Dus heb ik maar een nieuwe aangemaakt, al stelt het niet zoveel voor.

Ik stapte zes weken eerder de dealer binnen met in gedachte een geheel zwarte te nemen, maar toen er een Pepper White Cooper in de showroom stond heb ik het volgende aangekruist:
- MINI One PW/PW
- Pepper-pakket
- S-spokes
- Airconditioning
- Verwarmde buitenspiegels en sproeiers
- Chromen buitenspiegelkappen
- Bonnetstripes
- US sidelights/-reflectors
- bluetooth carkit Nokia CK-7w
Uiteindelijk kwam mijn MINI zes weken later zo uit de showroom rollen.

Meteen de eerste week begon het modden!
- OMP strutbrace (boven & onder)
- Pipercross openluchtfilter
- softwareaanpassing
Tussendoor heeft 'ie andere strepen gehad, nl zwarte met een rood biesje: doorgetrokken tot aan onderzijde van de bumper.

Toen kwamen vervolgens:
- M7 gemodificeerde gasklephuis (11,2% groter)
- Denso iridium bougies
- Supersprint einddemper
- custom made tussenpijp van RVS (50 mm)
Zoals jullie in het topic van m'n broer hebben kunnen zien (-klik-) is mijn MINI sinds twee weken uiterlijk wat anders: naast een aerogrill zijn de strepen nu bruin met brons-bruin en spiegelkappen ook in brons bruin. Ook coendek poste al eerder foto's van de mijn MINI in huidige staat.
Pepper White with brown and bronze.

Daarnaast zijn ook nog wat technische veranderingen:
- SS+ schokbrekers & Koni veren; 4 à 5 cm verlaging, rijdt stugger maar de handling is er wel op vooruit gegaan.
- RVS remleidingen
- Tarox SJ remschijven (voor), achter met OEM remschijven vervangen
- Ferodo DS2500 remblokken (voor & achter)
- TSW engine damper v2
De Tarox SJ remschijven bij mij achterin de kofferbak (inmiddels gemonteerd).

Foto van linksachter; SS+ schokbrekers, Koni veren en RVS remleidingen.
Te zien is dat ik de remleidingrubbers heb vastgezet met Ty-Raps, verderop is ook de understrut te zien.

OEM MINI gasklephuis
M7 gemodificeerde gasklephuis; 11,2% groter, betere flow (geen randen) en afgevlakt asje
M7 DDMWORKS luchtfilter met hitteschild. Bij het pakket zit een tussenstuk met een tuutje om deze te verbinden met de carterontluchting, aangezien ik deze niet gebruik heb ik een ander tussenstuk gehaald. Echter loopt het tussenstuk in een flauwe bocht. Nu was de siliconehose die ik al gebruikte bij de Pipercross al in een bocht maar te lang, deze heb ik dus flink in moeten korten.
Het UNI luchtfilter met het hitteschild en aangepaste aansluiting.
Bij eerste indruk en op foto is niet te zien dat gasklephuis gemodificeerd is, maar als je goed gaat kijken zie je dat 'ie open is geweest.

Under the hood

TSW engine damper v2