Ik heb ook nog eens goed gekeken. Ik heb ook diverse plekjes links en rechts, dat ziet er niet goed uit. Ik ga de dealer ook vragen wat hij er van vindt ondanks dat de mijne niet meer in de garantie zit.
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mei 2006, 22:54

Ga ook maar even kijken als mijn mini terug is.... :)
wilf
One wheel wonder
One wheel wonder

29 mei 2006, 09:57

Ben net bij de dealer geweest en beginnende roestplekjes (ook bij de mijne dus) laten zien. De rondlopende schadeexpert gaat het opnemen met BMW.
Hij keek er van op, helemaal toen ik vertelde dat op internet melding van meerdere MINI´s zijn die hetzelfde hebben.

Hij vertelde dat dit niet ´roest van binnenuit´ is maar oppervlakkig. "ook dat hoort niet". Om dit te herstellen moet het overgespoten worden.... zei hij.
Hij belt me terug is me beloofd.

NB. Was er om mijn geroeste deurslotplaten (beide portieren) te laten vervangen (MINI van maart 2005).
Da´s keurig afgehandeld. Niets over te klagen.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 mei 2006, 10:54

wilf schreef:Ben net bij de dealer geweest en beginnende roestplekjes (ook bij de mijne dus) laten zien. De rondlopende schadeexpert gaat het opnemen met BMW.
Hij keek er van op, helemaal toen ik vertelde dat op internet melding van meerdere MINI´s zijn die hetzelfde hebben.

Hij vertelde dat dit niet ´roest van binnenuit´ is maar oppervlakkig. "ook dat hoort niet". Om dit te herstellen moet het overgespoten worden.... zei hij.
Hij belt me terug is me beloofd.

NB. Was er om mijn geroeste deurslotplaten (beide portieren) te laten vervangen (MINI van maart 2005).
Da´s keurig afgehandeld. Niets over te klagen.
Kijk zo'n behandeling had ik ook verwacht van mijn dealer, maar ik moest me niet zo gek laten maken op dit soort forum's.
Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 mei 2006, 15:41

CooperS-indiblue schreef: maar ik moest me niet zo gek laten maken op dit soort forum's.
In Breda? Die werken juist mee en lezen mee op forums. Met name het forum van de MMC. :roll: :?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

29 mei 2006, 16:06

CooperS-indiblue schreef:Kijk zo'n behandeling had ik ook verwacht van mijn dealer, maar ik moest me niet zo gek laten maken op dit soort forum's.
Hoezo? Je hebt toch wel of je hebt geen roest op zo'n jonge MINI. Wat maakt het dan uit waar je dat te weten bent gekomen waar je dat moet controleren?
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 mei 2006, 16:18

Berthil schreef:
CooperS-indiblue schreef:Kijk zo'n behandeling had ik ook verwacht van mijn dealer, maar ik moest me niet zo gek laten maken op dit soort forum's.
Hoezo? Je hebt toch wel of je hebt geen roest op zo'n jonge MINI. Wat maakt het dan uit waar je dat te weten bent gekomen waar je dat moet controleren?
Ik weet het ook niet. Maar goed het feit is dat er roest op zit en dat ik dat weg wil hebben net als de rest van de forumers hierzo. Het hoort gewoon niet thuis op zo'n jonge auto. Zeker niet een met de strenge BMW-kwaliteit.
Afbeelding
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 mei 2006, 16:34

CooperS-indiblue schreef:
Berthil schreef:
Ik weet het ook niet. Maar goed het feit is dat er roest op zit en dat ik dat weg wil hebben net als de rest van de forumers hierzo. Het hoort gewoon niet thuis op zo'n jonge auto. Zeker niet een met de strenge BMW-kwaliteit.
Idd dat ben ik helemaal met je eens CooperS-indiblue het hoort niet op een jonge auto! :( Maar we zitten er allemaal wel mooi mee teminsten de meesten van ons :(
Ik heb nog steeds niets vernomen van mijn dealer wat ze eraan willen gaan doen en of ze het ook in echt willen zien :(
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

29 mei 2006, 17:00

Ik heb behoorlijk veel van dit soort plekjes, links en rechts :?

Afbeelding

Mijn MINI moet nog naar de dealer omdat ze mijn MINI armsteun kostenloos vervangen omdat ze de nieuwe met dikke krassen hebben gemonteerd. Dan neem ik dit ook mee.
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 mei 2006, 17:24

Berthil schreef:Ik heb behoorlijk veel van dit soort plekjes, links en rechts :?

Afbeelding

Mijn MINI moet nog naar de dealer omdat ze mijn MINI armsteun kostenloos vervangen omdat ze de nieuwe met dikke krassen hebben gemonteerd. Dan neem ik dit ook mee.
Zooowww dan :( dat ziet er ook niet prettig uit zeg!daar word je ook niet vrolijk van allemaal :(
Ben benieuwd wat ze eraan gaan doen!
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

29 mei 2006, 17:29

Berthil schreef:Ik heb behoorlijk veel van dit soort plekjes, links en rechts :? Mijn MINI moet nog naar de dealer omdat ze mijn MINI armsteun kostenloos vervangen omdat ze de nieuwe met dikke krassen hebben gemonteerd. Dan neem ik dit ook mee.
Hee! dat rechthoekje lijkt verdacht veel op die bij mij! Fabrieksfout dus... zeker werd de mini daaraan vastgeklemd oid tijdens het spuiten in de fabriek.

Terug naar “Exterieur”