Waar we precies mee bezig zijn? De foto's spreken voor zich denk ik... De supercharger is van een r53 (oude van berthil), alsmede wat andere onderdelen (zoals de poulie van wint).
De basis is een 316i uit 1989, helemaal leeggehaald, kuipjes, rolkooi, toyo 888 etc. Enkel voor circruitdagen, maar wel met kenteken, apk etc zodat ik van- en naar het circuit kan rijden zonder afhankelijk te zijn van anderen.
Jaja, een 320i of nog zwaarder was makkelijker geweest, maar dit is leuker (althans, dat vind ik)


















filmpje 4 mei 2008, voor het eerst starten!
De bypass valve zat verkeerd om, waardoor een van de blauwe slangen vacuum trok.
20 juni 2008
Vanochtend eerst een onprettig telefoontje gekregen dat de gaskabel niet te verlengen was omdat "bmw gaskabels nooit breken en ze daar dus geen onderdelen voor hebben".
Dus een 2 meter lange universele choke-kabel gekocht en daar maar de schaar ingezet. Na paar uurtjes prutsen zat alles op zn plek... Hmm, dan maar eens rijden!
Afijn, vanavond dus een goeie 60km binnendoor en over de snelweg zonder problemen gereden! je voelt dat hij meer power heeft, nee het is niet schokkend met wielspin in 3, maar het is wel eindelijk een auto waar je leuk mee uit de voeten kan! morgen nog meer kms maken en dan volgende week als alles meezit vrij-rijden op zandvoort!

filmpje 20 juni, rijden!





To do:
- langere gaskabel regelen
- poulie met 6 ribben voor op de krukas (gebruiken nu een 4 rib van een e36, maar daar loopt de te smalle snaar vanaf)
- beek software