MTH

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

05 dec 2005, 15:58

Ik begin al te wennen aan de Milltek uitlaat met MTH spuitstuk qua geluid, het is toch wel erg mooi :) .
Ik rijd nu rustiger dan voorheen door het hogere koppel bij lagere toeren en het luide uitlaat geluid, als ik hem doortrek breekt de hel los in de straat, niet iedereen vindt dat fijn dus daar hou ik dan maar een beetje rekening mee :) .

Alleen is wel vorige week donderdag mijn emissielampje gaan branden en dat was nou net niet de bedoeling, volgens JS (die het nagevraagd hebben bij MTH) is dat normaal na ongeveer 500km en hoeft die alleen gereset te worden. Vrijdag gaat ie naar de dealer om de foutcode(s) uit te lezen om te kijken wat er aan de hand is. Ik hou jullie op de hoogte.
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 dec 2005, 16:11

Toch wel mooi he dat geluid :lol: Dat verhaal van die foutcode is van de lambdasonde en dat zou met de nieuwe software opgelost zijn. PS ik heb er +/- 400 km op en nog geen foutmelding gehad.

De technical advisor schreef: :shock:

Klopt had ik in het begin ook, na 500km is toen gelijk een software update geweest, en probleem heeft zich niet meer voor gedaan

GR.werner
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

09 dec 2005, 12:51

Ik ben bij de dealer geweest voor het emissielampje. Als er ??nmaal een foute waarde is gemeten gaat het lampje aan en blijft aan. Als de waarde weer goed is gaat het lampje niet weer uit. Bij mij is dus ??n keer een foute emissiewaarde gemeten, daarna was het weer goed. De dealer heeft het lampje uit gedaan (euro 27,50), ik hoop dat het nu uitblijft. Ik geniet steeds meer van de Milltek in combinatie met de MTH header, ik denk toch dat ik hem laat zitten. Het is al saai genoeg op de weg :)
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 dec 2005, 13:12

Berthil schreef:De dealer heeft het lampje uit gedaan (euro 27,50), ik hoop dat het nu uitblijft
Hoe hebben ze dat gedaan? (draadje doorgeknipt, lampje eruit geschroefd?) :wink:

En nu weer lekker gassen met de MINI 8) :lol:
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 dec 2005, 20:16

Zo vandaag weer eens een stukje wezen knallen met vrouw en kids.
En ik kan vertellen dat de modificatie het motortje veel goed heeft gedaan. Hij geeft nu dat beetje extra wat er wel in zat maar wat er nog niet uit kon komen door de emissie eisen / geluidseisen. De acceleratie van 0 naar honderd is nu echt 2X met je ogen knipperen. En ik ben toch wel wat gewend met mijn suzuki gsxr 1100/160 achterwiel peekaatjes
Ik zal het daarom iedereen aanraden. Echt top. :lol:

GR.werner
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

12 dec 2005, 12:13

Ik geef Werner gelijk, twee keer knipperen met je ogen, ook zonder gezin in de auto :-)
Gisteren met opzet Tom Tom ingesteld om snelwegen te mijden van Tilburg naar Sittard, wat een rij-genot.
De meesten denken dat je met tunen alles uit je auto 'perst', maar gek genoeg voelt dat helemaal niet zo. Door het hoge koppel bij lager toerental is het bijna niet meer nodig om helemaal door te trekken, vlot optrekken gaat ook bij een veel lager toerental nu. Van 'uitpersen' is dus helemaal geen sprake, ik geef zelfs minder gas met hem dan voor het uitwisselen van het spruitstuk.

