De MINI avonturen van iDarkDesign

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 apr 2008, 23:32

Damn, minder dit!! Succes met de afhandeling!!

marss
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 apr 2008, 02:36

Gozer hoe kan da nou gast.... dat is balen! Succes met de afhandeling!

MR
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 apr 2008, 10:35

geluk bij een ongeluk, kun je meteen die vorige schade laten fixen.
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 apr 2008, 10:45

Damn, succes met herstel!
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

26 apr 2008, 13:43

das minder maarja na herstel merk je er niks meer van succes

Greetz BigD
Yvon
Wingman
Contacteer:

27 apr 2008, 11:00

Lekker 'zift' zou ik zeggen :(

Schade al afgehandeld? Hopelijk is de je transformer weer gauw op en top in orde!

Uhm, je hebt zelf niks overgehouden hoop ik? (als ik je post lees denk ik niet, maar toch ff tjekken :wink: )
Afbeelding

27 apr 2008, 11:34

Sleefje schreef: Schade al afgehandeld? Hopelijk is de je transformer weer gauw op en top in orde!

Uhm, je hebt zelf niks overgehouden hoop ik? (als ik je post lees denk ik niet, maar toch ff tjekken :wink: )
nee hoor niets aan de hand, het was echt een lullig tikkie. Niet eens een stijve nek aan over gehouden. Ik zag hem al aankomen. Dus alle spieren los.

vrijdag heb ik pas tijd om langs de dealer te rijden en te laten checken.

thanks allemaal!

iDD
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 mei 2008, 18:41

Jaja, vandaag was het dan eindelijk zover.... de eerste test om te kijken of de LED kit die IDD gekocht had via Ebay wel netjes zou passen onder de auto.

Naar dezelfde doe-het-zelf garage geweest als hiervoor toen we de spruit gingen vervangen. IDD bedacht alleen dat hij dezelfde route erheen moest rijden als de vorige keer... wat betekende dat we dezelfde ontdekjeplekje route reden, terwijl we toch echt linksaf hadden gemoeten bij een bepaalde uitrit... Ach ja je rijdt een Mini he dan maken de extra KMs niet uit. :D:D:D:D

We werden weer netjes ontvangen door de mensen daar en IDD kon gelijk op de brug. De hele dag enorme groepen met mensen om ons heen die van alles van de auto wilde weten en zien. Transformer-gekken die over al die figuren begonnen te praten.... 8) 8) :shock:

Uiteindelijk begonnen met de LED kit inbouwen. Twee korte voor, twee langere aan iedere zijkant. Bumper eraf en achter het onderste rooster verlichting geplaatst. Ook onder de auto ter hoogte van aandrijfas van de wielen heb je nu verlichting zitten onder de Deception. Het is net of dat KNIGHT RIDER voorbij komt ;). Alleen zit bij deze de verlichting een stukje lager.
Afbeelding
Na heel veel kabels trekken en netjes wegwerken links en rechts was het tijd om onder de sideskirts de LEDs in te bouwen. Ze waren iets te lang en we moesten van brug wisselen anders konden we niet netjes gaatjes boren. Kabels had ik al langs de side vents getrokken. Die staken dus al onder de auto vandaan. Uiteindelijk alles netjes rechts onder de motorkap afgeplakt en weggewerkt. Je moet alle aansluitingen ergens laten namelijk.

In de tussentijd dat ik kabels aan het trekken was en aan het wegwerken. Had IDD al zijn complete achterbak uit elkaar gehaald. Een directe kabel vanaf de accu naar de het console onder het stuur moest worden getrokken. Alleen + draad natuurlijk, een - vind je wel ergens onder het dashboard. Uiteindelijk alle kastjes en kabels ook netjes daar weggewerkt en de bekabeling via de linker side vent laten lopen.

We hadden nog wat ledjes over. Daarmee hadden we verzonnen die achter de S-sidevents te plaatsen. Uiteindelijk werkte er maar drie. Het resultaat was aardig, maar dat doen we de volgende keer beter door er meerdere leds te plaatsen.

Het idee was er in ieder geval... het moet alleen nog wat beter uitgewerkt worden. Uiteindelijk hebben we nog wat gefinetuned en nu werkt alles naar behoren. Je kan kiezen uit drie kleuren en 80 standen onderhand. Knight rider-stand voor als je 's nachts over de snelweg blaast, kerstboomverlichting stand voor in de winter en tijdens de feestdagen, carnavalsvariant voor als je een feestje hebt, enz..... Schitterend om te zien onder een Mini!!!

Het mooiste is de audio stand! De verlichting reageert dan op de muziek binnen of elk beetje herrie dat je maakt tijdens de ... :D :D :D :D

Foto's van het klussen volgen hieronder. Foto's van de uiteindelijke kit in het donker komen later. Het is nu nog gewoon niet donker genoeg. Al zie je het wel gewoon op de parkeerplaats.
Afbeelding
IDD, druk met aanleggen van de bevestiging van de onderste string met LEDs

Afbeelding
De bumper op half negen... da verrekte sleepoog wilde er maar nie af!

Afbeelding
Oeps... een snor! IDD zat trouwens met de brug omhoog kabels aan te leggen...

Afbeelding
Zo leg je kabels aan naar je LEDs....

Afbeelding
Onder het dashboard werd het ongeveer zo....

Afbeelding
Druk met het aanleggen van de bekabeling....

Afbeelding
Bosje kabels rechtsonder de motorkap... daar was nog ruimte om de overige kabels weg te werken!! En de aansluiting te maken met het verdeelblokje...
MR
Laatst gewijzigd door MR op 03 mei 2008, 18:59, 2 keer totaal gewijzigd.
iDarkDesign
Transformer

03 mei 2008, 18:52

Super bedankt Marc!! Zonder zijn kunnen had ik er geen begin aan kunnen maken. Maar het zit er allemaal toppie onder en het werkt ook nog eens. Niet eens brand gehad!

Vanavond laat een paar foto's schieten!

Erg veel gelachen vandaag! ik zit ook van boven tot onder onder de viezigheid. Heerlijk.

iDD....... het is HEEL sjonnie, maar zo gaaf!
Menno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 mei 2008, 19:12

Ben benieuwd 8)
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 mei 2008, 19:43

kom maar door met die foto's :P :P :P :P :P :P
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

03 mei 2008, 20:47

Ja kom maar door met die Sjonnie foto's 8) :mrgreen:
iDarkDesign
Transformer

03 mei 2008, 21:08

het moet hier nog donker worden!

iDD
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 mei 2008, 22:15

Kan aan mij liggen, maar volgens mij is het donker!!

@ iDD: WAAR BLIJVEN DIE FOTO'S!!! :wink:

ben benieuwd kerel!!

marss
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 mei 2008, 22:24

We willen resultaat zien :D:D

Terug naar “Show your ride”