Ik meen ook te merken dat met de nieuwe MTH software het gaspedaal twee standen heeft gekregen. Het eerste stuk van het gas intrappen is om normaal mee te rijden, wat verder intrappen (niet helemaal) en je gaat er als een raket vandoor, ik merk echt iets van een omslagpunt. Jij ook Werner? Anders komt het misschien door mijn kleinere pulley.
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 dec 2005, 15:11

Dit lijkt inderdaad zo, rond 3/4000 toeren (tot die stand van het gaspendaal) is alles nog vrij tam maar daarna breekt echt de hel los onder het motorkapje. :mrgreen: Dan neemt ook het uitlaat geluid enorm toe. :wink:
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 dec 2005, 12:58

Hey Hans,

Wanneer gaat de technische dienst van JS tuning je spruitstuk monteren?
Wel duidelijk aan die gasten laten weten dat je wilt dat ze je WORKS uitlaat en type brandstof doorgeven aan de mannen van MTH.
Misschien dat ze de software dan hier en daar iets andere waardes meegeven.

groetjes,
Peter
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

16 dec 2005, 13:30

Het is wat duurder maar ik zou adviseren gewoon 98 te tanken (en dat ook door te geven aan MTH). Ik heb zelf een hele tijd 95 getankt maar sinds ik in de technische beschrijving op mini.com heb gelezen hoe de klop-beveiliging in de Mini werkt tank ik liever 98, zeker met de hogere compressie als gevolg van mijn kleinere pulley. De klopbeveiliging is gewoon onsteking verminderen.

Ik ben dat hele technische gedeelte aan het vertalen vanaf mini.com naar mijn eigen website (hier het verhaal over de klop-beveiliging). Beetje veel werk en soms een beetje te rooskleurig voorgesteld maar als naslagwerk misschien wel leuk. Op de homepage van mini.com is bijvoorbeeld de link naar de technische beschrijving van de MINI al weg, maar directe links werken nog wel.
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 dec 2005, 23:45

MTH geeft aan dat je 98 okt moet tanken (dus dat hoef je niet te melden)
Je kunt ook V power tanken is de vervanger van 98 okt (shell) ook een hogere klopvastheid doormiddel van toevoegingen. (hier loopt ze ook goed op ) :lol:
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

17 dec 2005, 00:43

Ik tank altijd V power in Duitsland. 100 Okt. Zal toch ook wel goed zijn :)
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

17 dec 2005, 01:18

Moet je eigenlijk ook al je modificaties (luchtfilters, uitlaten etc) doorgeven voor de speciale MTH tuner file (die bij het spruitstuk hoort) om het beste resultaat te krijgen?

Dit is volgens mij niet gebeurt. Ze hebben er in ieder geval niet naar gevraagt. Ik heb dus een JCW luchtfilter en uitlaat. Berthil, werner, Hans: Hebben jullie alle modificatie's wel doorgegeven? Of is dit bij de MTH spruitstuk software niet nodig?
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 dec 2005, 09:34

Ga er maar vanuit dat de modificaties niet zijn doorgegeven aan MTH. Toen Werner en ik het spruitstuk bestelde heeft technical advisor Hein J. ook niet naar onze modificaties gevraagd...

Dit zal de grootste gevolgen hebben voor Berthil aangezien die de meeste modificaties heeft. Wellicht dat ze vorige keer bij Berthil de modificaties hebben doorgegeven aan MTH. Hij had voor het spruitstuk al een tunerfile op zijn MCS.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 dec 2005, 11:37

Ik heb het wel doorgegeven.. maar of het ook bij mth is aangekomen :()
worksuitlaat, k&n luchtfilter. Ze hebben mijn software al, ik denk niet dat ze dat weer gaan aanpassen. Zal het uitmaken? (is wel 100,- euro goedkoper als je al een tunerfile heb, zie mth.de)
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

17 dec 2005, 12:08

Hans schreef:Ik heb het wel doorgegeven.. maar of het ook bij mth is aangekomen :()
worksuitlaat, k&n luchtfilter. Ze hebben mijn software al, ik denk niet dat ze dat weer gaan aanpassen. Zal het uitmaken? (is wel 100,- euro goedkoper als je al een tunerfile heb, zie mth.de)
Wanneer had jij alles doorgegeven?

Ik had eerst ook een normale tuning software. Toen ook niet gevraagd welke aanpassingen ik erop had zitten. Ook geen korting gekregen :(

JS tuning zegt dat het niet noodzakelijk is om de modificaties door te geven bij het spruitstuk software. Alleen nodig bij de tuner software

Ik weet dus bijna zeker dat ze dit bij mij niet hebben doorgegeven.

Bij MTH zeggen ze dat dit wel moet om zo een optimaal resultaat te krijgen.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”